bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۵ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
آنچه بر جوانان ایرانجوان در اصفهان گذشت؛
تیم فوتبال جوانان ایرانجوان بوشهر در یک بازی خارج از خانه به مصاف تیم پدیده اصفهان رفت و توانست این تیم را در خانه‌اش با نتیجه 2بر2 متوقف کند اما اتفاقاتی که در پایان این بازی افتاد، از نتیجه مهم‌تر بود.
چه کسی پاسخگو است؟بامداد جنوب- علی تنگستانی:
تیم فوتبال جوانان ایرانجوان بوشهر در یک بازی خارج از خانه به مصاف تیم پدیده اصفهان رفت و توانست این تیم را در خانه‌اش با نتیجه 2بر2 متوقف کند اما اتفاقاتی که در پایان این بازی افتاد، از نتیجه مهم‌تر بود. آنطور که گفته شده، پس از پایان بازی برخی از هواداران تیم اصفهانی به بازیکنان ایرانجوان حمله‌ور شده‌ و آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند. اتفاقی که اولین‌بار نیست در فوتبال ایران رخ می‌دهد. حتی سرمربی ایرانجوان هم پس از بازی اظهار تاسف‌ کرده و از مسوولان خواسته است که پیگیر این فاجعه باشند. 

غلامرضا زارعی، سرمربی تیم جوانان ایرانجوان بوشهر پس از اتفاقات عجیب این بازی روی خط برنامه رادیویی جمعه‌ها با ورزش آمد و گفت: متاسفم که در فوتبال و روزهایی که مربیگری می‌کنم باید این اتفاقات را تجربه کنم. این بازی را با حضور تنها دو مامور نیروی انتظامی در اصفهان برگزار کردند و همان ابتدای بازی به ناظر مسابقه این مساله را گوشزد کردم. بازی دو بر صفر باخته را به تساوی کشاندیم اما در پایان بازی بازیکنان و کادر فنی ما را به‌شدت زدند تا جایی‌که چند ساعت بعد از مسابقه در بیمارستان بودیم و حتی دروازه‌بان ما از ناحیه زانو به‌شدت مصدوم شد. در پایان بازی با شیلنگ و اسلحه سرد به ما حمله شد که واقعا بعد از حدود 20 سال حضور در فوتبال، از دیدن چنین صحنه‌هایی شوکه شده‌ام!
سرمربی جوانان ایرانجوان با انتقاد از مسوولان هیات فوتبال استان بوشهر، تصریح کرد: سه ساعت در رختکن حبس بودیم اما از بوشهر هیچکس جوابگوی ما نبود. با هزار بدبختی تیمداری می‌کنیم تا این جوانان پیشرفت کنند اما چرا در استان خودمان هم پیگیر مشکلات ما و فاجعه امروز نبودند، این جای تعجب دارد!

در همین رابطه با یکی از مسوولان ایرانجوان، حسن غریبی، به گفت‌وگو پرداختیم. غریبی در این مورد با بیان این‌که این بازی میان تیم‌ صدرنشین لیگ، پدیده اصفهان و ایرانجوان بوشهر در شهر اصفهان برگزار شد، گفت: همانطور که می‌دانید بازی در وقت قانونی با نتیجه 2 بر 2 به پایان می‌رسد. قبل از این‌که این مسابقه آغاز شود، آقای زارعی که سرمربی تیم جوانان ایرانجوان است به سمت مسوولان فدراسیون رفت و به آنها گفت که «با این شرایط بازی برگزار نشود بهتر است». او برای این حرف خود دلیل داشت. با وجود این‌که از این بازی استقبال خوبی به عمل آمده بود ولی فقط دو سرباز در ورزشگاه حضور داشتند و مشخص است که با دو سربازی نمی‌شود که امنیت ورزشگاه را تضمین کرد. ناظر فدراسیون که از شهر قم آمده بود، در این مورد تاکید کرده بود که امنیت ورزشگاه با او است و هیچ مشکلی پیش نمی‌آید و شما بازی خود را انجام دهید. 

او همچنین در ادامه یادآور شد: تیم پدیده در نیم اول بازی با نتیجه 2 بر صفر از تیم ایرانجوان پیش میفتد ولی جوانان ایرانجوان با یک تلاش و نیروی بیشتر در نیمه دوم، توانستند بازی را به تساوی بکشانند و همانطور که گفتم بازی با این نتیجه به پایان می‌رسد اما موضوع اصلی در این نیمه یک صحنه پنالتی بود که حضور ذهن ندارم که این پنالتی برای کدام تیم گرفته شد تا آنجا که من خبر دارم این مساله باعث شد که بازیکنان فشار زیادی را به داور وارد کنند و داور هم در آخر از سر این صحنه گذشت و دستور به ادامه بازی داد ولی وقتی بازی تمام شد، تماشاگران تیم پدیده از روی فنس‌های کنار زمین رد می‌شود و وارد زمین مسابقه می‌شود و از طرف دیگر هم بازیکنان پدیده شروع به درگیری با مجموعه ایرانجوان می‌کنند. لازم به ذکر است که این جزئیات روی یک فایل تصویری مشاهده کرده‌ام. متاسفانه همانطور که خوانده‌اید آنها به بازیکنان و کادر فنی ایرانجوان حمله‌ور شده‌اند و باعث مجروح شدن برخی از آنها شده‌اند. 

سه بازیکن ما در این حادثه به بیمارستان منتقل شدند یکی از آنها در اثر حمله از پشت حتی بیهوش شده بود و نزدیک بود که اتفاق بدتری برایش رخ بدهد. ورزشگاه فوتبال اصلا جای چنین مسائلی نیست. همه این مسائل به‌خاطر نبودن امنیت لازم در ورزشگاه بود ولی امنیت دست چه کسی است؟ امنیت دست ناظر بازی، نیروی انتظامی و هیات فوتبال است و مشخص است که در این مساله کم‌کاری بزرگی صورت گرفته است و متاسفانه ضربه‌اش را بازیکنان ما خوردند. ما با اسناد و فیلم‌هایی که در اختیار داریم این مساله را دنبال می‌کنیم. روز گذشته هم نامه‌ای به باشگاه نوشتم که تمام این مدارک را به هیات فوتبال استان بدهند تا از این طریق بتوانیم حق خود را بگیریم. ما امیدواریم که با عاملان این اتفاقات زشت برخورد شود.
امید است که هیات فوتبال استان در این مورد تمام تلاش خود را کند تا دیگر چنین اتفاقاتی برای تیم‌های استان رخ ندهد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: