bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۱۸ - ۱۸ بهمن ۱۳۹۶
نخستین تولیدات مسافری این شرکت با نام C۹۱۹ در سال ۲۰۲۱ وارد بازار هوانوردی خواهد شد.
شرکت تولید هواپیمای غیر نظامی چین (کامک (COMAC)) اعلام کرد: نخستین تولیدات مسافری این شرکت با نام C۹۱۹ در سال ۲۰۲۱ وارد بازار هوانوردی خواهد شد. نخستین هواپیمای مسافری تولیدی این شرکت با نام C۹۱۹ در سال ۲۰۲۱ از خط تولید خارج شده و وارد چرخه جابه جایی مسافران هوایی خواهد شد. این شرکت می‌گوید در سه سال آینده، دنیا شاهد نتایج یک دهه تلاش چین برای تولید هواپیمای مسافری خواهد بود و این شرکت قصد دارد در رقابت با ایرباس و بوئینگ، این دو را به چالش بکشد.

لو ژنگ مسوول بازاریابی و فروش کامک در حاشیه ایرشوی سنگاپور ۲۰۱۸ در جمع خبرنگاران افزود: پیش‌بینی می‌شود دولت چین ظرف ۳ تا ۴ سال آینده مجوز تولید این هواپیما را صادر کند. ضمن اینکه مجوزهای پروازی آژانس امنیت هوانوردی اروپا (ایسا (EASA)) نیز اعلام کرده است بلافاصله پس از مجوزهای دولت چین، مجوزهای لازم برای این هواپیما صادر می‌شود. البته هنوز سازمان هواپیمایی فدرال آمریکا (FAA) مجوزی برای C۹۱۹ صادر نکرده است.

وی در ادامه اظهار داشت: مجوزهای پروازی داخلی و بین‌المللی هیچ‌گونه تاثیری بر روی اولین مشتری سری هواپیماهای C۹۱۹ کامک نخواهد داشت و شرکت هواپیمایی چین شرقی به عنوان مشتری این هواپیماها منتظر اولین خروجی این شرکت در سال ۲۰۲۱ است.

شرکت هواپیماسازی کامک در نوامبر ۲۰۱۶ اعلام کرده بود از ۲۳ شرکت هواپیمایی سفارش ساخت ۵۷۰ فروند هواپیمای C۹۱۹ را دریافت کرده و سپس در ژوئن ۲۰۱۷ نیز بار دیگر اعلام کرد تعداد ایرلاین‌های سفارش‌دهنده ساخت این هواپیما به ۲۴ شرکت و تعداد سفارش‌های ساخت به ۶۰۰ فروند افزایش یافته است.
برچسب ها: اقتصاد ، هواپیما ، چین
نام:
ایمیل:
* نظر: