bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۸۸۲
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۱۷ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۶
در پی شیوع بیماری آنفولانزا در بین مرغ‌داری‌ها و واردات تخم مرغ از خارج، تاریخ انقضای بخشی از این تخم‌مرغ‌ها گذشته بوده است.
رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار در این باره گفت: آنفلوانزا در کشور همچنان می تازد و کمبود تخم‌مرغ در برخی استان‌ها که بیماری شیوع پیدا نمی‌کند، به این دلیل است که آنجا دیگر مرغی نیست که بیمار شود.روز گذشته از حدود 16 واحد مرغداری باقی مانده در استان تهران ٤ واحد درگیر این بیماری بودند؛ شرایط در استان قم وحشتناک و در اصفهان نیز شدت درگیری زیاد است.

ناصر نبی پور با اشاره به افزایش قیمت تخم مرغ در بازار طی روزهای اخیر؛ افزود: متاسفانه دولت فکر می کند همه چیز را می تواند به زور حل کند؛ زمانی که عرضه کم است و حدود ٢٢ تا ٢٣ میلیون قطعه مرغ معدوم شده مرغدار نمی تواند تخم مرغ تولیدی خود را کیلویی ٥٣٠٠ تومان بفروشد؛ چون تولیدکنندگان نمی دانند واحدهای آنان تا چه زمانی پا برجاست؟

وی افزود: به عنوان مثال واحدی در تهران بوده که یک روز بخاطر اینکه تخم مرغ را گران تر از ٥٣٠٠ تومان فروخته جریمه شده و فردای همان روز به دلیل گسترش شیوع بیماری مجبور به معدوم سازی مرغ های خود شده است. مسوولان باید مردم را توجیه کنند و صادقانه به آنان بگویند که دلیل گرانی تخم مرغ چیست؛ نه اینکه بیشتر باعث تحریک مردم شوند.


نام:
ایمیل:
* نظر: