bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۲۳
تاریخ انتشار: ۴۶ : ۱۶ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
برپایی جشن «سیمرغ و پروانه‌ها» و نمایش آثار کودک همگام با فیلم‌های سی و ششمین جشنواره فیلم فجر اتفاقی خوب برای سینمای کودک است.
کارگردان انیمیشن دنیای کیف‌ها گفت: خوشحالم که امسال در جشنواره فجر اتفاقات خوبی در حوزه سینمای کودک افتاده است. به خاطر ابتکار برپایی جشن سیمرغ و پروانه‌ها از بنیاد سینمایی فارابی تشکر می‌کنم. در فارابی دلسوزانی هستند که به این نتیجه رسیده‌اند که باید فکری به حال سینمای کودک بکنند. آنها با اجرای طرح سیمرغ و پروانه‌ها باعث بالابردن انگیزه ما برای ساخت پروژه‌های بعدی بوده‌اند کما اینکه ما کار بعدی‌مان را آغاز کرده‌ایم و از این جهت از بنیاد فارابی بسیار تشکر می‌کنم.

حمید نخعی افزود: ۱۷ سال است که در زمینه انیمیشین فعالیت می کنم و روش ما انیمیشن 3 بعدی است. ایده انیمیشن  دنیای کیف ها  از مدت‌ها قبل در ذهن من بود و از زوایای مختلف آن را بررسی می کردم و ارتباط بین کودک و اشیا اطراف آن موضوع جالبی بود.  ادامه داد: ساخت این انیمیشین 30 ماه به طول انجامید که این مدت برای ساخت یک فیلم زمان زیادی است و در دنیا، ساخت انیمیشن از 18 ماه تا 2 سال زمان می برد.

این انیماتور در پایان عنوان کرد: این کاراولین کاری بود که در حوزه بین الملل انجام میدادیم و در همه مراحل وسواس به خرج دادیم، مخصوصا دوبله آن که به زبان انگلیسی بود. بعد از انجام دوبله و حتی ساخت موسیقی فیلم برای ساخت انیمیشن به زبان انگلیسی به این نتیجه رسیدیم که نسخه فارسی آن را بسازیم پس همه مراحل را دوباره انجام دادیم. فروش انیمیشن در حوزه بین الملل قد و قواره اش به مراتب بزرگتر از فروش آن در ایران است. ما دمو کار را به کن بردیم و در آنجا توانستیم پخش کننده هایی را برای تولید کار پیدا کنیم.


برچسب ها: فرهنگ ، هنر ، جشنواره جر
نام:
ایمیل:
* نظر: