bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۲۷ بهمن ۱۳۹۶
ادامه قانون‌گریزی و عدم پاسخگویی در استانداری بوشهر؛
بادهای شمالی انگار دست از سر جنوبی‌ها بر نمی‌دارد و این بار خود را به عسلویه رسانده تا در این دیار هم ویرانگری‌های خودش را ادامه دهد. بامداد جنوب از مهرماه سال جاری بر اساس وظیفه ذاتی خود به بحران اختلاس و دزدی در شهرداری عسلویه اشاره کرد، هر چند...
بامداد جنوب- ابوعلی زرین‌قلم: 
بادهای شمالی انگار دست از سر جنوبی‌ها بر نمی‌دارد و این بار خود را به عسلویه رسانده تا در این دیار هم ویرانگری‌های خودش را ادامه دهد. بامداد جنوب از مهرماه سال جاری بر اساس وظیفه ذاتی خود به بحران اختلاس و دزدی در شهرداری عسلویه اشاره کرد، هر چند هنوز سرنوشت ده‌ها میلیارد تومان دارایی مردم این شهر که به غارت رفت، مشخص نشده و معلوم نیست که چه روی خواهد داد، اما اینکه این شهر چه در خود دارد که هنوز هم دست‌های شیطانی پشت پرده مانع از معرفی شهردار جدید آن شده‌اند، نکته‌ای است که خبرنگار بامداد جنوب را ناچار کرد تا اشاره‌ای مختصر و کوتاه به این موضوع داشته باشد. 

ساکنان عسلویه ما را می‌شناسند و دردهای خود را با ما مطرح می‌کنند، چون کسی صدایشان را نمی‌شنود به سراغ ما می‌آیند تا صدای آنها را بلندتر کرده تا همه بشنوند شاید اتفاقی بیفتد و تکلیف‌ شهرشان مشخص شود. از ابتدای هفته جاری بود که برخی از اهالی در تماس با خبرنگار بامداد جنوب تاکید کردند به دلیل پایان مهلت سرپرستی شهرداری، دچار مشکل شده‌اند و مشخص نیست چرا مسوولان!! نسبت به سرنوشت فرد معرفی‌شده توسط شورا برای شهرداری شهرشان، کاهلی می‌کنند. به باور آنها، شاید دوباره چشم طمع به پول مردم این شهر دارند و شاید هم از این واهمه دارند که مبادا اسناد بیشتری از دزدی‌ها به دست مردم برسد، هر چه هست، پیگیری‌های ما به نتایج دیگری رسید. از قرار معلوم، در تاریخ 21/8/1396 اعضای شورای شهر عسلویه فرد مورد نظر خود را به استانداری معرفی می‌کنند.

 تبصره 3 ماده 80 قانون شهرداری‌ها می‌گوید استانداری موظف است ظرف مهلت10روز  نسبت به صدور حکم شهردار معرفی‌شده اقدام نماید و اگر تصمیم بر عدم صدور حکم شهردار انتخابی را داشته باشد، باید با ذکر دلائل و مستندات کتبا به شورا اعلام نماید، در غیر این صورت، قانونگذار شورا را محق می‌داند که نسبت به صدور حکم شهردار راسا اقدان نماید. اما بر اساس رصد ما، تا تاریخ 19/10/1396 هیچ اقدامی برای گرفتن استعلام از طرف استانداری نشده است. برای مردم عسلویه که در یکی از حساس‌ترین مناطق کشور زندگی می‌کنند و امورات ده‌ها مجتمع گازی، پتروشیمی و دیگر صنایع وابسته در این منطقه به ارتباط با شهرداری بستگی دارد، سوال است که آقایانی که در استانداری نشسته و فکر می‌کنند به مردم خدمت می‌کنند، سرگرم چه امورات مهمتری بوده‌اند که هیچگونه پاسخی به شورای شهر عسلویه نداده‌اند؟ مردم عسلویه در این مدت به این نتیجه رسیده‌اند که استانداری در صدد تحمیل خواسته‌های نامعقول و نامتعارف خویش بر گزینه انتخابی شورا است. 

اگر مخالف هستند که سریع‌تر اعلام کنند، اگر موافق هستند هم تکلیف را مشخص کنند. این روزها شهر دچار بحران‌های متعددی شده، هم مساله نظافت، هم مصوب نشدن بودجه سال 97، مسدودشدن حساب بیمه، به پایان رسیدن مهلت پیمانِ پیمانکاران و در آستانه نوروز و مسافرپذیر بودن بیش از حد منطقه عسلویه و... حتی اعضای شورا هم دچار نوعی سرخوردگی کرده است، که آیا آنها نمایندگان واقعی مردم هستند؟ آیا این معنی انتخاب و مردمسالاری است؟ البته برخی از مردم هم بر این باورند که شاید عده‌ای می‌خواهند بر خلاف رویه نظام حرکت کرده و در زندگی مسالمت‌آمیز برادران اهل سنت و شیعه اختلاف‌افکنی کنند. آیا دود این اقدامات به چشم امنیت کشور در یکی از مهمترین مراکز صنعتی ایران نمی‌رود؟ اگر آقایان پاسخی دارند، بسمه‌الله، اگر هم ندارند ابعاد بسیار بیشتری از بازی‌های پشت پرده را بامداد جنوب فاش خواهد کرد. البته ما شاهد رعایت نشدن کلیه قوانین مورد اشاره در سایر شهرهای استان، به‌ویژه دیلم که شش ماه است با سرپرستی اداره می‌شود، نیز هستیم. 

نام:
ایمیل:
* نظر: