bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۷۷۶
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۰۷ بهمن ۱۳۹۶
این سوالی است که بارها از خودم می‌پرسم و صرفا هم وقتی استان خودم را دیگر استان‌ها مقایسه می‌کنم، غصه‌اش می‌ماند، استانی که با کلاه گشاد پایتخت انرژی کشور، داشتن طولانی‌ترین ساحل، بزرگ‌ترین نخلستان‌های ایران و حتی داشتن افرادی باسواد و تحصیل‌کرده هر جا رسیدیم از آن نام‌ می‌بریم اما...
کریم جعفری:
این سوالی است که بارها از خودم می‌پرسم و صرفا هم وقتی استان خودم را دیگر استان‌ها مقایسه می‌کنم، غصه‌اش می‌ماند، استانی که با کلاه گشاد پایتخت انرژی کشور، داشتن طولانی‌ترین ساحل، بزرگ‌ترین نخلستان‌های ایران و حتی داشتن افرادی باسواد و تحصیل‌کرده هر جا رسیدیم از آن نام‌ می‌بریم اما با نگاه به این ظرفیت‌ها درخواهیم یافت که هیچکدام برای مردم بوشهر آب و نان نشده‌اند. این مساله را البته نماینده دشتی و تنگستان در مجلس هم گفته که چیزی از پارس جنوبی دست مردم بوشهر را نمی‌گیرد. به باور نگارنده، آنجا که دست ما نیست، دستکم داخل استان که دست خودمان است چرا آن را به سمتی می‌بریم که جز خرابی، ویرانی  پشیمانی چیزی ندارد؟ این روزها حرف‌ها و صحبت‌هایی در مورد جابجایی‌ها در استان شنیده می‌شود. 

حرف‌هایی که اگر راست باشد باید استان را به دست همین قماش آدم‌ها داد و ول کرد و رفت تا خودشان بر خودشان حکومت کنند. در انفعال، سکوت، منفعت‌طلبی  و فرصت‌طلبی سیاسیونی که همیشه دنبال معامله‌های پرسود بوده و حاضرند همه آینده را به امروز و فردا بفروشند، اتفاقاتی در حال روی دادن است که اگر در هر جای دیگر کشور بود، تصمیم‌گیرنده را به فلاکت می‌انداختند. خوشبختانه یا شوربختانه استاندار که برای حرف نمایندگان استان در مجلس ارزشی قائل نیست و برای آن یکی هم که خورده احترامی قائل است، صرفا در حد معامله‌ای است که در ادامه به آن اشاره می‌کنم. نَقل و نُقل محافل استان که قرار است فرماندار تنگستان به‌عنوان مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری انتخاب شود. به خدا اگر این اتفاق در استانی مانند اصفهان روی می‌داد، پاشنه در استانداری را از جا می‌کندند. 

بنده سال گذشته در مطلب کوتاهی در مورد دهیاری بوالخیر به موضوع رفت و آمد فرماندار اشاره کردم، حالا با هر کسی هم که مطرح می‌کنیم که قرار است فلانی مدیرکل سیاسی استانداری شود، جز افسوس چیزی ندارند که تحویل دهند. کسی که در حوزه‌اش رقیب روحانی بیشترین رای را آورد، در هر استانداری دیگری بود به دلیل اینکه نیروی وزارت کشور هم نیست، حتی معاونت بخشداری هم دستش را نمی‌گرفت. اما چون در بوشهر آب سربالا می‌رود، باید چنین تصمیماتی هم گرفته شود. به شهادت بسیاری از فعالان سیاسی تنگستان، این معاون سیاسی فرمانداری بود که در دو سال گذشته تنگستان را اداره می‌کرد، وگرنه فرماندار هفت هفته تهران خوابیده بود تا استاندار را انتخاب کند و به‌نظر هم انتخاب کرد!! این یک هشدار جدی و دوستانه به استاندار است که مراقبت کند، توصیه نپذیرد، نیروی وزارت کشوری کارکشته در استان کم نیست، شاید هم قرار است در انتخابات مجلس بعد اتفاقاتی روی دهد و این‌ها مقدمه‌اش است!!

نام:
ایمیل:
* نظر: