bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۵۴
تاریخ انتشار: ۳۸ : ۱۵ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
پس از وزش باد شددید در استان بوشهر، ریزگردها برخی نقاط استان را فرا گرفته است و میزان آلودگی هوای بندر گناوه بیش از ۶ برابر حد مجاز اعلام شده است.
کارشناس مسئول اداره نظارت و پایش اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر به میزان آلودگی هوای در شهرهای مختلف استان بوشهر پرداخت و گفت: استاندارد ریزگردها 150 میکروگرم بر متر مکعب است که این میزان در برخی نقاط استان بوشهر از حد استاندارد فراتر رفته است. میزان ذرات گرد و خاک در آسمان دیلم و گناوه از حد مجاز فراتر رفته که اکنون آسمان شهرستان‌های دیلم، گناوه از نظر شاخص‌های زیست محیطی به مرحله بحرانی رسیده است.

علیرضا مصلحیان، با اشاره به ثبت میزان آلایندگی در شهرهای گناوه و دیلم افزود: میزان آلایندگی در گناوه 968 میکروگرم بر متر مکعب ثبت شده که این میزان بیش از 6 برابر حد مجاز است. به سبب نبود  ایستگاه‌های پایش آلودگی هوا در دیلم میزان غلظت  هوا ثبت نشده ولی به سبب هم‌جواری با استان خوزستان میزان آلایندگی دیلم بیش از گناوه است. میزان غلظت ریزگردها در برازجان 156 میکروگرم بر مترمکعب، کنگان 130، بوشهر 148 و دیگر نقاط کمتر از 150 میکروگرم بر مترمکعب ثبت شده است.

وی  با بیان اینکه گروه‌های سنی خاص مانند کودکان و افراد مسن بیماران قلبی و ریوی باید به‌طور جدی در نقاطی که دارای هوای آلوده است از بیرون رفتن از منزل پرهیز کنند تصریح کرد: افرادی که ناچار به خارج شدن از خانه در این شرایط نامساعد جوی هستند باید از ماسک استفاده کنند.

برچسب ها: جامعه ، آلودگی ، هوا ، گناوه
نام:
ایمیل:
* نظر: