bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۵۲
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۹ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۶
سرمربی پرسپولیس برازجان در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
در ادامه بررسی عملکرد تیم‌های استان در لیگ دسته‌3 کشور، امروز به سراغ تیم پرسپولیس برازجان رفتیم که با تیم همنام گناوه‌ای خود که در هفته گذشته به مسائل‌شان پرداختیم، وضعیت مشابه‌ای دارد. آنها در هشت بازی گذشته خود، توانسته‌اند 9 امتیاز کسب کنند و هم‌اکنون در رده هفتم جدول قرار دارند.
در شهر خودمان، مظلوم واقع شده‌ایمبامداد جنوب- علی پورتنگستانی:
در ادامه بررسی عملکرد تیم‌های استان در لیگ دسته‌3 کشور، امروز به سراغ تیم پرسپولیس برازجان رفتیم که با تیم همنام گناوه‌ای خود که در هفته گذشته به مسائل‌شان پرداختیم، وضعیت مشابه‌ای دارد. آنها در هشت بازی گذشته خود، توانسته‌اند 9 امتیاز کسب کنند و هم‌اکنون در رده هفتم جدول قرار دارند. پرسپولیس برازجان که یکی از قدیمی‌ترین تیم‌های استان به‌شمار می‌آید، در دو سال گذشته از نظر مالی با مشکلات زیادی روبه‌رو شده و تا به امروز این مشکلات سر جای خود باقی است. در همین رابطه به سراغ امین فتحی، سرمربی این تیم رفتیم که ببینیم چرا مسوولان شهرستان دشتستان چاره‌ای برای حل مشکلات این تیم نمی‌اندیشند.

در این فصل از رقابت‌ها، نتایج خوبی کسب نکرده‌اید، مهم‌ترین دلیلی که باعث شده پرسپولیس برازجان در نیم فصل اول بازی‌ها عملکرد خوبی نداشته باشد، چیست؟
ما از همان روزهای اول فصل با مصدومیت بازیکنان تیم دست و پنجه نرم می‌کردیم. وضعیت به‌گونه‌ای بود که ما در هر بازی دو مصدوم می‌دادیم. مثلا در اولین بازی که در مقابل تیم پرسپولیس گناوه انجام دادیم، دو بازیکن تیم مصدوم شدند و تا بازی سوم شش بازیکن ما که در ترکیب اصلی تیم هم حضور داشتند، دچار مصدومیت شدند. همین مساله تاثیر زیادی در ادامه روند ما داشت و ما را دست به عصا کرد. حتی در بازی که مقابل تیم سیرجانی داشتیم، با وجود این‌که تا دقیقه 88 از رقیب با یک گل پیش بودیم، اما مصدومیت بد موقع دو بازیکن تیم، کار را ما در دقایق پایانی با مشکل مواجهه کرد و در نهایت هم با دریافت دو گل در این دقایق، بازی را واگذار کردیم. در بازی هفته گذشته، خدا را شکر پنج بازیکن مصدوم تیم توانستند جواز حضور در بازی را دریافت کنند و همین مساله باعث شد که تیم ما شرایط بهتری پیدا کند. در بازی با تیم جنوب باغملک، در نیمه اول بازی خوبی به نمایش گذاشتیم و می‌توانستیم بیشتر از یک گل به‌ثمر برسانیم اما این اتفاق رخ نداد و بچه‌ها به همان یک گل پسنده کردند. در نیمه دوم ، از آنجا که تیم رقیب میزبان این بازی بود، فقط 3 امتیاز می‌خواست و به همین دلیل بچه‌های ما سعی کردند که بیشتر دفاع کنند که خدا را شکر این روش جواب داد و توانستیم 3 امتیاز این بازی حساس را کسب کنیم. با وجود این‌که این بازی، یک بازی خارج از خانه بود ولی ما برای کسب 3 امتیاز وارد زمین شده بودیم، چراکه اگر در این بازی نمی‌توانستیم امتیازی کسب کنیم، وضعیت‌مان در جدول بحرانی می‌شد. 

با توجه به گفته‌های گذشته، مشکلات مالی این تیم در این مدت سر و سامان یافته است یا نه؟
اگر بخواهم حقیقت را بگویم، وضعیت مالی باشگاه بسیار بحرانی است. باور کنید هفته قبل از برگزاری بازی با تیم باغمک، مدیرعامل تیم به بنده گفت که توانایی اعزام تیم به این مسابقه را ندارد. به هر حال پس از شنیدن حرف‌های او، من با دلایل مختلف توانستم وی راضی کنم تا تیم را به این مسابقه برسانم. در این مدت هیچ کمکی به باشگاه نشده است و تیم پرسپولیس واقعا در وضعیت بدی قرار دارد. از آنجایی که تیمی مثل پرسپولیس هم هزینه‌های بالایی دارد، یک نفر نمی‌توان تمام هزینه‌های آن را بر گردن بگیرد. شما در کل این کشور نمی‌توانید تیمی را پیدا کنید که خصوصی اداره می‌شود حتی در تیم‌های لیگ برتری مانند پرسپولیس، استقلال، سپاهان و ... هم خصوصی نیستند و برای بهبود وضعیت خود به‌نوعی از دولت کمک می‌گیرند ولی در اینجا اینطور نیست. شما اگر به بعضی تیم‌های استانی ما نگاهی بیاندازید، متوجه می‌شوید که آنها هم از مسوولان کمک می‌گیرند ولی در برازجان اینطور نیست. تیم پرسپولیس در شهر خودش واقعا مظلوم واقع شده است و هیچکس هم پیدا نمی‌شود که به وضعیت این تیم قدیمی توجه کند. واقعا نمی‌دانم چرا آنها به این راحتی ما را کنار گذاشته‌اند. شاید مقصر ما هستیم که بیش از حد به بودن فوتبال در این شهر اسرار می‌کنیم. به هر حال ما سعی می‌کنیم کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

برای تقویت تیم در نیم فصل دوم چه برنامه‌ای دارید؟
به هر حال برای تقویت تیم باید از نظر مالی در وضعتی خوبی باشیم که اینطور نیست. ما الان نمی‌توانیم بازیکنان لیگ‌ استانی را جذب کنیم و باید برای جذب بازیکنان لیگ دو اقدام کنیم. الان تمام تیم‌های حاضر در گروه پرسپولیس برازجان، در حال خرید چند بازیکن لیگ 2 هستند. اگر به یاد داشته باشید، تا پایان نیم فصل اول فصل گذشته تیم ما وضعیت بسیار خوبی داشت ولی در نیم فصل دوم وضعیت تیم به کلی تغییر کرد و دلیلش اصلی آن هم این بود که تیم‌های دیگر خود را تقویت کرده بودند ولی ما نتوانستیم این کار را انجام دهیم. الان هم فکر می‌کنم که دوباره همان حالت رخ می‌دهد و باز هم ما نمی‌توانیم کاری انجام دهیم. همچنین باید گفت بازیکنی که از لیگ دسته 2 به لیگ دسته 3 کشور می‌آید، فقط به‌خاطر مسائل مالی می‌آید نه برای دیده شدن. حالا شما ببینید که وقتی پولی نداشته باشیم، چطور می‌توانیم بازیکنی را جذب کنیم؟ در نهایت بازیکنان موردنظر ما جذب تیم‌های دیگر می‌شوند و باعث تقویت آن تیم‌ها می‌شوند. با توجه به وضعیت حاکم، ما مجبوریم که با همین نفرات در نیم فصل دوم بازی‌ها شرکت کنیم. به هر حال همه این مسائل باعث شده است که نتوانیم برنامه‌ریزی خوبی برای ادامه بازی‌ها داشته باشیم و این واقعا بد است. 

با توجه به این‌که نیم فصل اول مسابقات رو به پایان است، بهترین موقع برای تزریق پول به باشگاه همین الان است. البته یک مبلغ ناچیز از طرف شورای شهر برازجان به ما داده شده است و از آنها به‌خاطر این کمک تشکر می‌کنم ولی با توجه به هزینه‌های بالا در لیگ 3 کشور، با 15 میلیون نمی‌توانیم کار خاصی انجام دهیم. مبلغ مجموع قرارداد بازیکنان ما حدود 150 میلیون است حالا فکر کنید که ما با این مبلغ چه‌کاری می‌توانیم انجام دهیم. امیدوارم که مسوولان ما بتوانند حداقل پول خرید دو بازیکن را به باشگاه تزریق کنند تا هم بتوانیم در ادامه با آرامش بیشتری به کار خود ادامه دهیم و هم هواداران تیم با ناراحتی از ورزشگاه بیرون نروند. 

با توجه به نتایج نیم فصل اول مسابقات، از عملکرد بازیکنانتان راضی هستید؟
بازیکنان من، بیشتر از آن چیزی که در توانشان است، برای باشگاه گذاشته‌اند و این مساله را چندین‌بار به خودشان هم گفته‌ام. بازیکن من با وجود این‌که هنوز بیشتر از 10 درصد قرارداد خود را نگرفته است ولی سرش را جلوی توپ می‌گذارد تا تیم شکست نخورد. در بازی با تیم جنوب باغملک، آنها تلاش زیادی کردند تا تیم‌ پرسپولیس بتواند 3 امتیاز را کسب کند. در این بازی، فشار زیاد روی بازیکنان من بود و این مساله باعث شد که پس از پایان بازی، بعضی از آنها گریه کنند. بچه‌ها روی تیم تعصب دارند و برای موفقیت پرسپولیس از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند. اما به هر حال آنها هم انسان هستند و در زندگی شخصی مشکلاتی دارند. حالا اگر به این بازیکنی پولی نرسد او چطور می‌تواند خرج و مخارج زندگی‌اش را تامین کند. همین مسائل باعث می‌شود که بازیکن از نظر روحی و ذهنی دچار مشکل شود و نتیجه‌اش هم در بازی‌های تیم کاملا مشهود است. به هر حال من از بازیکنانم راضی هستم و امیدوارم که راه‌حلی پیدا شود که بتوان مقداری از درصد قرارداد آنها را بدهیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: