bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۰۶
تاریخ انتشار: ۵۷ : ۱۴ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
سرمربی پرسپولیس گناوه در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
در حالی به هفته‌های پایانی نیم فصل اول‌ لیگ دسته 3 کشور نزدیک می‌شویم، که آمارها نشان می‌دهد نمایندگان استان بوشهر نتوانسته‌اند نتایج قابل قبولی کسب کنند. پرسپولیس گناوه که یکی از نمایندگان استان در این لیگ است در هفت بازی گذشته فقط هفت امتیاز کسب کرده است.
پرسپولیس با هوادارانش زنده استبامداد جنوب- علی تنگستانی:
در حالی به هفته‌های پایانی نیم فصل اول‌ لیگ دسته 3 کشور نزدیک می‌شویم، که آمارها نشان می‌دهد نمایندگان استان بوشهر نتوانسته‌اند نتایج قابل قبولی کسب کنند. پرسپولیس گناوه که یکی از نمایندگان استان در این لیگ است در هفت بازی گذشته فقط هفت امتیاز کسب کرده است. البته قبل از شروع مسابقات تصور می‌شد که گناوه‌ای‌ها نتوانند کار خاصی انجام دهند ولی سرمربی این تیم، نادر جعفری همچنان معتقد است که پرسپولیس در نیم فصل دوم شرایط متفاوتی را تجربه خواهد کرد. در ادامه گفت‌وگو با این مربی کهنه‌کار گناوه‌ای را خواهید خواند. 

عملکرد پرسپولیس گناوه تا پایان هفته هفتم چندان خوب نبوده. فکر می‌کنید مشکل اصلی این تیم چیست؟
همانطور که گفتید ما در هفت بازی گذشته، هفت امتیاز کسب کرده‌ایم و با برگزاری دو بازی دیگر، نیم فصل اول مسابقات را به پایان می‌رسانیم. البته تیم ما بازی به بازی در حال پیشرفت است ولی یکی از دلایلی که موجب شد تیم پرسپولیس نتواند در نیم فصل اول امتیازات زیادی به دست آورد، این بود که ما تمرینات پیش فصل خود را دیر شروع کرده بودیم. برای این‌که تیم ما جمع‌‌وجور شود و بازیکنان هم با هم هماهنگ شوند، به زمان نیاز داشتیم و باید گفت که هفت بازی گذشت، تا تقریبا به آن چیزی که می‌خواستیم رسیدیم. البته یکی دیگر از دلایل نتایج بد ما این بود که بازیکنانی که در ابتدای فصل قصد خریدشان را داشتیم، به‌دلیل دیر شروع کردن تمرینات از دسترس خارج شدند و به تیم‌های دیگر رفتند. از آنجایی که ما قبل از شروع مسابقات بازی دوستانه‌ای برگزار نکرده‌ایم، هفت بازی اول لیگ حکم بازی دوستانه را برای ما داشت. با وجود این سعی می‌کنیم با جذب بازیکنان موردنیاز و پوشش ضعف‌های تیم‌، در نیم فصل دوم عملکرد بهتری داشته باشیم. 
البته در مورد عملکرد بازیکنانم هم باید بگویم که از آنجا که ما تمرینات خود را دیر شروع کرده بودیم، طبیعی است که الان از عملکرد آنها راضی باشیم. آنها بی‌شک در نیم فصل دوم عملکرد بهتری از خود نشان می‌دهند. 

مسوولان و نماینده مردم گناوه در مجلس شورای اسلامی از این تیم حمایت می‌کنند یا خیر؟
مطابق سال‌های گذشته تیم پرسپولیس گناوه تحت حمایت نماینده گناوه در مجلس شورای اسلامی است و مردمی اداره می‌شود و حمایت‌ مسوولان نسبت به سال‌های گذشته کاهش چشمگیری داشته است و باید گفت که به همین دلیل تیم‌های مردمی مظلوم واقع شده‌اند. تیم ما حدود 60 سال است که مردمی اداره شده و در این سال‌ها حمایت مسوولان خیلی ناچیز بوده است اما باز هم از نماینده مجلس شورای اسلامی تقدیر و تشکر می‌کنم، چراکه در این ماه‌ها، آقای خدری کمک‌های خوبی به باشگاه پرسپولیس گناوه کرده است. بار دیگر هم تاکید می‌کنم که یکی از دلایلی که باعث شد ما دیر تمرینات خود را آغاز کنیم، نداشتن بودجه لازم و کم کردن هزینه‌ها بوده است. اگر بودجه کافی داشتیم، تمرینات خود را زودتر شروع می‌کردیم و الان در وضعیت کاملا متفاوتی قرار داشتیم. 

فکر می‌کنید مهم‌ترین دلیلی که باعث شده تیم‌های شهرستانی مورد توجه مسوولان قرار نگیرند، چیست؟
این مساله کاملا طبیعی است، چراکه در تمام کشور، بیشتر نگاه‌ها به مراکز استان‌هاست. تمرکز و دید مسوولان بیشتر روی تیم‌های مراکز استان قفل شده و همین مساله باعث شده است که از تیم‌های شهرستان حمایت خوبی نشود. اگر بودجه و یا اسپاسنری در میان باشد اول مراکز استان‌ها از آن بهره می‌برند و به نوعی تیم‌های شهرستان‌ها مظلوم واقع می‌شوند و دلیلش هم همین مساله‌ای بود که گفتم. اگر نگاه کنید بیشتر تیم‌های قدیمی و پرطرفدار شهرستان‌های استان بوشهر که در قدیم فعالیت گسترده‌ای داشته‌اند، الان دیگر وجود ندارند و دلیل اصلی نابودی آنها مشکلات مالی و هزینه‌های سرسام‌آور تیمداری است. شاید یکی از محدود تیم‌هایی که فقط توانسته زنده بماند، تیم پرسپولیس گناوه است و دلیل زنده ماندن این تیم هم مردم بودند. البته اگر بگوییم که مسوولان هیچ کمکی به ما نکرده‌اند در حق آنها بی‌انصافی کرده‌ایم اما کمک آنها به شکلی نبوده است که تیم‌ ما را در سطح بالای لیگ‌های کشور حفظ کند. با همه این تفاسیر، از محدود مسوولانی که در چند سال گذشته در حد توان خود به ما کرده‌اند، تشکر می‌کنم. 

به‌عنوان سوال پایانی، میزان حضور هواداران در بازی‌های خانگی راضی‌کننده است یا خیر؟
باید بگویم که حضور هوداران در بازی‌های خانگی در فصل جدید فوق‌العاده بوده است. فکر می‌کنم که در بین‌ تیم‌های لیگ 3 و لیگ 2 کشور، تیم پرسپولیس گناوه بیشترین تماشاگر را دارد. در هر بازی به‌طور میانگین چهار هزار نفر به ورزشگاه میایند تا از تیم پرسپولیس حمایت کنند. همانطور که گفتم یکی از دلایل زنده ماندن پرسپولیس، همین هواداران هستند. اگر حمایت مردم و هواداران این تیم نبود، ما امید خود را از دست می‌دادیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: