bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۵۵
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۹ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
استاندار بوشهر اعلام کرد که از نیروگاه‌های استان بوشهر چهار هزار مگاوات برق تولید می‌شود که از این میزان تولید، ۵۰ درصد آن به شبکه سراسری منتقل و مابقی در استان بوشهر استفاده می‌شود.
عبدالکریم گراوند روز گذشته در دومین روز از دهه مبارک فجر در مراسم افتتاح پروژه‌های برق‌رسانی بوشهر با حضور وزیر ارشاد با تاکید بر این‌که این استان از ظرفیت بالایی در حوزه تولید انرژی برق برخوردار است، خاطرنشان کرد: به برکت پیروزی انقلاب اسلامی ظرفیت تولید انرژی برق در نقاط مختلف استان بوشهر افزایش یافته به‌گونه‌ای که نه‌تنها نیاز تامین‌کننده برق مشترکان استان است بلکه مازاد آن به شبکه سراسری منتقل می‌شود.

وی با بیان این‌که در کشور 70 هزار مگاوات برق از نیروگاه‌ها تولید می‌شود، یادآور شد: از این میزان چهار هزار مگاوات آن در استان بوشهر تولید می‌شود که از این میزان تولید 50 درصد آن به شبکه سراسری منتقل و مابقی در استان بوشهر مورد استفاده قرار می‌گیرد. شعار محوری که منجر به پیروزی انقلاب اسلامی شد «استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی» بود و برهمین اساس این شعار باید به معنای واقعی کلمه به‌خصوص در حوزه استقلال و خودکفایی عملیاتی شود.

استاندار بوشهر با تاکید بر این‌که در راستای تحقق این شعار گام‌های مهمی برداشته شده است به‌گونه‌ای که در بخش سکوهای دریای نفتی و گازی استان بوشهر به توانمندی بالایی دست یافته است، تصریح کرد: قبلا ساخت و نصب سکوهای گازی و نفتی به‌وسیله خارجی‌ها انجام می‌شد. اکنون این ظرفیت در صنایع دریایی صدرای بوشهر با توان متخصصان این شرکت ساخته و نصب می‌شود که نشان از اقتدار صنعتگران صدرای بوشهر در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.
این مقام مسوول، از افتتاح 335 پروژه در ایام دهه فجر در استان بوشهر خبر داد و تاکید کرد: این پروژه‌ها با اعتبار 385 میلیارد تومان اجرا شده است. علاوه بر آن 133 پروژه  با اعتبار 334 میلیارد تومان در این ایام کلنگ‌زنی می‌شود و در مجموع 468 پروژه افتتاح یا عملیات اجرائی آن با اعتبار 720 میلیارد تومان آغاز می‌شود.
گراوند در پایان از آمادگی پروژه‌های مهم صنعتی در استان بوشهر برای افتتاح خبرداد و اظهار کرد: به ارزش پنج هزار میلیارد تومان پروژه در بخش صنعت در استان بوشهر آماده افتتاح است که با حضور مسوولان کشوری به بهره‌برداری می‌رسد.

برچسب ها: اقتصاد ، برق ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: