bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۳۸
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۱۳ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
حضور باشکوه در یوم‌الله 22 بهمن؛
قشرهای گسترده مردم ایران در سراسر میهن روز گذشته باز هم حماسه آفریدند و در حضوری باشکوه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. در استان بوشهر نیز این حماسه با شکوه با حضور قشرهای مختلف مردم وطن‌دوست این استان در شهرها و روستاهای مختلف برگزار شد.
مردم ایران دوباره حماسه ساختندبامداد جنوب- ابوعلی زرین‌قلم:
قشرهای گسترده مردم ایران در سراسر میهن روز گذشته باز هم حماسه آفریدند و در حضوری باشکوه، سالروز پیروزی انقلاب اسلامی را گرامی داشتند. در حالی که مراسم روز ملی 22 بهمن در تهران با حضور چهره‌های کشوری، لشکری، هنرمندان، اهالی قلم و فرهنگ به سمت میدان آزادی برگزار شد، در استان بوشهر نیز این حماسه با شکوه با حضور قشرهای مختلف مردم وطن‌دوست این استان در شهرها و روستاهای مختلف برگزار شد.

سخنران راهپیمایی مردم تهران، رئیس‌جمهور بود که طی آن به نکاتی در آستانه چهلمین سال انقلاب اشاره کرد. حسن روحانی با بیان این‌که از لحاظ تاریخی ما چه بخواهیم و چه نخواهیم سال آینده چهلمین سال است و باید وحدت و اتحاد ملی را بیش از گذشته در سال آینده شاهد باشیم. دولت، بخش خصوصی و نهادهای عمومی باید تلاش مضاعفی انجام دهند و دهه فجر سال آینده دهه هزاران افتتاح طرح و پروژه مهم در سراسر کشور باشد، تاکید کرد: این‌که در همین روزها شاهد بودیم که در یک استان و در یک روز 10 هزار میلیارد تومان طرح و پروژه را بخش خصوصی افتتاح کرد به معنای آن است که ملت ما بیش از گذشته برای آبادانی و عظمت کشور امید دارد.
به گفته روحانی، انقلاب ما وقتی پیروز شد که همه با هم بودیم و در قطار انقلاب مسافران فراوانی بودند البته برخی زودتر از قطار پیاده شدند و برخی را هم از قطار انقلاب پیاده کردیم که می‌توانستیم پیاده نکنیم و اکنون باید همه را به قطار انقلاب دعوت کنیم. امروز در مسیرمان نیاز به همه اصولگرایان، همه اصلاح‌طلبان و همه اعتدالیون داریم که اعتقاد به قانون اساسی دارند.
روحانی با تاکید بر این‌که هرکس به قانون اساسی عقیده دارد، انقلابی است، خاطرنشان کرد: همه اقوام ایرانی و تمام مذاهب ایرانی و شیعه و سنی و تمام ادیان از جمله اسلام و مسیحیت و یهودی و زرتشتی هرکس که این قانون اساسی را قبول دارد، او انقلابی به حساب می‌آید و باید به او احترام بگذاریم. وی بزرگ‌ترین ثمره انقلاب اسلامی و میراث امام را قانون اساسی دانست و افزود: این معیار را همواره باید معیاری اساسی برای وحدت و اتحاد بدانیم.

در شهرها و روستاهای مختلف بوشهر نیز مردم به خیابان‌ها آمده و بر تعهد خود برای دفاع از کشور در سایه تهدید دشمنان کشور تاکید کردند. راهپیمایی بوشهری‌ها در سی ‌و نهمین سال پیروزی انقلاب صلابت و شکوه خاصی داشت که شاید عمده دلیل آن نیز اوج گرفتن تبلیغات رسانه‌های بیگانه برای حاضر نشدن مردم در راهپیمایی بود که عزم و اراده آنها را برای حضور دوچندان کرده بوده است. حضور پرشور عکاسان و خبرنگاران رسانه‌های مختلف در راهپیمایی در نگاه اول شاید نویدبخش پوشش دهنده این حضور حماسی باشد ولی عظمت حماسه امروز تا جایی بود که شاید آنها نتوانند تمامی زوایای آن را به تصویر بکشند.
در بندر بوشهر، سخنران مراسم حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، امام جمعه موقت تهران بود که بخش عمده‌ای مطالب خود را به ولایت فقیه اختصاص داد و گفت: ولایت فقیه نخستین نقش را در تولید و در تداوم انقلاب دارد و بی‌تردید امروز این نقش استخوانی در گلوی استکبار و خاری در چشم آنهاست. 

به گفته خاتمی، در ناآرامی‌های اخیر دشمن توطئه‌ها کرد که امروز به رهبران آنها می‌گوییم این ملت تا آخرین نفر، آخرین نفس و قطره خون پای ولایت ایستاده و نمی‌توانند کوچک‌ترین آسیبی به این رکن رکین انقلاب و ستون عزت، استقلال و عظمت ملت وارد آورند. آینده این انقلاب روشن است و مطمئن باشید مشکلات ماندنی نیست و با این رهبر دوراندیش و مردم وفادار گرهی ناگشوده نخواهد ماند. حضور همه اقشار، گروه‌ها و سلایق سیاسی در راهپیمایی 22 بهمن بیانگر این است که هرچند اختلاف سلیقه وجود دارد اما وقتی پای دفاع از انقلاب اسلامی به میان آید همه با مشت کوبنده برفرق دشمن می‌زنیم. ملت ایران با حضور پرشور و وحدت بخش خود در راهپیمایی 22 بهمن یک‌بار دیگر وفاداری خود را به نظام جمهوری اسلامی ثابت کرد.
در حاشیه این مراسم، نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز گفت: حضور پرشور مردم در راهپیمایی امروز نشان از ولایتمداری و انقلابی بودن مردم دارالحماسه استان بوشهر است که با این حضور خود دشمنان این دیار و سامان را ناامید کردند. وقتی در یک راهپیمایی از همه قشرهای جامعه این چنین حضور پیدا می‌کنند این نشان از اتحاد و همبستگی مردم در تداوم مسیر باشکوه انقلاب اسلامی ایران است.

از سوی دیگر، استاندار بوشهر هم روز گذشته در میان مردم بوشهر یادآور شد که مردم ایران با لبیک به ندای رهبر انقلاب و تاکید امام راحل در خصوص اهمیت حضور در راهپیمایی 22 بهمن باردیگر با حضور پرشور خود به جمهوری اسلامی رای آرای می‌دهند. به گفته عبدالکریم گراوند، در شرایطی که دشمنان نظام جمهوری اسلامی با کلام و بیانشان به‌دنبال دلسرد کردن مردم از انقلاب اسلامی هستند حضور با شکوه مردم موقعیت‌شناس می‌تواند نقشه‌های آنان را نقش برآب کند. با توجه به این‌که مردم ایران هزینه‌های سنگینی برای استقرار و پایداری نظام پرداخت کرده‌اند انتظار می‌رود همه در کنار هم در جشن انقلاب حاضر شویم.
گراوند در ادامه با بیان این‌که این حضور انقلابی و چشمگیر در راستای فرمان رهبر انقلاب بود که 22 بهمن امسال را یک روز تماشایی برای ایران خوانده بود. بوشهری‌ها همواره در صحنه‌های مختلف حضور پررنگ دارند که این راهپیمایی باشکوه نیز جلوه دیگری از این شور و شعور انقلابی آنها بود. 

نام:
ایمیل:
* نظر: