bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۵۷
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۲۰ - ۱۳ بهمن ۱۳۹۶
جمی‌ها در خانه مقابل سایپا متوقف شدند؛
در هفته بیست و دوم لیگ برتر، تیم پارس جنوبی جم در مقابل سایپا صف‌آرایی کرد که در پایان شاگردان دایی و تارتار به کسب نتیجه مساوی بدون گل رضایت دادند.
بامدادجنوب- علی تنگستانی:
در هفته بیست و دوم لیگ برتر، تیم پارس جنوبی جم در مقابل سایپا صف‌آرایی کرد که در پایان شاگردان دایی و تارتار به کسب نتیجه مساوی بدون گل رضایت دادند.

شرح بازی
دو تیم در لحظات ابتدای بازی نمایش متعادلی ارائه دادند اما به مرور زمان شاگردان علی دایی بهتر کار کردند و با نفوذ از جناحین و ارسال‌های بلند مهدی ترابی و شاه‌علی‌دوست موقعیت‌های خطرناکی به‌دست آوردند و کرنرهای متعددی گرفتند که هیچ یک از آنها تبدیل به گل نشد؛ در برخی لحظات سایپایی‌ها قصد داشتند توپ را به پشت مدافعان پارس جنوبی بفرستند که این روش هم خیلی کارساز نبود و یک مرتبه هم شوت قلی‌زاده بی‌حاصل به اوت رفت؛ در سوی دیگر هم شاگردان تارتار که تنها دو بار روی نفوذهای دشتی خطرساز شدند، به اجبار بیشتر لحظات نیمه اول به‌کار دفاعی روی آورده بودند و مثل حریف خود بدون گل زده به رختکن رفتند.

در شروع نیمه دوم باز هم بازیکان سایپا صاحب توپ و میدان بودند و همچنان رو به سانتر کردن از کناره‌های زمین آوردند که هیچ یک از آنها کارساز نشد؛ پارس جنوبی از دقیقه 50 به بعد نسبتا بهتر کار کرد و برنامه خود را روی شوت‌های از راه دور گذاشت که ضربات بازیکنان این تیم قدرت و دقت لازم را نداشت و ثمربخش نمی‌شد اما سایپا خیلی زود به بازی برگشت و دوباره نبض بازی را بدست گرفت که اگر نمایش خوب مدافعان پارس جنوبی نبود، ممکن بود شوت‌های قلی‌زاده و جعفری تبدیل به گل شود؛ تارتار با سه تعویض هجومی سعی در باز کردن دروازه سایپا داشت ولی حملات آنها بی‌ثمری بود و نتوانستند در لحظات پایانی هم کار خاصی انجام دهند و جدال این دو تیم بدون گل خاتمه پیدا کرد.

بهترین بازیکن: شهرام گودرزی، خرید نیم‌فصل پارس جنوبی که به‌دلیل مصدومیت میثم تیموری و ترجیح داده شدن به حمدی‌نژاد در سمت چپ خط دفاعی جمی‌ها بازی می‌کرد، اجازه نداد بازیکنان سرعتی سایپا و به‌ویژه قلی‌زاده نفوذ خطرناکی از سمت او انجام دهند و از سوی دیگر، گودرزی در فاز هجومی هم مثمر ثمر ظاهر شد.

در تیم سایپا رضا اسدی، هافبک دفاعی این تیم هم فرصت بازی‌سازی زیاد به هافبک‌های خلاق پارس جنوبی نداد، در نبردهای میانه زمین برتری داشت تا این تیم بیشتر از سایر تاکتیک‌ها به ارسال از کناره‌ها روی بیاورد.
نکته روز: پارس جنوبی در ادامه ناکامی‌هایش روز گذشته هم نتوانست برابر سایپا به برتری برسد؛ آنها که شگفتی‌ساز لیگ هفدهم لقب گرفته بودند، در ۱۱ بازی اخیر تنها یک برد داشته‌اند که آن هم به هفته پانزدهم برابر سیاه‌جامگان برمی‌گردد.

مهدی تارتار پس از تساوی خانگی بدون گل پارس جنوبی مقابل سایپا در نشست خبری، گفت: قبل از شروع صحبتم در خصوص بازی باید تشکری از هواداران با فرهنگ جمی و استان بوشهر بکنم. آنها همیشه نشان داده‌اند که برای همه احترام قائل هستند. تیم میهمان، میزبان، بازیکنان حریف، کادرفنی حریف و حتی داور. آنها همیشه فرهنگ بالای خود را نشان داده‌اند و من بی‌جهت از هواداران تیم‌مان تعریف نمی‌کنم و همه کسانی که اینجا آماده‌اند، اذعان دارند. در مورد بازی هم باید بگویم که بازی دو نیمه داشت. نیمه اول درگیرانه و سایپا در نیم فصل دوم بهتر شده و ما در نیمه اول تحت فشار قرار گرفتیم اما در نیمه دوم با پیش‌بینی‌هایی که انجام دادیم و تعویض‌های‌مان، به بازی مسلط‌تر شدیم، که این تسلط کامل نبود. با این حال در نیمه دوم بهتر بازی کردیم. سایپا در هفته‌های اخیر خوب بازی کرده و کار ما مقابل این تیم سخت بود، با این حال یک امتیاز نه به درد آنها می‌خورد نه ما.

سرمربی پارس جنوبی در خصوص قضاوت سیدمهدی سیدعلی خاطرنشان کرد: خسته شدیم آنقدر در مورد داوری صحبت کردیم. اجازه بدهید دیگران قضاوت کنند و صحنه‌هایی که برنامه‌های ورزشی پخش می‌کنند، همه‌چیز را نشان می‌دهد. این بازی چند صحنه مشکوک داشت و یکی از بازیکنان‌مان می‌گفت روی او خطا شده اما من به صحنه نزدیک نبودم که تشخیص بدهم. با این حال داوری طوری بود که دوست داشت بازی مساوی تمام شود و من چنین احساسی داشتم.
تارتار در واکنش به این مساله که با نتایج اخیر آیا امیدی به کسب سهمیه دارند یا نه، تصریح کرد: چرا امید نداشته باشیم. تلاش خودمان را می‌کنیم اما باید منطقی به قضیه نگاه کنیم. همه‌چیز را در نظر بگیریم. 

سال اول‌ حضورمان در لیگ است و بازیکنان ما تا به اینجا هم خوب نتیجه گرفته‌اند. بچه‌های ما شجاعانه بازی می‌کنند و امروز دیدم که چقدر فداکاری کردند و همه می‌خواستند تیم موفق باشد و همین کافی است. این فداکاری کادرفنی را خوشحال می‌کند و نتیجه دست ما نیست و دست خداست. به هر حال یک روز برنده می‌شوید و یک روز هم نتیجه نمی‌گیرید. ما کار خودمان را می‌کنیم و نتیجه دست خداست. در مورد وضعیت پورامینی و تیموری پس از مصدومیت هم باید بگویم که از هفته آینده می‌توانیم آنها را در اختیار داشته باشیم اما از نظر بدنی افت کرده‌اند. وقتی بازیکنی چند هفته بازی نکند از نظر بدنی افت می‌کند و عقب می‌ماند. ما هم فقط این مشکل را داریم و مشکل خاصی نیست و حل شدن این مشکل هم زمان‌بر است. در نیم‌فصل دوم همه بازی‌ها سخت می‌شود و همه تیم‌ها فقط می‌‌آیند که نبازند. شما نگاه کنید، همه تیم‌ها بسته و درگیرانه بازی می‌کنند تا شکست نخورند. این هفته همه بازی‌ها مساوی شده است، به جز در بازی پرسپولیس که خودش را از همه تیم‌ها جدا کرده و پدیده‌ای که یک بازیکنش اخراج شد، سایر بازی‌ها مساوی شده و این نشان می‌دهد که همه تیم‌ها برای مساوی به زمین می‌‌آیند.

نام:
ایمیل:
* نظر: