bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ : ۱۷ - ۲۵ بهمن ۱۳۹۶
زمانِ مقصر جلوه دادن یکدیگر نیست؛
کارگران در گوشه‌گوشه شهر مشغول کارند. اینها همان قشر زحمت‌کشی هستند که درباره حلال و حرام پولشان نمی‌توان بحث و کنکاش کرد؛ کارگرهایی که روز گذشته با وقوع پدیده گرد و غبار هم تعطیل نشدند و همچنان روی پل آزادی (برج) مشغول کار بودند، با چشمانی قرمز از شدت گرد و غبار و بدون هیچ ماسکی ... .
بامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
کارگران در گوشه‌گوشه شهر مشغول کارند. اینها همان قشر زحمت‌کشی هستند که درباره حلال و حرام پولشان نمی‌توان بحث و کنکاش کرد؛ کارگرهایی که روز گذشته با وقوع پدیده گرد و غبار هم تعطیل نشدند و همچنان روی پل آزادی (برج) مشغول کار بودند، با چشمانی قرمز از شدت گرد و غبار و بدون هیچ ماسکی ... . از دوشنبه‌شب یکی از لوله‌های آب که گفته شد انشعاب نیروگاه بوده به علت ترکیدگی مساله‌ساز شد. پلی که از زمان آغاز پروژه محل بحث و اختلاف بود تا امروز هنوز هم با ابهامات و سوالاتی مواجه است. برخی از فعالان مدنی از این‌که پل از لحاظ ایمنی، در شرایط مطلوب و بسامانی به سر نمی‌برد ابراز گلایه دارند و این‌که چرا با وجود وعده‌ها در خصوص به بهره‎‌برداری رسیدن آن در بهمن‌ماه اما همچنان خبری از پایان پروژه و تحویل دادن آن نیست. در این میان اما یکی از اعضای شورا که پیش از این وعده پایان آن در دهه فجر را داده بود، می‌گوید: متاسفانه کسی نمی‌خواهد واقعیت را ببیند، در طول دو ماه گذشته پروژه پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته است. هاشم‌زاده بر این موضوع تاکید کرد که در طول این چند ماه هم از جیب و هم از آبروی خود هزینه کرده است، اما برخی نمی‌خواهند این پیشرفت را ببینند.

به گوشه‌گوشه شهر که نگاه می‌کنی، پروژه‌هایی در حال ساخت و ساز است و اغلب هم تیر نشانه به سوی شورای پنجم است اما بهتر است برای بررسی این نارضایتی‌ها زمان را کمی به عقب ببریم. پروژه پل آزادی مربوط به کدام دوره است؟ مربوط به دوره قبل، به عبارتی با تائید شورای چهارم و همراهی با شهردار وقت. از همین رو، هجمه‌ها علیه شورای جدید دور از منطق است، مگر این‌که دقیقا از همان اعضای شورای چهارم که به شورای پنجم نیز راه یافتند، سوال شود که دلایل شما برای آغاز به کار این پروژه چه بود؟ در شهرداری مدارکی دال بر طرح مطالعاتی تقاطع غیر همسطح میدان آزادی موجود است که پژوهش و مطالعات آن بر عهده شرکت مهندسین مشاور آرسس‌پل بود. براساس نتایجی که این شرکت مهندسی ارائه می‌دهد، میدان مطهری، میدان غدیر و میدان آزادی به نوبت اولویت‌های نخست تا سوم قرار گرفتند.

 عبدالخالق برزگرزاده در در گفت‌وگو با بامداد جنوب در پاسخ به این سوال که تیر انتقاد شهروندان به اعضای فعلی شوراست که با تائید آنها در شورای چهارم، پروژه پل آزادی رقم خورد و این‌که چرا با توجه به طرح مطالعاتی شرکت مهندسی آرسس‌پل مبنی بر اولویت‌بندی‌ها اولویت سوم (میدان آزادی) انتخاب شد، تصریح کرد: خدا را شکر که میدان آزادی جزء اولویت‌ها بوده و برای انتخاب طرح در آن زمان دلیل قانع‌کننده داشتیم. در زمانی که صحبت از این پروژه بود، هنوز مسیر و محل خروجی بوشهر تعیین نشده بود، با پروژه پل آزادی موافقت کردیم، با وجود این میدان مطهری را نیز مد نظر داشتیم. از آغاز هم قرار نبود که روند تکمیل طرح به درازا بکشد و در حال حاضر هم همه تلاشمان را به کار گرفته‌ایم تا کاستی‌ها و نواقص را برطرف کنیم. به هر حال، توسعه و بهبود شرایط، هم سخت و هم زمان‌بر است.

همه آنهایی که لنج میدان آزادی را به خاطر دارند، زمان را همانجا متوقف کنند. آبنمای غیر فعال آن پس از 7-8 سال با نورپردازی، عایق‌بندی و رنگ‌آمیزی و هزینه‌ای حدود 300-400 میلیون روشن شده بود که با پروژه فعلی همه این هزینه‌ها پایمال شد تا میدان فعلی در طراحی جدیدش به بهره‌برداری برسد و اکنون شهروندان چشم انتظار پایان این پروژه هستند، آن هم پایانی خوب و درست.
در ادامه با رئیس شورای شهر بوشهر تماس گرفتیم. ابوذر دهدار در پاسخ به این سوال که ترکیدگی لوله در پل آزادی موجبات نگرانی شهروندان را ایجاد کرده، گفت: ترکیدگی لوله 250 میلی‌متری که انشعاب نیروگاه بوده ناشی از فشار پل نبوده بلکه خود لوله معیوب بوده و ریاست اداره آب شهری نیز قول داده‌اند که طی 24 ساعت مشکل لوله را حل کرده و انشعاب را جابه‌جا کنند.

 به دلیل اهمیت و استراتژیک بودن نیروگاه نمی‌توان آب را قطع کرد و باید منتظر ماند تا انشعاب جابه‌جا شود و تا آن زمان «آب» هدر می‌رود. «آب» مقابل چشمان ما هدر می‌رود، این روزها با بحران آب روبه‌روایم و در گوشه‌گوشه این خاک، آب هدر می‌رود. طبق گفته مسوولان، چاره دیگری نداریم!
یکی از اعضای شورای شهر روز گذشته گفته بود: «از پیمانکار پروژه به هیچ وجه راضی نیستیم»! مهم نیست پیمانکار چه کسی است اما مهم است که چرا عضو شورای شهر می‌گوید از پیمانکار راضی نیستیم؟ آیا این عضو شورا می‌خواهد مشکلات و نواقص موجود و مطرح را به گردن پیمانکار بیندازد یا اصولا توانمندی و حوزه اختیارش در حد گفتن همین جمله است! از دهدار درباره همین موضوع پرسیدیم. وی با بیان این‌که ترکیدگی این لوله هیچ خللی در ادامه پروژه پل ندارد و براساس گفته پورقربان، جای هیچ گونه نگرانی نیست. 

وی در پاسخ به این سوال که صحبت از انحلال شورا در میان است و زمزمه‌ها بین شهروندان ادامه دارد، تاکید کرد: شورا از وظایف خودش عدول نکرده که بخواهند آن را منحل کنند. همه اعضا با رای مردم و منتخب همین مردم هستند و خدا را شکر رابطه خوبی بین شورا و دولت برقرار است. ما نمی‌خواهیم مشکلات را به گردن دوره‌های قبل بیندازیم و فقط تلاش می‌کنیم تا موانع و کاستی‌های شهر را برطرف کنیم که در این مسیر نیازمند همدلی، همراهی و وحدت میان مردم و مسوولان هستیم. شورای پنجم تنها شورا در کشور است که با عمر کوتاه آن اما 57 جلسه تشکیل داده، با برای کوچک‌ترین و ساده‌ترین مشکلات نیز در اسرع وقت تشکیل جلسه می‌دهیم.
وی ادامه داد: آنچه محل بحث و انتقاد است، مربوط به انتخاب شهردار است که باید بگویم شورا خلاف آنچه گفته می‌شود کوتاهی کرده اما از وظایف خودش عدول نکرده و با تعیین سرپرست خللی در فعالیت شهرداری ایجاد نشده است. بنا به دستور قضائی مبنی بر بازگشت میگلی‌نژاد و رای 5 نفر از اعضای شورا نمی‌توانستیم وارد مقوله انتخاب شهردار شویم. در حال حاضر هم پرونده شهردار منتخب با رای حداکثر اعضای شورا، در هیات حل اختلاف است و به محض تعیین‌تکلیف شدن پرونده برای مورد بعد اقدام خواهیم کرد. 
آنچه بدیهی است، زمان مقصر جلوه دادن یکدیگر نیست بلکه باید با هم‌اندیشی و همفکری، اتحاد و همدلی یکی‌یکی موانع را از سر راه برداریم و با توجه به هزینه‌های هنگفت، اولویت‎‌بندی برای اجرای پروژه‌ها و مرتفع کردن کاستی‌ها الزامی است.

نام:
ایمیل:
* نظر: