bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۵۱
تاریخ انتشار: ۴۳ : ۱۶ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
قبل از انقلاب ۲۵۶ نشریه دارای مجوز بود که این رقم اکنون به ۸ هزار نشریه افزایش یافته و به انتشار اندیشه و افکار می‌پردازند.
۸۰۰۰ مجوز برای فعالیت نشریات در کشور صادر شدوزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز در جمع نمازگزاران جمعه بوشهر با تبریک ایام الله دهه فجر و سی‌ و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی مهم‌ترین رخداد قرن اخیر است، گفت: این رویداد نه تنها مهم‌ترین رخداد تاریخی ایران است بلکه بزرگترین رویداد منطقه و قرن اخیر در جهان محسوب می‌شود. جمعیت 30 میلیونی ایران در قبل از انقلاب به سبب نارضایتی رژیم فاسد شاهنشاهی پهلوی را سرنگون کردند که آن رژیم با سرسپردگی، فساد، ظلم، تبعیض طبقاتی و چپاول اموال عمومی، مردم را به ستوه درآورده بود که رژیم سلطنتی سرنگون شد.

سید عباس صالحی با بیان اینکه با وجود توطئه‌های داخلی و دشمنی‌های خارجی، انقلاب اسلامی در 4 دهه رشد قابل توجهی یافته است افزود: هر چند کاستی‌هایی در جامعه وجود دارد ولی در بخش‌های مختلف نظام اسلامی ایران پیشرفت‌های منحصر به‌‌فردی داشته است. همچنین تعداد دانش‌آموزان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی 650 هزار نفر بود که این رقم در سال گذشته به 13 میلیون نفر افزایش یافته و این در حالی است که تعداد دانشجویان از 100 هزار نفر به 4 میلیون دانشجو رسیده است. در بخش اقتصاد، قبل از دولت تدبیر و امید تورم 34.7 درصد بود که  هر سال یک سوم قدرت خرید مردم کاهش پیدا می‌کرد که دولت یازدهم  نرخ  تورم را تک رقمی کرد که سبب کاهش سرعت گرانی در جامعه شد.

وی با اشاره به پیشرفت‌های انجام شده در عرصه فرهنگ و هنر از افزایش نمایش تئاتر در کشور خبرداد و تصریح کرد: تعداد نمایش‌های تئاتر از 4 هزار 712 نمایش در سال 1392 اکنون به شش‌هزار 942 نمایش افزایش یافته و در بخش کتابخانه‌ای نیز در سال 1390 در کشور 2 هزار و 804 کتابخانه وجود داشت که سال 95 این رقم به سه‌ هزار و 362 کتابخانه رسیده است. سال 1390 در کشور 3 هزار و 235 نشریه و مطبوعات فعالیت داشت که این رقم در سال گذشته به 7 هزار و 932 مورد رسید.

وزیر ارشاد در پایان ادامه داد: تعداد نشریات در کشور نسبت به قبل از انقلاب بیش از 35 برابر افزایش یافته است افزود:  قبل از انقلاب 256 نشریه دارای مجوز بود که این رقم اکنون به 8 هزار نشریه افزایش یافته و به انتشار اندیشه و افکار می‌پردازند.
برچسب ها: فرهنگ ، ارشاد ، نشریات ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: