bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۰۱۸
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۲۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۶
یک کارشناس اقتصادی معتقد است که مهم‌ترین سیاست وزارت کار در شرایط کنونی باید حفظ اشتغال موجود باشد و در این زمینه کنترل واردات و حمایت از صادرات می‌تواند نقش مهمی داشته باشد.
حمید نجف با بیان این‌که در چهار سال گذشته سیاست‌های اقتصادی کشور انقباضی بود و دولت از طریق کنترل حقوق و دستمزد تلاش کرد تورم را کنترل کند با وجود تاثیرگذار بودن این سیاست، از سوی دیگر موجب رکود شدید در کشور به‌ویژه تولید در بخش‌های صنعت و مسکن شد، گفت: طبعا برای ایجاد شغل در کشور به سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی نیاز داریم و بدون پول نمی‌توان اشتغالزایی کرد ولی برای این‌که سرمایه‌ها به وجود آید و سرمایه‌گذار خارجی هم رغبت کند به بازار تولید وارد شود، یکسری پیش زمینه‌ها نیاز است که فعلا نداریم.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به این‌که یکی از پیش زمینه‌ها، سیاست حمایت از تولید است که متاسفانه اکنون موجود نیست تصریح کرد: حمایت زمانی اتفاق می‌افتد که جلوی واردات بی‌رویه را بگیریم. لازم نیست وام‌های میلیاردی با بهره‌های سنگین به تولیدکننده بدهیم. اگر از ورود کالاهای بنجول و بی‌کیفیت که مشابه آن را در داخل داریم، جلوگیری کنیم یعنی از تولید حمایت کرده‌ایم ولی به یکسری از واردکنندگان اجازه می‌دهیم سرمایه و دلار را از کشور خارج و اجناس بی‌کیفیت وارد کنند تا تولیدکننده داخلی را نابود کنیم.

برچسب ها: اقتصاد ، تولید ، کالا ، سیاست
نام:
ایمیل:
* نظر: