bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۷۵۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۹ - ۰۴ بهمن ۱۳۹۶
روزنامه امریکایی با پرداختن به آخرین تحولات منطقه به نقل از تحلیلگران نوشت که با توجه به سیاست‌های ضد ایرانی کاخ سفید، امید به حل بحران سوریه با رویکردهای آمریکا غیرممکن خواهد بود.
روزنامه امریکایی «کریستین ساینس مانیتور» به نقل از تحلیلگران منطقه‌ای نوشت که روسیه و ایران اینک موضع غالب را در سوریه دارند درحالی‌که آمریکا از موضع ضعف رفتار می‌کند.

«جولین بارنز دسی» تحلیلگر ارشد «اندیشکده شورای روابط خارجی اروپا» به این نشریه گفت: امریکا و متحدانش چون ترکیه و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس سال‌ها از شورشیان ضد دولت بشار اسد در سوریه در نبرد نیابتی حمایت کردند اما امروز امریکایی‌ها در موضع بسیار ضعیفی قرار دارند و حصول نتایج موفقیت آمیز که موجب فشار بر تهران و دمشق شود نیاز‌مند اقدام نظامی شدیدتر و وسیع‌تر از آنچه است که اینک "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا آماده انجام آن است.

این تحلیگر ارشد افزود با وجود تناقض ذاتی در سیاست امریکا با اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد، روسیه که قدرت هوایی‌اش موجب بقای اسد شد، می‌تواند با فشار او را برای مصالحه به میز مذاکره بیاورد. اما سیاست‌های اعلام شده ضد ایرانی آمریکا به طور محتمل هرگونه امیدی را برای رسیدن به چنین نتیجه‌ای از بین می‌برد.
برچسب ها: سیاسی ، امریکا ، ایران
نام:
ایمیل:
* نظر: