bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۰۳۲
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۱ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر اعلام کرد، روستای چارک دشتی روستای قرآنی بوشهر به‌شمار می‌رود که تلاش داریم این روستا به عنوان دهکده قرآنی ثبت شود.
حمیده ماحوزی در حاشیه بازدید از موسسه قرآنی ثقلین چارک گفت: در جهان اسلام گرایش به زیبایی از قرآن مجید سرچشمه می‌گیرد و در اسلام خداوند زیبایی مطلق است. قرآن به سبب دارا بودن ویژگی‌های ممتاز به‌عنوان کتابی شگفت‌انگیز ودر عین حال فصیح‌ترین اثر ماندگار دینی هم محسوب می‌شود.

وی در ادامه با بیان این‌که تناسب شگفت میان لفظ و معنی در قرآن توانست از این اثر جاودانگی، اعجاز و ماندگاری بی‌پایان و بی‌انتها را پدیدار سازد، افزود: روستای چارک به‌واسطه الفت وانس مردم آن با قرآن روستایی خاص و مورد احترام است و در جهت ثبت آن به دهکده قرآنی تلاش می‌کنیم.
مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همچنین در بازدید از نمایشگاه مدرسه انقلاب روستای درازی شهرستان دشتی نیز گفت: علت اصلی درخشش انقلاب بهره‌گیری از تعالیم اسلامی و ارزش‌های فرهنگ ایرانی است.

ماحوزی در پایان با بیان این‌که باطن هر ایرانی همواره ریشه در دو سرچشمه دین و فرهنگ دارد و همین دو عنصر است که او را پاینده و استوار می‌دارد، یادآور شد: نمایشگاه مدرسه انقلاب روستای درازی یادآوری رشادت‌ها و فداکاری‌ها و شهادت‌طلبی‌های ملتی منسجم و خداجوی و پیرو ولایت و رهبری است.

برچسب ها: فرهنگ ، قرآن ، چارک
نام:
ایمیل:
* نظر: