bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۵۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۴ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
جدال نمایندگان ایران در مقابل نمایندگان ازبکستان و قطر؛
لیگ قهرمانان آسیا از روز گذشته در کشورهای مختلف آغاز شد و دو نماینده ایران، ذوب آهن و تراکتورسازی به مصاف حریفان خود رفتند که متاسفانه نتوانستند نتیجه خوبی کسب کنند. و در دومین روز از این بازی‌ها، یعنی امروز تیم‌های استقلال و پرسپولیس ایران به مصاف حریفان خود می‌روند ..
سرخابی‌های پایتخت فقط برد می‌خواهندبامداد جنوب: 
لیگ قهرمانان آسیا از روز گذشته در کشورهای مختلف آغاز شد و دو نماینده ایران، ذوب آهن و تراکتورسازی به مصاف حریفان خود رفتند. و در دومین روز از این بازی‌ها، یعنی امروز تیم‌های استقلال و پرسپولیس ایران به مصاف حریفان خود می‌روند که در ادامه به بررسی بازی‌های این دو تیم می‌پردازیم.

استقلال در سخت‌ترین گروه ممکن قرار گرفته است و ماموریت این تیم برای صعود از گروه مرگ از امروز آغاز خواهد شد. الهلال عربستان، الریان قطر و العین امارات سه تیم نام آشنای فوتبال آسیا هم‌گروه‌های آبی‌ها محسوب می‌شوند. هر چهار تیم مدعی صعود هستند.
استقلال فردا در اولین گام میهمان الریان قطر است. استقلال برای صعود باید به فکر به زیر کشیدن الریان و العین باشد. از آنجا که الهلال تیم قدرتمندی است و بازی با این تیم در زمین بی‌طرف برگزار می‌شود، العین و الریان رقبای مطلوب‌تری به‌شمار می‌رود. استقلال پس از آمدن وینفرد شفر به تیم به مراتب بهتر شد و حالا باید در این بازی مهم آسیایی عیار خود را نشان دهد. پیروزی در خانه الریان گام بلند استقلال در مسیر صعود خواهد بود. استقلال در سا‌ل‌های گذشته نتایج بسیار خوبی مقابل الریان گرفته است و امیدوار است آن نتایج را تکرار کند. آبی‌ها پس از شکست شش-یک مقابل العین دوباره به آسیا برمی‌گردند و می‌خواهند آن خاطره تلخ را پاک کنند.

دو تابعیتی‌های نام آشنا
الریان دو فصل پیش موفق شد پس از ۱۱ سال قهرمان لیگ قطر شود. این تیم البته فصل گذشته و این فصل افت کرد. هدایت الریان را میشل لادروپ دانمارکی برعهده دارد و گفته می‌شود او در خطر اخراج قرار دارد و محکوم است که مقابل استقلال نتیجه بگیرد. الریان فصل قبل پرسپولیس را در دوحه شکست داد. رودریگو تاباتا برزیلی‌الاصل و سباستین سوریای اروگوئه‌ای بازیکنان نام آشنایی برای فوتبال ایران هستند. در کنار اینها باید به چند بازیکن ساحل عاجی، کره‌ای، اروگوئه‌ای و مراکشی هم اشاره کرد.

حسینی یا رحمتی؟
استقلال برای بازی فردا فرشید اسماعیلی را به‌دلیل محرومیت در اختیار ندارد. ابهام اصلی در درون دروازه است. به‌نظر می‌رسد وینفرد شفر، حسین حسینی را به مهدی رحمتی ترجیح خواهد داد. رحمتی با ۱۸ کلین‌شیت دومین رکورددار کلین‌شیت در آسیاست.

آمار
استقلال و الریان حریفان نام‌آشنایی برای همدیگر به‌شمار می‌روند. این دو تیم پیش از این شش‌بار در این رقابت‌ها بام بازی کردند که استقلال در این شش بازی صاحب چهار برد، یک تساوی و یک باخت شده است. ۱۳ گل به الریان زده و پنج گل خورده است. استقلال و الریان در سال‌های ۲۰۱۲، ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ با هم هم‌گروه بودند و حالا پس از چهار سال دوباره به مصاف هم می‌روند.
الریان در سه میزبانی خود از استقلال صاحب یک برد، یک تساوی و یک باخت شده است. استقلال در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۱۱ بار با قطری‌ها بازی کرده که صاحب ۵ برد، ۴ تساوی و دو باخت شده است. الریان حریف فصل قبل پرسپولیس ۱۲ بار در لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های ایرانی بازی کرده که صاحب ۲ برد، ۲ مساوی و هشت باخت شده است.

در دیگر بازی مهم امروز، تیم پرسپولیس در جدالی حساس به مصاف تیم نسف قرشی ازبکستان می‌رود. پرسپولیس فصل گذشته با رسیدن به نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا به بهترین نتیجه خود در تاریخ این رقابت‌ها دست پیدا کرد. قرمزها در نیمه نهایی در یک روز بد در غیاب چند مهره کلیدی‌شان 4 بر صفر به الهلال باختند و در بازی برگشت موفق به جبران نشدند.
پرسپولیس فردا دوباره به آسیا برمی‌گردد و قصد دارد مانند فصل گذشته یک مدعی باشد. برخلاف سال ۲۰۱۷ این‌بار گروه پرسپولیس یک گروه مطلوب است. خبری از تیم‌های عربستانی نیست و سه تیم دیگر تیم‌هایی‌ هستند که پرسپولیس پتانسیل شکست دادن آنها را دارند. نسف قرشی ازبکستان، الوصل امارات و السد قطر رقبای پرسپولیس هستند، تیم‌هایی که پرسپولیس سابقه رویارویی با آنها را ندارد. رقابت پرسپولیس و السد برای سرگروهی خواهد بود. پرسپولیس اگر می‌خواهد در مرحله بعد هم از مصاف با تیم‌های عربستانی معاف شود باید سرگروه شود. برای رسیدن به این هدف باید فردا در اولین گام نسف قرشی را شکست دهد.

بازگشت هواداران
اولین دیدار پرسپولیس یک دیدار مطلوب محسوب می‌شود؛ دیدار خانگی مقابل نسف قرشی ازبکستان. تیمی که در لیگ ازبکستان دوم شد و با شکست دادن حریف عمانی‌اش از پلی‌آف راهی مرحله گروهی شد. نکته مهم این بازی حضور تماشاگران پرسپولیس است. پرسپولیس فصل قبل در شش دیدار میزبان بود اما تنها در دو بازی اجازه پیدا کرد به‌صورت کامل از تماشاگرانش استفاده کند. امروز فرصت خوبی است که هواداران پرسپولیس ورزشگاه آزادی را پر کنند و یک برد آسیایی را جشن بگیرند.

نسف قرشی به دور از مسابقه
قهرمان لیگ ایران، این فصل قدرت بلامنازع لیگ ایران بوده و کیفیتش به مراتب بهتر از نسف قرشی است. پرسپولیس می‌تواند با ارائه یکی از بازی‌های همیشگی‌اش به‌راحتی نسف قرشی را شکست دهد. لیگ ازبکستان مدتی است که به پایان رسیده و نسف قرشی که در این لیگ دوم شده از فرم بازی کردن دور است. این تیم در این دو ماهه تنها در یک دیدار پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا بازی کرده است. پرسپولیس باید از این فرصت استفاده کند. نسف قرشی البته تیم دست پا بسته‌ای نیست. هدایت این تیم را روزیکول بردیف ازبک برعهده دارد. این تیم دو بازیکن صرب،یک بازیکن تاجیک و یک بازیکن روس دارد.
دراگان چران صرب در فصل قبل با ۱۹ گل در رده دوم گلزنان برتر لیگ ازبکستان قرار گرفت.

غایبان پرسپولیس
پرسپولیس برای بازی فردا کاملا آماده است. در جمع قرمزها احمد نوراللهی آسیب‌دیده است و به این بازی نمی‌رسد. ترکیب پرسپولیس هم احتمالا همان ترکیب بازی با صنعت نفت خواهد بود. احتمال بیشتر بازی کردن کمال کامیابی‌نیا البته وجود دارد ولی محسن مسلمان بعید است به این زودی با روی خوش برانکو روبه‌رو شود.

آمار
نایب قهرمان لیگ ازبکستان در چهار مصافش با ایرانی‌ها صاحب دو برد، یک مساوی و یک باخت شده است. این تیم با پرسپولیس بازی نداشته است. پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا شش‌بار با تیم‌های ازبک بازی کرده که صاحب دو برد، یک تساوی و سه باخت شده است.

نام:
ایمیل:
* نظر: