bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۷۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۱۴ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
بسیاری می‌پرسند چرا استان بوشهر به جایی نمی‌رسد، همه پیشرفت می‌کنند و ما پس‌رفت، در استان‌های دیگر کارخانه فولاد اسفنجی افتتاح می‌کنند و ما ترانس برق و.... پاسخ این سوال همیشه تقریبا برای نگارنده، ساده است.
کریم جعفری:
بسیاری می‌پرسند چرا استان بوشهر به جایی نمی‌رسد، همه پیشرفت می‌کنند و ما پس‌رفت، در استان‌های دیگر کارخانه فولاد اسفنجی افتتاح می‌کنند و ما ترانس برق و.... پاسخ این سوال همیشه تقریبا برای نگارنده، ساده است. ما متاسفانه همگرایی نداریم، بیش از آن‌که منافع عموم برای‌مان مهم باشد، منافع شخصی و تیمی جایگاه دارد. بیش از آن‌که بخواهیم به فکر توسعه استان و شهرمان باشیم، به فکر خرید ملک در فارس و تهران و اگر هم دستمان رسید، در دبی و حتی چین.... اگر به محیط پیرامونی خودتان نگاه کنید چند نفری را پیدا خواهید کرد. 

به‌جرات می‌توانم بگویم همه آنچه به‌عنوان بخش خصوصی در استان بوشهر وجود دارد را غیربومی‌ها شکل داده‌اند. ما در حوزه رسانه هم این مشکل را داریم. اگر در کشور دو جریان رسانه‌ای اصولگرا و اصلاح‌طلب داریم در استان بوشهر رسانه‌های فرصت‌طلب، کاسب، آلبومی، فامیلی و... هم داریم. شاید عده‌ای به‌خودشان بگیرند و از این مساله ناراحت شوند اما این یک واقعیت است. در استان‌های دیگر رسانه‌ها برای برخورد یا یک مساله اتحاد دارند و هماهنگ هستند، نه این‌که اگر ما امروز به یکی «نقد» کردیم فلان رسانه بیاید خبرش را تیتر کند و پولش را هم «نقد» بگیرد. در طول دو سه هفته گذشته متاسفانه بارها شاهد این مساله بوده‌ام که به هر موضوعی که ما «نقد» وارد کردیم، بقیه رفته‌اند و آن را «نقد» کرده‌اند. این واقعیتی است که در طول بیش از سه سالی که روزنامه بامداد جنوب منتشر می‌شود دیده‌ام و همواره در مورد آن سکوت کرده‌ام، اما وقتی رسانه‌ها یک مدیر فشل، تنبل، مجیزپرور و ناآشنا به کارش را که ما فقط دو خط خبر در موردش منتشر کردیم، برجسته می‌کنند مشخص است که این استان به جای پیشرفت، پسرفت می‌کند. 

بارها و بارها شنیده‌ام که فلان مدیری که ما نقدش کرده‌ایم، یا بلافاصله رپرتاژش را می‌زنند یا تیترش را یا عکسش را. می‌گویند ضمیر مرجع خودش را پیدا می‌کند و مردم هم آن اندازه عاقل و هوشیار هستند که این موارد را به‌خوبی دریابند. بنده به‌عنوان سردبیر روزنامه بامداد جنوب هیچ وقت ماهیت حرفه‌ای روزنامه‌نگاری خود را به متاع دنیا نخواهم فروخت و کسانی هم که این کارها را می‌کنند از رسانه دنبال کاسبی هستند و عامل بدبختی استان بوشهر نیز همین جماعت هستند. ان‌شاءلله به‌زودی گزارشی جامع در مورد یکی از ادارت کل استان خواهیم نوشت که مدیرکلش نه خبرنگار بامداد جنوب را به لحاظ خانوادگی تحت فشار قرار دهد و نه خودش را زیاد به در و دیوار بزند، اوضاع بسیار خراب‌تر از آن چیزی است که فکرش را می‌کنند، این گزارش تهیه شده و بعد از دهه فجر منتشر خواهد شد. 

نام:
ایمیل:
* نظر: