bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۲۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۱۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
با اعلام رئیس مرکز فناوری خلیج فارس بوشهر، پژوهشگران و محققان این مرکز با استفاده از سم خیار دریایی پماد ضد سوختگی تولید کردند.
 محمود نفیسی در نشست بررسی روند برنامه‌های مرکز رشد فناوری خلیج فارس بوشهر با بیان اینکه این مرکز در سه گروه پژوهشی شیلات، محیط زیست و زیست فناوری دریا فعالیت می‌کند گفت: مرکز رشد فناوری خلیج فارس بوشهر فعالیت‌های تحقیقاتی خود را روی دریا و فعالیت‌های بوم شناسی آبزیان و محیط زیست انجام می‌دهد.

وی از تولید پماد ضد زخم و سوختگی از محصولات دریایی بوشهر خبرداد و افزود: پژوهشگران و محققان مرکز رشد فناوری خلیج فارس بوشهر با استفاده از سم خیار دریایی که نوعی آبزی خلیج فارس است مرهمی ضد سوختگی تولید کرده‌اند که در آزمایش اولیه التیام بخشی آن چهار برابر بهترین پمادهای زخم و سوختگی موجود در بازار ثبت شده است.

رئیس مرکز رشد فناوری خلیج فارس بوشهر با اشاره به تولید سم «ساپونین» از خیار دریایی افزود: هم اکنون در مرکز تحقیقاتی رشد فناوری خلیج فارس بوشهر آبزی به نام خیار دریایی که در بدن خود دارای سم «ساپونین» است، پرورش داده می‌شود. این سم به‌صورت خام از خیار دریایی گرفته می‌شود و دارای خواص دارویی ضد باکتریایی، قارچ، آنتی اکسیدان و ضد سرطان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: