bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۶۴
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۱۷ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶
فرماندار عسلویه خبر داد:
چندی پیش در خصوص مشکل دفن زباله در نخل تقی گزارشی را منتشر کردیم. در این گزارش به زعم شهروندان نخل تقی، مدت‌هاست که مشکل زباله در این شهر دغدغه شهروندان شده و گوش شنوایی نیز برای مرتفع کردن این مشکل به ظاهر ساده اما عمیق و چندلایه وجود ندارد.
با همکاری «نفت»، مشکل زباله در نخل تقی برطرف می‌شودبامداد جنوب:
 چندی پیش در خصوص مشکل دفن زباله در نخل تقی گزارشی را منتشر کردیم. در این گزارش به زعم شهروندان نخل تقی، مدت‌هاست که مشکل زباله در این شهر دغدغه شهروندان شده و گوش شنوایی نیز برای مرتفع کردن این مشکل به ظاهر ساده اما عمیق و چندلایه وجود ندارد. زباله‌ای که از یک طرف سلامت و بهداشت شهروندان را تهدید می‌کند، از سوی دیگر به افزایش سگ‌ها منجر می‌شود و این‌گونه با تغذیه حیوانات از زباله‌ها هم چرخه طبیعت مختل می‌شود، هم در حوزه بهداشت و سلامت با مشکلاتی روبه‌رو می‌شویم و هم مسائل دیگری همچون ازدیاد سگ‌ها نیاز به هزینه‌های مضاعفی برای سامان‌دهی دارند. 

با وجود این‌که پر سر و صدا بر طبل توسعه می‌کوبیم اما هنوز در پیچ و خم مسائل ابتدایی‌مان عاجز و درمانده یا اساسا از آنها غافل هستیم. چگونه ممکن است توسعه بدون فراهم کردن زیرساخت‌های آن محقق شود؟ چگونه ممکن است توسعه به شکل پایدار رخ دهد، وقتی هنوز بینش‌ها و نگرش‌ها اصلاح نشده است. 
 در آن گزارش یادآور شدیم که به گفته یکی از شهروندان نخل تقی، زباله‌های این شهر به جایگاه دفن زباله در کنگان منتقل می‌شوند که این امر مستلزم صرف هزینه و وقت بسیار است. علاوه بر هزینه‌های بسیار مسیر 140 کیلومتری رفت و برگشت برای راننده خطر دارد. سوال این بود که چرا صنعت در ازای مشکلاتی که برای ساکنانش ایجاد کرده، در راستای کاهش این مشکلات همکاری لازم را نمی‌کند. 

این در حالی است که فرماندار شهرستان عسلویه از برطرف شدن مشکل پسماند شهرهای عسلویه و نخل‌تقی خبر داده و در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان ضمن تاکید بر لزوم توجه به دفع استاندارد پسماند شهرستان عسلویه گفت: با تعامل مسوولان و نفت به زودی مشکل پسماند دو شهر عسلویه و نخل تقی حل می‌شود و خدمات‌رسانی به مردم بیشتر می‌شود.

یوسفی با اشاره به اهمیت رفع مشکلات مردم، بر دفع صحیح و استاندارد زباله‌های شهری که موجب انتشار بیماری‌های مختلف می‌شود تاکید کرد.
به گفته وی، فرهنگ‌سازی در موضوع پسماند یک ضرورت است و برای تولید حداقلی زباله‌های خانگی و خرید متناسب با مصرف روزانه باید برنامه‌های آموزشی مختلفی اجرا کرد. مردم این شهرستان میزبان خوبی برای پارس جنوبی بوده و هستند و با وجود کمک‌های مجموعه نفت به مناطق پیرامون انتظار می‌رود با تعامل هرچه بیشتر مسوولان، مسائل رفاهی در اولویت قرار گیرد تا سکونت و زندگی در این شهرستان با طراوت‌تر شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: