bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۷ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۶
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دشتی از صادرات چهار هزار و ۵۰۰ تن لیمو ترش به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد.
 شیرعلی بهادری با بیان این‌که در حال حاضر پنج دشت مستعد دشت پلنگ، چاه گاه، باغان، کاکی و خورموج وجود دارد، خاطرنشان کرد: اراضی قابل‌کشت در شهرستان دشتستان ۶۴ هزار هکتار است که ۱۴ هزار هکتار آن آبی و ۴۰ هزار هکتار اراضی دیم و ۱۰ هزار هکتار تنفس است که امیدواریم به‌زودی با توسعه باغات لیمو ترش و افزایش اراضی زیر کشت، به یکی از قطب‌های این محصول تبدیل شویم.

این مقام مسوول با بیان این‌که دشت پلنگ دشتی کانون تولید گندم آبی استان بوشهر است، افزود: در چند سال گذشته با توجه به ظرفیت، توانمندی و کیفیت خوبی که در آب‌ و خاک این منطقه از کشور وجود دارد تبدیل به قطب مرکبات لیموترش شده است. در ۴۷۰ هکتار از اراضی دشت پلنگ دشتی لیموترش کشت‌شده و یک هزار هکتار سطح باغات مرکبات وجود دارد.
وی از صادرات لیمو‌ترش شهرستان به کشورهای حوزه خلیج فارس خبر داد و یادآور شد: با توجه به خشکسالی‌های چند سال اخیر ولی باغ لیموترش از نظر سود اقتصادی برای کشاورزان رضایت‌بخش بوده که چهار هزار و ۵۰۰ تن لیموترش شهرستان به کشورهای حوزه خلیج‌ فارس و داخل کشور صادر می‌کنیم.
به‌گفته بهادری، یکی از سایت‌های مهم پرورش میگوی استان بوشهر در شهرستان دشتی قرار دارد که با پیگیری‌های انجام شده، شرکت کشاورزی شیلاتی نیز به‌زودی در این شهرستان راه‌اندازی می‌شود.

برچسب ها: اقتصاد ، لیموترش ، صادرات
نام:
ایمیل:
* نظر: