bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۹ : ۲۰ - ۱۰ بهمن ۱۳۹۶
رئیس پارلمان کاتالونیا اعلام کرد، رای‌گیری برای انتخاب رهبر جدید منطقه که قرار بود سه‌شنبه برگزار شود، به تعویق افتاد اما تاکید کرد که رهبر سابق و در تبعید منطقه تنها کاندیدای معتبر برای به دست گرفتن زمام امور است.
به گزارش خبرگزاری رویترز، راجر تورنت، در یک نشست خبری گفت: جلسه پارلمان به تعویق افتاد اما تحت هیچ شرایطی کاندیدای دیگری برای به دست گرفتن زمام امور دولت منطقه‌ای کاتالونیا تعیین نمی‌شود. در همین حال ماریانو راخوی، نخست‌وزیر اسپانیا نیز تاکید کرد که کارلس پوجدمون، رهبر سابق و در تبعید کاتالونیا به‌دلیل این‌که در تبعید و در بروکسل به‌سر می‌برد، نمی‌تواند کاندیدای مورد قبول باشد. 

وی به پارلمان کاتالونیا تاکید کرد که برای انتخاب پوجدمون اصرار نکند و به‌دنبال قانونگذاری باشد که تحت پیگرد قانونی نیست. در صورتی که پوجدمون به اسپانیا بازگردد، بازداشت می‌شود. راخوی همچنین گفت: حساس‌ترین مساله برای رئیس پارلمان کاتالونیا پیشنهاد یک کاندیدای آزاد و فردی است که تحت پیگرد قضائی نباشد و بتواند بر اساس قوانین فعالیت کند و اوضاع آرامی را به کاتالونیا بازگرداند. بحران در منطقه خودمختار کاتالونیا در حالی شدت گرفته که مراسم جشن تولد ۵۰ سالگی فیلیپه ششم،‌ پادشاه اسپانیا برگزار می‌شود و خاندان سلطنتی به‌دنبال جلب حمایت مردمی برای پادشاهی این کشور است.

نام:
ایمیل:
* نظر: