bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۷۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۷ - ۰۸ بهمن ۱۳۹۶
معاون حقوقی آموزش و پرورش در واکنش به اعتراضات معلمان و دانشجو معلمان درباره احتمال حذف سنوات تحصیلی از سابقه بازنشستگی، توضیحاتی را ارائه کرد.
یوسف نجفی با تاکید بر این‌که آموزش و پرورش جزء مدافعان خدمت تعهد دبیری است، گفت: اگر در مجلس قانون مدیریت خدمات کشوری تغییر کند، اساسنامه دانشگاه نیز باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی تغییر یابد، اما نکته حائز اهمیت این است که تعهد دبیری موضوعی نیست که به این راحتی از کنارش رد شد، بنابراین باید منتظر شویم که مجلس چگونه در ارتباط با این لایحه برخورد می‌کند.
وی درباره آخرین جزئیات افزایش حقوق فرهنگیان در سال ۹۷، تصریح کرد: با توجه به لایحه‌ای که دولت به مجلس ارائه داده و همچنین مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس، حقوق معلمانی که زیر ۵ میلیون تومان دریافتی دارند، ۱۰ تا ۱۸ درصد افزایش می‌یابد. با توجه به این‌که همه معلمان در وزارت آموزش و پرورش زیر ۵ میلیون تومان حقوق می‌گیرند، این قانون مشمول همه آنها خواهد شد.

معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش با اشاره به این‌که فعلا مشخص نیست که این افزایش حقوق چه عددی بین ۱۰ تا ۱۸ درصد است، گفت: این موضوع بستگی به تامین اعتبار آن دارد و افزایش حقوق‌ها براساس سوابق و دریافتی معلمان خواهد بود.
نجفی درباره حذف سنوات تحصیلی بازنشستگان معلمان و اعتراض دانشجو معلمان به آن خاطرنشان: فعلا چنین چیزی وجود ندارد. دولت در لایحه اصلاح و دائمی شدن قانون مدیریت خدمات کشوری در یک بند به این موضوع اشاره کرده است که دوران تحصیل که به صورت تعهد خدمت قبل از استخدام یا حین خدمت در اوقات اداری در مقاطع رسمی آموزشی یا معادل توسط کارمندان طی شده یا می‌شود، جزء سابقه خدمت برای بازنشستگی منظور نمی‌شود. این موضوع صرفا مربوط به آموزش و پرورش نیست بلکه مربوط به تمامی کارکنانی است که سنوات تحصیلی دارند و یا آموزش می بینند.

وی با اشاره به این‌که این موضوع هنوز در مجلس تصویب نشده و معلوم نیست که خروجی از مجلس چه خواهد بود، افزود: از سوی دیگر این موضوع هنوز به صورت رسمی اعلام نشده که پیرو آن، ما تغییرات لایحه مدیریت خدمات کشوری را در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس مورد بررسی قرار دهیم.
معاون حقوقی و امور مجلس آموزش و پرورش ادامه داد: آموزش و پرورش براساس سیاست‌هایی که قبل و بعد از انقلاب وجود داشته، دوره‌های تربیت معلم جزء سنوات خدمتی محسوب می‌شده‌است، آموزش و پرورش و تربیت معلم امر حاکمیتی است، بنابراین ورود و خروج معلم از نظام جذب، نظام نگهداشت، نظام پرداخت، ارتقا و بازنشستگی براساس قانون تعیین خدمت آموزش و پرورش است.

نجفی در ادامه یادآور شد: اخیرا با تشکیل دانشگاه فرهنگیان، بحث متعهدین خدمت براساس اساسنامه دانشگاه فرهنگیان صورت می‌گیرد که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، بنابراین اساسنامه دانشگاه فرهنگیان تاکید بر تعهد خدمت ۴ ساله دارد.

نام:
ایمیل:
* نظر: