bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۰۶۳
تاریخ انتشار: ۰۵ : ۲۱ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
رئیس‌جمهور امریکا در ادامه سیاست‌های خود برای راضی کردن صهیونیست‌ها با زیر پا گذاشتن حقوق فلسطینیان، قصد دارد در هفتادمین سالروز تاسیس «رژیم اشغالگر قدس» انتقال سفارت امریکا به قدس را اجرایی کند.
پانزدهم آذرماه بود که رئیس‌جمهوری امریکا طی سخنرانی خود در کاخ سفید در اقدامی از پیش اعلام نشده و ناگهانی اعلام کرد که دولت این کشور، شهر قدس را به پایتخت رژیم اسرائیل به رسمیت می‌شناسد. «دونالد ترامپ» تنها به این مساله اکتفا نکرد، بلکه در ادامه تصمیم خود همان روز با امضای سند انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به شهر قدس، دستور داد اقدامات لازم برای این کار اتخاذ شود. این تصمیم ترامپ باعث اعتراض‌ها و انتقادهای گسترده‌ای در منطقه و جهان شد. وزارت خارجه امریکا به فاصله چند روز از این اقدام، مجبور شد اعلام کند انتقال سفارت به قدس فعلا در دستور کار خود نیست و به زمان دیگری موکول خواهد شد. 

تصمیم ترامپ در مورد قدس هم‌زمان بود با صدمین سالگرد انتشار بیانیه بالفور از سوی بریتانیا که طی آن وزیر خارجه وقت این کشور اعلام کرد که موضع دولت بریتانیا در ارتباط با «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» مثبت است. اعلام قدس به‌عنوان پایتخت رژیم اشغالگر قدس به‌صورت یک‌طرفه از سوی امریکا باعث افزایش تنش در سرزمین‌های اشغالی شد و در نتیجه آن تا‌کنون ده‌ها فلسطینی در درگیری با صهیونیست‌ها به شهادت رسیده‌اند. سازمان همکاری اسلامی به ریاست ترکیه یک هفته بعد از این تصمیم ترامپ طی نشستی این اقدام را محکوم کرد و خواستار لغو آن شد. خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع در وزارت خارجه امریکا که خواست نامش فاش نشود نوشت که دونالد ترامپ 24 اردیبهشت با انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به قدس موافقت خواهد کرد.

برچسب ها: سیاسی ، ترامپ ، اسرائیل ، سفارت ، قدس
نام:
ایمیل:
* نظر: