bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۷۹۰
تاریخ انتشار: ۰۰ : ۱۶ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
مشاور ارشد وزیر نفت در امور صنعتی معتقد است که برای حفظ نقش راهبردی مرکز صادرات نفت خام کشور و افزایش درآمدزایی از آن، عملیات بانکرینگ در پایانه نفتی خارگ فعال شود.
در این زمینه، محمدرضا نعمت‌زاده در حاشیه چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی نفت و انرژی کیش در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع‌رسانی شرکت پایانه‌های نفتی ایران تاکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع، باید برای حفظ بازار منطقه خلیج فارس و اثرگذاری بر مناسبات دیپلماسی انرژی، عملیات بانکرینگ در پایانه نفتی خارگ بسیار حیاتی است و باید فعال شود.

این مقام مسوول با اشاره به این‌که زیرساخت‌های صادراتی و تاسیسات ذخیره‌سازی در پایانه نفتی خارگ نوسازی و بهسازی شده است و این مزیت، انجام این عملیات را به‌خوبی توجیه می‌کند، خاطرنشان کرد: شرایط تردد شناورها و نفتکش‌ها در حوزه آبی خلیج فارس به‌گونه‌ای است که منطقه خارگ به لحاظ جغرافیایی بهترین نقطه برای سوخت‌گیری کشتی‌ها محسوب می‌شود و بر همین اساس باید از این فرصت نهایت استفاده را برد.
مشاور ارشد صنعتی وزیر نفت در پایان با بیان این‌که شرکت پایانه‌های نفتی ایران با ثبت رکورد صادرات 9 میلیون بشکه نفت خام و میعانات گازی در روز، برای صنعت نفت ایران تاریخ‌ساز شد، تصریح کرد: ظرفیت‌سازی و نوسازی بسیار خوبی در سطح تاسیسات صادراتی نفت خام انجام شده است و این موضوع قدرت مانور صنعت نفت را افزایش می‌دهد.

برچسب ها: اقتصاد ، نفت ، خارگ
نام:
ایمیل:
* نظر: