bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۱۹ - ۰۶ بهمن ۱۳۹۶
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر از ایجاد نخستین شهرک کشاورزی پرورش میگو در شهرستان دشتی و تخصیص اعتبار طرح مطالعاتی این پروژه خبر داد.
محمدتقی منوچهری در نشست بررسی وضعیت تولید محصولات کشاورزی دشتی با بیان این‌که شهرستان دشتی از ظرفیت بالایی در حوزه تولید محصول گوجه‌فرنگی خارج از فصل دارد، خاطرنشان کرد: سالانه از تولید یک میلیارد قطعه نشای گوجه‌فرنگی در استان بوشهر بیشتر این نشاها در شهرستان دشتی تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که 84 هکتار اراضی گلخانه‌ای در دشتی قرار دارد، ادامه داد: از 124 هکتار گلخانه در استان بوشهر  82 هکتار آن در شهرستان دشتی قرار دارد. توسعه گلخانه‌ها و کشت محصول در محیط‌های کنترل‌شده، پرورش ماهی در قفس و میگوی متراکم در اولویت برنامه‌های جهاد کشاورزی استان است، ضمن این‌که شهرستان دشتی در حوزه کشت گلخانه‌ای، گوجه‌فرنگی خارج از فصل و پرورش آبزیان از جمله میگو دارای ظرفیت بالایی است. وی از ایجاد شهرک کشاورزی پرورش میگو در شهرستان دشتی خبر داد و تصریح کرد: برای ایجاد نخستین شهرک کشاورزی پرورش میگو در شهرستان دشتی ضمن تخصیص اعتبار طرح مطالعاتی آن اجرا شده است.

منوچهری به تولید گوجه‌فرنگی خارج از فصل در استان بوشهر پرداخت و بیان کرد: امسال تاکنون 420 هزار تن گوجه‌فرنگی از مزارع کشاورزی استان برداشت شده که 48 هزار تن آن به کشورهای عراق، افغانستان، قطر و روسیه صادر شده است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با اشاره به استقرار کارخانه رب گوجه‌فرنگی در استان بوشهر خاطر‌نشان کرد: تاکنون 37 هزار تن گوجه‌فرنگی درجه سه به کارخانه‌های رب گوجه‌فرنگی در استان بوشهر تحویل‌شده است. در خصوص حلقه‌های چاه استان نیز از 13 هزار حلقه چاه آب استان بوشهر حدود پنج هزار حلقه آن غیر مجاز است. نصب کنتور هوشمند حجمی بر روی چاه‌های آب کشاورزی، تغییر الگوی کشت و آبیاری تحت فشار از جمله طرح‌هایی است که تاثیر زیادی در کاهش مصرف آب دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: