bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۱۴
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۱۷ بهمن ۱۳۹۶
در موقعیت‌ها و شرایط مختلف برای همه پیش می‌آید. اما وقتی بحث سفر و مسافرت هوایی می‌شود پوشیدن لباس مناسب اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.
برای رفتن به فرودگاه چه لباسی بپوشیم؟پرسش «چی بپوشیم؟» در موقعیت ها و شرایط مختلف برای همه پیش می آید. اما وقتی بحث سفر و مسافرت هوایی می شود پوشیدن لباس مناسب اهمیت ویژه ای پیدا می‌کند. لباس مناسب فرودگاه می تواند سفری راحت تر برایمان رقم بزند و کمک کند بدون هیچ گونه مشکل و دردسری از بخش امنیتی فرودگاه عبور کنیم. در این مطلب می خواهیم در مورد لباس مناسب فرودگاه برای خانم ها صحبت کنیم و نکاتی را برای انتخاب بهتر لباس با شما در میان بگذاریم. با الی گشت همراه باشید.

یک ژاکت یا سویشرت همراهتان داشته باشید
در سفرهای هوایی همیشه یک سویشرت سبک دم دستتان داشته باشید. قرار است چندین ساعت در سفر باشید و از یک منطقه آب و هوایی به منطقه دیگر (یا کشور یا قاره دیگری) بروید. ممکن است سالن فرودگاه یا داخل هواپیما سرد باشد و هوا در ساعات مختلف تغییر کند. حتی اگر به مناطق گرمسیر هم سفر می کنید ممکن است در طول شب هوا کمی خنک شود. مطمئنا هیچ کس نمی خواهد همین اول سفر سرما بخورد و کل سفرش خراب شود. پس یک ژاکت یا سویشرت همراهتان داشته باشید.

لباس راحت بپوشید
خب، می خواهیم به سفر برویم و قرار است ساعت ها در فرودگاه و هواپیما باشیم. پس پوشیدن لباس راحت یکی از نکات مهم در سفر است. از پوشیدن لباس های تنگ و چسبان که اجازه تهویه هوا را نمی دهد خودداری کنید. لباس ها نخی و کمی گشاد بهترین و راحت ترین انتخاب برای رفتن به فرودگاه هستند. یک لباس بلند و گشاد همراه با شلوار اسپرت می تواند انتخابی مناسب برای سفر باشد. حتی الامکان سعی کنید لباس هایی بپوشید که خیلی چروک نمی شوند و نیازی به اتو ندارند، چون در غیر اینصورت پس از ساعت ها سفر ظاهری نامرتب پید می کنید.

چند لایه لباس بپوشید
این مورد یکی از نکات مهم در مورد انتخاب لباس مناسب فرودگاه است. در سفرهایی هوایی معمولا از یک کشور به کشور دیگر یا حتی قاره دیگر سفر می کنیم و ممکن است با تغییرات آب و هوایی زیادی روبرو شویم. ممکن است در فرودگاه مبدا هوا کاملا سرد و زمستانی باشد و در فرودگاه مقصد با هوایی گرم و شرجی مواجه شویم. خب، چاره چیست؟ بهترین کار این است که چندلایه لباس بپوشید تا با توجه به دمای هوا بتوانید لباس هایتان را کم یا زیاد کنید. فکر کنید اگر تنها یک لباس پشمی گرم پوشیده باشید و در فرودگاه مقصد با هوای گرم و تابستانی روبرو شوید چه خواهید کرد؟ یا اگر لباس کم پوشیده باشید و هوا سرد شود نیز اذیت خواهید شد. البته بهتر است قبل از پرواز در مورد شرایط آب و هوایی مبدا و مقصد اطلاعات کافی کسب کنید، اما چندلایه پوشیدن نیز راهکاری هوشمندانه برای رفتن به فرودگاه است.

کفش راحت بپوشید
فرودگاه ها معمولا فضایی بسیار بزرگ هستند و برای طی کردن مراحل سوار شدن به هواپیما قرار است کلی راه بروید، از پله بالا بروید و با عجله خود را به قسمت های مختلف برسانید. مطمئنا راه رفتن طولانی مدت با کفش پاشنه بلند برای کسی خوشایند نیست. پس بهتر است کفش اسپرت و راحتی بپوشید و خود را آماده پیاده روی های طولانی بکنید. این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در قسمت امنیت فرودگاه معمولا از مسافران خواسته می شود کفششان را دربیاورند؛ پس کفشی بپوشید که راحت درآورده شود. اگر دوست ندارید با کلی سختی و مشقت بندهای کفشتان را باز کنید یا به زور آن را دربیاورید یک جفت کفش راحت بپوشید.

از کمربند استفاده نکنید
اگر تا به حال سفر هوایی را تجربه کرده باشد می دانید که هنگام عبور از بخش امنیتی از مسافران خواسته می شود کمربندهای خود را دربیاورند. به طور کلی سگک کمربند و متعلقات فلزی در بخش امنیتی باید جداگانه کنترل شوند. پس بهتر است که از قبل این نکات را رعایت کنیم و با پوشیدن لباس مناسب فرودگاه از مراحل امنیتی سریع تر عبور کنیم.

جوراب بپوشید
این هم یکی از نکات ساده و در عین حال مهم در انتخاب لباس مناسب فرودگاه است. ممکن است فکر کنید پوشیدن کفش زنانه بدون جوراب هم مشکلی نخواهد داشت. اما به این فکر کنید که قرار است حداقل چندین ساعت در فرودگاه معطل شوید و بعد چند ساعت در هواپیما و پس از آن هم چندین ساعت در فرودگاه مقصد باشید. پس سفر دور و درازی را در پیش دارید و نپوشیدن جوراب می تواند باعث اذیت شدن پاها و در نتیجه خستگی و ناراحتیتان شود. اگر هوا سرد شود همین جوراب ها می تواند باعث گرم شدن پاهایتان شود و کمتر احساس سرما کنید. در بالا هم اشاره کردیم که در قسمت امنیتی از شما خواسته می شود کفشتان را دربیاورید و حداقل چند قدمی را باید بدون کفش راه بروید. اگر جوراب نداشته باشید مجبورید پابرهنه روی زمین آلوده فرودگاه راه بروید. پس از لحاظ بهداشتی هم که حساب کنیم جوراب پوشیدن راهکاری منطقی است.

از زیورآلات زیاد استفاده نکنید
قرار است به فرودگاه برویم نه میهمانی! پس بهتر از زیورآلات زیاد استفاده نکنیم. ساده بودن و همراه نداشتن زیورآلات زیاد باعث راحت تر عبور شدن از مراحل چک امنیتی فرودگاه می شود. در بخش کنترل امنیت و عبور از دستگاه، ممکن است از شما خواسته شود اکثر زیورآلات فلزی خود را دربیاورید و داخل سبد قرار دهید. بنابراین اگر دوست دارید چند تکه زیورآلات داشته باشید ایرادی ندارد، اما آنهایی را انتخاب کنید که راحت درآورده شوند. علاوه بر این، در صورتی که زیورآلات زیادی همراهتان داشته باشید ممکن است مورد هدف سارقان قرار بگیرید. یادتان نرود که فرودگاه مکانی بسیار شلوغ و بزرگ است و افرادی از کشورهای مختلف در یک مکان گرد آمده اند. پس برای امنیت خودتان هم که شده حتی الامکان ساده سفر کنید. می توانید زیورآلات را در کیف دستی تان قرار دهید و وقتی به مقصد رسیدید از آن ها استفاده کنید.

یک کیف دستی بزرگ و جادار با خود داشته باشید
در سفر و هنگام رفتن به فرودگاه هیچ چیز بهتر از یک کیف جادار و بزرگ نیست. در فرودگاه از مراحل مختلف عبور خواهید کرد و بلیط، کارت شناسایی، کارت پرواز و … را باید مدام دم دستتان داشته باشید. علاوه بر این، ممکن است در فرودگاه خرید کنید و یک بطری آب و چند خوراکی کوچک در سفر می تواند دست و پاگیر باشد. اما اگر کیف بزرگ و جاداری داشته باشید به راحتی می توانید همه چیز را داخل آن بریزید و خیالتان هم راحت باشد که در کمترین زمان می توانید به آن دسترسی داشته باشید. به خصوص اگر همراه با خانواده و کودکانتان سفر می کنید متوجه نعمت همراه داشتن یک کیف دستی بزرگ خواهید شد. یکی از خوبی های کیف دستی بزرگ این است که احتمال گم شدن و جاگذاشتنش کمتر است. یک کیف کوچک را به راحتی می توان  روی صندلی فرودگاه یا هرجای دیگر جا گذاشت، اما کیف دستی بزرگ معمولا از قلم نمی افتد.

آرایش ملایم و ساده داشته باشید
مطمئنا با کمی آرایش ظاهر بهتر و آراسته تری خواهید کرد. اما این موضوع را هم در نظر داشته باشید که قرار است ساعت ها در فرودگاه و در سفر باشید. بهترین آرایش ها هم تا چند ساعت دوام دارند و پس از آن باعث خستگی پوست می شوند. پس برای رفتن به فرودگاه هرچه ساده تر باشید بهتر است. در سفرهای طولانی مدت که چندین ساعت قرار است در هواپیما باشید پوست معمولا دهیدراته و خشک می شود. بنابراین بهتر است یک مرطوب کننده خوب همراهتان داشته باشید.
نام:
ایمیل:
* نظر: