bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۰۱۲
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۱۵ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
شهری که مدیر ندارد، همه مدیریتش می‌کنند؛
مشاهده کنده‌کاری و زخم بر پیکر این شهر اصلا جای تعجب ندارد، وقتی شهر بدون شهردار اداره می‌شود. در کوچه‌ها و خیابان‌ها تپه‌هایی از خاک و ماسه و سنگ روی هم انباشته شده و کارگران تمام‌وقت مشغول کار هستند تا پروژه پیمانکاران را در موعد تعیین شده تحویل دهند.
راه‌بندان برای تکمیل شبکه فاضلاب آن هم بدون مجوز!بامداد جنوب- هدی خرم‌آبادی:
مشاهده کنده‌کاری و زخم بر پیکر این شهر اصلا جای تعجب ندارد، وقتی شهر بدون شهردار اداره می‌شود. در کوچه‌ها و خیابان‌ها تپه‌هایی از خاک و ماسه و سنگ روی هم انباشته شده و کارگران تمام‌وقت مشغول کار هستند تا پروژه پیمانکاران را در موعد تعیین شده تحویل دهند؛ پروژه‌هایی که اغلب بدون مطالعه و کار کارشناسی آغاز و تکمیل و تحویل داده می‌شوند و قریب به اتفاق مجوزی هم ندارند و جالب اینجاست وقتی درباره داشتن مجوز سوال می‌کنی، گفته می‌شود گرفتن مجوز عرف نیست! می‌دانید گرفتن مجوز و طی روند اداری آن 7-8 ماه زمان می‌برد! 

روز گذشته خیابان جلالی (روبه‌روی پاسگاه) کارگران مشغول کار بودند و خیابان را بسته بودند، به همین خاطر خودروها باید از مسیر باریکه دیگری دور می‌زدند. هر چند که نیازی به بستن خیابان نبود اما سرپرست پروژه راه را بسته بود تا کارگران و ناظران با آسودگی و تمرکز بیشتری کار را پیش ببرند و در این بین آنچه اهمیتی نداشت، آسایش و وقت مردم بود. این وضعیت ادامه داشت تا این‌که یکی از شهروندان از مسیری که همه خودروها دور می‌زدند نرفت و به جای آن به ناظر طرح اشاره کرد که راه را باز کند. نزد سرپرست کارگاه رفت و از او پرسید مجوز دارید یا نه که سرپرست کارگاه گفت فکر می‌کنم داشته باشیم! عجب جواب دندان‌شکنی بود. این شهروند از سرپرست کارگاه خواست که وقت مردم را نگیرند و راه مردم را باز کنند. پس از آن راه باز شد و خودروها به جای دور زدن از همان خیابان رد می‌شدند. چقدر مفهوم این جمله در اینجا بجاست که می‌گوید به راهی که اغلب مردم می‌روند شک کن! اگر این شهروند مطالبه‌گر به این وضعیت اعتراض نمی‌کرد معلوم نبود خیابان تا چند روز بسته می‌ماند. از همین رو، شهری که شهروند مطالبه‌گر و آگاه ندارد، صد مدیر پیدا می‌کد و سلیقه‌های مختلف آن را اداره می‌کنند. ین پروژه مربوط به اداره آب و فاضلاب بود. برای تکمیل شبکه فاضلاب زمین را برای جاگذاری لوله مورد نظر حفر می‌کردند و زخم بود که بر پیکر زمین زده می‌شد. 

چندی پیش مدیرعامل آب و فاضلاب استان بوشهر از اختصاص بودجه‌ برای تکمیل طرح جمع‌آوری فاضلاب در بوشهر خبر داد و گفت: براي شهر بوشهر ۵۲۸ كيلومتر شبكه جمع‌آوري فاضلاب طراحي شده كه تاكنون ۳۴۳ كيلومتر آن اجرا شده است.
کیقباد یاکیده از اجراي ۱۱ ايستگاه پمپاژ جمع‌آوري فاضلاب در شهر بوشهر خبر داد و افزود: ۱۰ ايستگاه پمپاژ ديگر براي اجراي فاضلاب بوشهر طراحي شده كه ۴ طرح آن در مرحله اجرا قرار گرفته است.

مديرعامل شركت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجراي ۴۴ كيلومتر خط انتقال فاضلاب خاطرنشان كرد: تاكنون براي اجراي طرح فاضلاب شهر بوشهر ۱۰۰ ميليارد تومان سرمايه‌گذاري شده است!! خود جناب یاکیده در مصاحبه‌ای که روی سایت بامداد جنوب است، اذعان کرده بود: اگر منازل به شبکه اصلی وصل نشوند، با تکمیل شبکه فاضلاب هم مشکل فاضلاب بوشهر مرتفع نخواهد شد! حال سوال این است: با این همه صرف هزینه‌های هنگفت که می‌تواند برا یمصارف دیگری هینه شود و خروجی بهتری داشته باشد و بازی با وقت و آرامش مردم با بستن خیابان‌ها، چرا مکل فاضلاب که معضلی بزرگ است و با جان و سلامت شهروندان در ارتباط است حل نمی‌شود و اگر حل نشدنش آنقدر قطعی است که نیازی به چون و چرا ندارد، پس خروجی این همه راه‌بندان آن هم بدون مجوز چیست؟ و سوال دوم این است که دقیقا چه کسی مسوول پروژه‌های بدون مجوز است؟!

نام:
ایمیل:
* نظر: