bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۴۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۹ - ۱۱ بهمن ۱۳۹۶
همکاری‌های شهرداری و استاندارد در ساماندهی زمین‌های بازی، قوت می‌گیرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد بوشهر؛ طی نشستی که با حضور مسوولان شهرداری و استاندارد در خصوص ساماندهی و استانداردسازی زمین‌های بازی برگزار شد، دو سازمان مصمم شدند تا همکاری‌های دوجانبه را در این زمینه قوت دهند.

معاون ارزیابی انطباق اداره کل استاندارد استان بوشهر، با اعلام این مطلب گفت: موضوع استانداردسازی زمین‌های بازی متعلق به شهرداری، بسیار مهم است و علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده، پیشرفت خوبی را شاهد نبوده‌ایم، به گونه‌ای که تاکنون فقط 10 درصد از تجهیزات این زمین‌ها مورد بازرسی قرار گرفته است.

علی عزیزی افزود: با توجه به این که استاندارد زمین‌های بازی شامل سه مرحله استاندارد ساخت، نصب و بهره‌برداری می‌شود، شهرداری حتماً در فراخوان‌های خود برای خرید و نصب تجهیزات بازی، مرحله سوم که بازرسی پیش از بهره‌برداری است، لحاظ کند. در حال حاضر فقط 4 زمین بازی شهرداری مورد بازرسی قرار گرفته که از این تعداد تجهیزات سه زمین در مرحله رفع نواقص و یک قدمی اخذ تأییدیه استاندارد هستند. به محض رفع نواقص و اعلام شهرداری، شرکت بازرسی مربوطه نسبت به بازرسی نهایی اقدام خواهد کرد و در صورت تأیید این شرکت، گواهی تأییدیه استاندارد برای این صادر خواهد شد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بندر بوشهر نیز گفت: با توجه به این که هیچ شرکت بازرسی مقیم استان بوشهر وجود ندارد، روند استانداردسازی تجهیزات بازی با کُندی پیش می‌رود و انتظار داریم زمینه برای ایجاد یک شرکت بومی یا حداقل یک نماینده مقیم شرکت بازرسی در استان فراهم گردد.

رسول رمضانی ادامه داد: آخرین تجهیزاتی که در زمین‌های بازی نصب شده‌اند مربوط به دو سال پیش هستند و قبل از آن، از قانون اخذ تأییدیه استاندارد حین بهره‌برداری اطلاعی نداشتیم و پس از اطلاع از این قانون، نسبت به لحاظ کردن آن در فراخوان‌های بعدی اقدام کرده‌ایم، چرا که ما نیز دوست نداریم کوچک‌ترین صدمه‌ای به کودکان وارد شود. جهت پیشرفت مطلوب‌تر استانداردسازی زمین‌های بازی، یک نماینده از طرف شهرداری مأمور خواهد شد تا با همکاری نماینده استاندارد، امور را سریع‌تر پیگیری کنند.

نام:
ایمیل:
* نظر: