bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۲۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۱۷ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
سخنگو و رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با اعلام خبر رکوردشکنی مصرف گاز در بخش خانگی این میزان مصرف را بالاترین رقم مصرف گاز طبیعی در طول سالیان گذشته قلم‌داد کرد.
بارش برف و کاهش دمای هوا منجر به مصرف بالای گاز توسط مشترکان شده است. در همین رابطه مجید بوجارزاده، سخنگو و رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران با اعلام خبر رکوردشکنی مصرف گاز در بخش خانگی گفت: این میزان مصرف، بالاترین رقم مصرف گاز طبیعی در طول سالیان گذشته در روز بوده و در حالی که بر اساس آمار موجود، در سال 95، تنها در روز 16 بهمن ماه، 538 میلیون مترمکعب و در سال‌های پیش از آن، تقریباً زیر 500 میلیون مترمکعب مصرف گاز داشته‌ایم.

بوجارزاده هشدار داد: هرچه میزان مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی، افزایش یابد، شرکت ملی گاز ایران ناگزیر به اعمال محدودیت در ارسال گاز به بخش‌های نیروگاهی و صنعتی می‌شود که البته امیدواریم با کمک مردم در مصرف بهینه گاز، این اتفاق رخ ندهد.با توجه به این‌که دمای هوای 28 استان کشور تا چند روز آینده همچنان زیر صفر خواهد بود و سرما تا اوایل هفته آتی ادامه دارد، برای تداوم مناسب عملیات گازرسانی به‌صورت مستمر، مطمئن و پایدار به همه بخش‌ها و به‌خصوص در بخش خانگی، نیاز به کمک مردم در مصرف بهینه گاز داریم.

وی در ادامه تصریح کرد: ساده‌ترین و قابل دسترس‌ترین این راه‌ها عبارتند از: پوشیدن لباس مناسب فصل زمستان در داخل منزل، کاهش دودرجه‌ای دمای منزل، خاموش کردن وسایل گرمایشی اتاق‌هایی که در طول روز از آنها استفاده نمی‌شود و روشن کردن آنها حداقل یک‌ساعت قبل از خواب، رعایت دمای رفاه (21‌ــ‌18 درجه)، قراردادن درجه آبگرمکن و پکیج نهایتاً روی 60 درجه، همچنین رعایت دمای رفاه در ادارات، وزارتخانه‌ها، نهادها، شرکت‌ها و...

سخنگوی شرکت ملی گاز ایران همچنین با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی از سوی مردم، گفت: از سوی دیگر، رعایت نکات ایمنی و به‌ویژه چک کردن روزانه دودکش و کلاهک‌ها در پشت‌بام توصیه می‌شود؛ چراکه بیش از 70 درصد مرگ‌ومیر و مسمومیت با گاز Co، بر اثر افتادن کلاهک، مسدودشدن دودکش بر اثر بارش برف و یا لانه کردن پرندگان و... و افتادن دودکش بر اثر وزش باد اتفاق می‌افتد.

رئیس روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران در پایان اظهار داشت: از تمامی هموطنان و به‌ویژه مشترکانی که از بخاری گازی یا پکیج استفاده می‌کنند، تقاضا داریم که به‌خصوص به‌هنگام شب از بستن کامل درزها و ورود هوا به داخل منزل خودداری کنند و حتماً محلی برای جابه‌جایی هوا و ورود اکسیژن به داخل ساختمان در نظر بگیرند تا هوا به‌خوبی جریان یابد و از مسمومیت با گاز Co و یا خفگی جلوگیری شود، همچنین از بخاری‌های بدون دودکش نیز استفاده نکنند.
برچسب ها: سوخت ، گاز ، مصرف
نام:
ایمیل:
* نظر: