bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۱۶
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۲۰ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۶
نشست خبری جراح مهدی قائدی در بیمارستان شهدای خلیج فارس برگزار شد که شرایط این بازیکن پس از تصادف و عمل جراحی، تشریح شد.
قائدی از عمد بیهوش مانده استپزشک بیمارستان درباره جراحی مهدی قائدی گفت: طحال این بازیکن آسیب ندیده و تخلیه نشده است و همه خبرهای پیش از این که گفته شده تطحال قائدی تخلیه شده است صحت ندارد.

پزشک معالج او در پاسخ به این سوال که آیا قائدی به تهران منتقل می‌شود، افزود: معلوم نیست قائدی چه زمانی از دستگاه جدا می‌شود. اگر فردا یا پس فردا جدا بشود، باید به مدت یک هفته به صورت مطلق استراحت کند تا شرایط طبیعی شود ومطمئن شویم که خون ریزی ایشان را تهدید نمی‌کند و پس از آن درباره انتقال به تهران تصمیم گیری می‌کنیم.

رحمانیان درباره مدت دوری قائدی از فوتبال، تصریح کرد: به نظر شخص من قائدی تا ۲ ماه اصلا نباید هیچگونه ورزش سنگینی انجام بدهد. وی حدود ساعت 2 بامداد به بیمارستان خلیج فارس رسید؛ به دلیل خونریزی که داشت سطح هوشیاری نسبتا پایین بود. مشخص شد خونریزی داخل شکم وجود دارد اما طحال نیست. سریع داخل اتاق عمل رفتیم که تحت عمل خونریزی شدید وجود داشت اما کنترل شد.

جراح قائدی در پایان تاکید کرد: نوع آسیب طوری است که احتمال خونریزی مجدد طی روزهای آینده وجود دارد. این به آگاهی خانواده و پزشکان بیمار رسیده و گفتیم احتمال عمل مجدد وجود دارد. از صبح تاکنون که عمل تمام شده اصلا خونریزی اضافه نشده و علائم حیاتی پایدار بوده است. آزمایش های بیمار به مرور درست شده و خودمان هم بیمار را به صورت عمدی بیهوش نگه داشتیم تا راحت تر با این استرس کنار بیاید و ان شاالله از فردا اگر شرایط فراهم باشد، تزریق داروی بیهوشی را قطع کرده و او را به هوش می‌آوریم.

دکتر جعفر زارعی زاده، قائم مقام بیمارستان نیز در ادامه درباره وضعیت احمدرضا شاکر گفن: ایشان به دلیل ضربه‌ای که به سرشان زده شد، در کمای کامل است و در آی سی یو حضور دارد. وضعیت هوشیاری ایشان مرتب پایش می شود و اما فعلا پایین است و باید ببینیم وضعیت او در ساعات آینده چگونه می شود. متخصصان ما اگر وضعیت بیمار اجازه دهد از فردا او را از دستگاه جدا می‌کنند. این بیهوشی برای او ضرر ندارد زیرا اگر به هوش بیاید و درد باعث بیقراری او شود، خونریزی او افزایش پیدا می‌کند که به ضرر اوست.

در ادامه این نشست مسوولان بیمارستان خلیج فارس بوشهر اعلام کردند، احمدرضا شاکر همراه مهدی قائدی در اثر این سانحه مرگ مغزی کامل نشده ولی در کمای عمیق است و خبرهای اهدای عضو وی نیز تکذیب می‌شود.
برچسب ها: فوتبال ، قائدی ، بیهوشی ، نقاهت
نام:
ایمیل:
* نظر: