bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۰۸۲
تاریخ انتشار: ۲۳ : ۱۵ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی امروز فعالیت سامانه بارشی به صورت بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق در مرزهای شرقی کشور ادامه دارد و به تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود.
مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به بارش باران و برف در نقاط مختلف کشورگفت: بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش بینی هواشناسی امروز فعالیت سامانه بارشی به صورت بارش پراکنده باران گاهی همراه با رعد و برق در مرزهای شرقی کشور ادامه دارد و به تدریج این سامانه از کشور خارج می‌شود.
به گزارش ملیت به نقل از ایسنا،احد وظیفه افزود: امروز سامانه بارشی دیگری از غرب وارد کشور می‌شود و ابرناکی، بارش برف و باران و وزش باد در شمال غرب، غرب، جنوب غرب و از بعد از ظهر به تدریج در دامنه‌های البرز مرکزی و غرب سواحل کشور را موجب می‌شود.

وی در ادامه گفت: فردا ( ۸ اسفند ماه) فعالیت این سامانه علاوه بر نیمه غربی به تدریج برخی مناطق مرکز و شرق کشور را فرا می‌گیرد و سبب افزایش ابر و بارش باران و برف می‌شود همچنین شاخه جنوبی این موج در استان‌های فارس، بوشهر، هرمزگان و غرب کرمان سبب رگبار باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی افزود: روز چهارشنبه (۹ اسفند ماه) بیشتر مناطق کشور آسمان نیمه ابری و ابری همراه با بارندگی خواهند داشت. در مناطق غرب و شمال غرب کشور بارش‌ها خفیف و پراکنده خواهد بود.

وظیفه با بیان اینکه امروز افزایش نسبی دما در استان‌های ساحلی خزر رخ می‌دهد، گفت: در بخش‌هایی از گیلان و اردبیل با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد بود و مجددا از اواخر وقت امروز با شمالی شدن جریانات به تدریج کاهش نسبی دما و بارش باران در سواحل و بارش برف در مناطق مرتفع و کوهستانی پیش بینی می‌شود.

وی افزود: فردا (۸ اسفند ماه) خلیج فارس و تنگه هرمز و چهارشنبه (۹ اسفند ماه) مناطق مرکزی و شرقی خلیج فارس و تنگه هرمز مواج پیش بینی می‌شود. فردا در برخی نقاط خوزستان احتمال پدیده گرد و خاک وجود دارد.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان پایتخت فردا ابری در بعضی ساعات همراه با بارش باران و وزش باد با بیشینه و کمینه دمای ۱۴ و ۵ درجه سانتیگراد و چهارشنبه (۹ اسفندماه) نیمه ابری گاهی همراه با رگبار باران و احتمال رعد و برق بتدریج کاهش ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای این روز به ۱۶ و ۵ درجه سانتیگراد می‌رسد.
نام:
ایمیل:
* نظر: