bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۰۰۹
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
وزیر اطلاعات در شورای اداری استان بوشهر؛
وزیر اطلاعات روز گذشته به بوشهر آمد تا در سفرهای مختلف استانی خود که هم به منظور معرفی مدیران کل جدید اداره اطلاعات صورت می‌گیرد و هم بازدید از فعالیت‌های این اداره مهم و راهبردی، در جلسه شورای اداری استان حضور یافته و مسائلی را مورد اشاره قرار دهد.
باید امنیت افراد درون نظام تامین شودبامداد جنوب- ابوعلی زرین قلم:
وزیر اطلاعات روز گذشته به بوشهر آمد تا در سفرهای مختلف استانی خود که هم به منظور معرفی مدیران کل جدید اداره اطلاعات صورت می‌گیرد و هم بازدید از فعالیت‌های این اداره مهم و راهبردی، در جلسه شورای اداری استان حضور یافته و مسائلی را مورد اشاره قرار دهد.
حجت‌الاسلام محمود علوی در حالی روز گذشته به بوشهر آمد که این استان به دلیل ماهیت خود یکی از استان‌های بسیار مهم و راهبردی در کشور محسوب می‌شود. با این حال، بوشهر علاوه بر اهمیت خود در همه حوزه‌های سیاسی، نظامی، اقتصادی و حتی فرهنگی و اجتماعی، یکی از امن‌ترین استان‌های کشور به شمار رفته و مرکز این استان را باید امن‌ترین مرکز استان در کشور ارزیابی کرد. با این حال، در طول سال‌های گذشته و با فعالیت شدید دشمنان کشور برای ضربه زدن به امنیت ملی، به دلیل وجود صنایع حساس ملی در استان بوشهر، ضرورت پیگیری‌های امنیتی بیش از پیش در دستور کار قرار گرفت. هر چند بوشهر با توجه به بافت اجتماعی، کوچکی و همچنین دخیل بودن اصل امنیت برای مردم دشمن در آن موفقیتی کسب نکرد، با این حال هوشیاری برای مقابله با هر توطئه‌ای باید در دستور کار قرار بگیرد. سفر علوی به بوشهر که در پنج سال گذشته چهارمین سفر علنی وی به شمار می‌رود، شاید در همین راستا باشد.

به مناسب سفر وزیر اطلاعات به استان، نماینده دولت دستور تشکیل شورای اداری استان را صادر کرد. در این جلسه که به‌نظر می‌رسد به‌سرعت تشکیل شده و حتی سه تن از نمایندگان مجلس و برخی از فرمانداران هم حضور نداشتند، مدیرکل جدید اداره اطلاعات استان معرفی و از آقای صداقت که در این سه سال تلاش بسیاری برای ایجاد امنیت پایدار در استان کشید، قدردانی شد. وزیر اطلاعات در نشست شورای اداری استان طی سخنانی با بیان اینکه ایجاد اختلاف و از دست دادن فرصت‌ها هدف دشمنان نظام است و نباید با عملکرد ناپسند آنها را در رسیدن به آمال و آرزوهایشان خوش بین کنیم، گفت: بوشهر دیار قهرمانان تاریخ ساز، استکبارستیز و سپر تهدیدزدایی ایران اسلامی است.

وزیر اطلاعات با اشاره به نقش ملیت در سرنوشت کشور، اداره جامعه اسلامی را مستلزم اجرای احکام فردی و اجتماعی و حکومتی دانست و گفت: اگر در جامعه‌ای فرهنگ، اخلاق و سنن الهی حکمفرما شود به عزت خواهد رسید. واکاوی کارکردها در تقویت نقاط مثبت و رفع موانع موثر است، مجموعه کارگزاران نظام حکومتی با کارکرد خود می‌توانند موجب تحکیم جامعه و نظام شوند و اگر عمل صالح انجام شود نفع آن را می‌بینیم. به گفته وزیر اطلاعات، دشمنان نظام ذره‌ای از خصومت و بروز مشکلات علیه ایران اسلامی نمی‌کاهند، برای مقابله با دشمنان عوامل عزت‌آفرینی گذشته را تقویت و تکرار کرده و مراقبت کنیم در درون خانواده و نظام از اقدامات وحدت شکن جلوگیری شود.
وزیر اطلاعات با اشاره به روایتی از حضرت علی (ع)، پرهیز از تفرقه، التزام به همگرایی و الفت و مهربانی به یکدیگر و خودداری از دامن زدن به مسائل اختلاف افکن را از عوامل عزت امت‌ها برشمرد و گفت: شوراهای اداری باید کارکرد خود را متناسب با میزان رفع مشکلات مردم بسنجند. فقط نمی‌توانیم با دشمنان مقابله کنیم بلکه باید زمینه اثرگذاری ترفندهای دشمنان را از بین ببریم. ایجاد اختلاف و از دست دادن فرصت‌ها هدف دشمنان نظام است و نباید با عملکرد ناپسند آنها را در رسیدن به آمال و آرزوهایشان خوش‌بین کنیم.

وزیر اطلاعات با اشاره به وحدت موجود در استان بوشهر که با عقلانیت به رفع مشکلات پرداختند و در هفته‌های گذشته کوچکترین مساله اجتماعی نداشتند، افزود: هرجا مسوولان با یکدیگر وحدت داشتند و دست در دست یکدیگر قرار دادند مشکلی به وجود نیامده است. علوی گفت با بیان اینکه در حالی که دشمنان در پی سیاه‌نمایی هستند نباید این فرصت را برای موج سواری آنان مهیا کنیم، بیان داشت: رسانه‌ها باید به پرهیز از پمپاژ روحیه ناامیدی، تغییر رویکردها و انعکاس مدبرانه مسائل و مشکلات در جهت آرامش جامعه گام بردارند. دشمنان درصدد دوقطبی کردن جامعه، شایعه‌پراکنی و حرمت شکنی مسوولان است و افراد درون نظام باید در این زمینه هوشیارانه عمل کنند.

وزیر اطلاعات به افزایش روحیه امید و بالندگی ملت که ثمره آن حضور میلیونی مردم در راهپیمایی 22 بهمن در سراسر کشور اشاره کرد و افزود: خدمت به همگان وظیفه حکومت اسلامی است و در این بین میان مسلمان و غیرمسلمان تفاوتی وجود نخواهد داشت و باید معیشت، حرمت، عدالت و امنیت افراد درون نظام تامین شود. علوی در بخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از زحمات مسوولان استان بوشهر به ویژه مدیرکل سابق اطلاعات استان بوشهر، مدیر جدید اداره کل اطلاعات استان بوشهر را معرفی و منصوب کرده و خواستار ارتقا سطح امنیت مردم با همراهی و همکاری همه دستگاه‌ها و نهادها شد.

روزنامه بامداد جنوب به سهم خود از زحمات مدیرکل سابق اداره کل اطلاعات استان بوشهر تشکر و قدردانی می‌کند. آقای صداقت در طول دوران حضورش در استان، ضمن آنکه خود را وارد بازی‌های سطح پایین نکرد، تلاش بسیاری برای ایجاد امنیت پایدار در جامعه کرده و همچنین یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌هایش هم توسعه اقتصادی و اجتماعی بود که برخی از آنها را در طول سال‌های گذشته شاهد بودیم.
بامداد جنوب همچنین برای مدیرکل جدید اداره اطلاعات استان آرزوی توفیق می‌کند و امیدوار است که ایشان بتواند در ماموریت محوله، به بهترین شکل به مردم مظلوم و قانع بوشهر خدمت کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: