bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۲۷
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۱۸ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
یکی از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی این است که به بسیاری فرصت داد تا خودشان به‌عنوان مدیر مطرح کنند، برخی ظرفیت داشتند و از این فرصت به «کمال» رسیدند و برخی چون «ابن‌الوقت» بودند راه «زوال» را در پیش گرفته و به سمت نیستی و نابودی می‌رود..
قُلی کولی‌نواز:
یکی از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی این است که به بسیاری فرصت داد تا خودشان به‌عنوان مدیر مطرح کنند، برخی ظرفیت داشتند و از این فرصت به «کمال» رسیدند و برخی چون «ابن‌الوقت» بودند راه «زوال» را در پیش گرفته و به سمت نیستی و نابودی می‌رود و خودشان هم نمی‌فهمند. هر چند این فرصت دادن به افراد از حسنه‌های نظام محسوب می‌شود اما متاسفانه برخی به دلیل «نداشتن پشتوانه خانوادگی» و «کم‌ظرفیتی» خیلی زود هم خودشان را خراب می‌کنند و هم باعث آبروریزی برای مدیریت نظام می‌شوند. 

معمولا ما دو نوع کنش و وجه در مدیریت داریم، یک وقتی است که افراد به جایگاه وجهه می‌دهند و یک وقتی است که افراد می‌خواهند با گرفتن جایگاه‌ها، به وجهه‌ای برسند، این دومی بسیار خطرناک است و با کمال تاسف باید گفت در استان بوشهر سه چهار سالی است اینگونه مدیریت‌ها رواج یافته و برخی انگار سلسله‌ای تشکیل داده‌اند، همه چیز را می‌خواهند موروثی کنند. مثلا برخی از نداشتن پایگاه اجتماعیِ دیگران می‌گویند، اما وقتی سابقه خودشان را بررسی می‌کنید متوجه خواهید شد که از پایگاه اجتماعی «150 کیلو گوشت و چربی» دارند و این افتخاری ندارد، خیلی‌ها پروارتر از این حرف‌ها هم هستند، ادعایی هم ندارند. اما نکته بعد باز می‌گردد به اینکه چرا برخی فکر می‌کنند مردم بلانسبت «خر» تشریف دارند و «کور و کر» هستند و «دله‌دزدی» آنها را نمی‌بینند!! این را هم عرض کنم که مدیریت یک وجه دیگر نیز دارد و آن پرستیژ و به قولی «دیسیپلین» است. 

یک چیزهایی را در این فضای مجازی منتشر می‌کنند که طرف پیراهن xxxl می‌پوشد و بعد فکر می‌کند شبیه «جرج کلونی» شده است این دقیقا مصداق همین مدیران است. خوب، آدم ناحسابی کمی خودت را در آیینه ببین چه شکلی هستی، بعد در مورد پایگاه اجتماعی حرف بزن. شاید برخی بر «قُلی کولی‌نواز» خورده بگیرند که چرا این مطالب را نوشته است، همه هم می‌دانید که این نامی مستعار است که برای نوشتن انتخاب کرده‌ام و دوست دارم در روزهای آینده بیشتر در این مورد بنویسم، اما از شما چه پنهان، باید با برخی‌ها با زبان خودش صحبت کرد. مثلا اگر برادر من تویوتای دو کابین سوار باشد، دارای پایگاه اجتماعی می‌شوم یا اینکه هر آنچه دارم به اسم فک و فامیلم باشد؟ این‌ها سوالات و مسائلی است که «قُلی» در بی‌کسی استان می‌خواهد به آن پاسخ دهد. حالا نگاه کنید که تا شش روز دیگر همه «قُلی کولی‌نواز» را خواهند شناخت، چون حرف مردم را می‌زند، در حالی که طرف را با 150 کیلو گوشت و چربی که می‌شود چشم‌بسته از فاصله دوکیلومتری سیبل کرد، نخواهند شناخت. زیاد هم از اسمم نخندید... 

برچسب ها: دولت ، مسوولان ، مدیریت
نام:
ایمیل:
* نظر: