bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۲۰ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
رحمت الهی در راه بوشهر؛
اسفند اندک‌اندک بار سفر بسته و می‌رود تا به تقویم بپیوندد. در حالی که زمستان نسبتا گرم و خشکی را در مقایسه با نقاط دیگر کشور پشت سر گذاشتیم، چشم‌انتظاری برای باران به درازا کشید و اینک که اسفند 96 رو به پایان است، دنبال ورود سامانه بارشی طی دو روز گذشته، در برخی نقاط استان شاهد وقوع آبگرفتگی بودیم.
بامداد جنوب:
اسفند اندک‌اندک بار سفر بسته و می‌رود تا به تقویم بپیوندد. در حالی که زمستان نسبتا گرم و خشکی را در مقایسه با نقاط دیگر کشور پشت سر گذاشتیم، چشم‌انتظاری برای باران به درازا کشید و اینک که اسفند 96 رو به پایان است، دنبال ورود سامانه بارشی طی دو روز گذشته، در برخی نقاط استان شاهد وقوع آبگرفتگی بودیم. در همین رابطه، طغیان مند که سال گذشته نیز سانحه آفریده بود، راه روستای کردلان در شنبه را مسدود کرد. پل ارتباطی این روستا روی مند سال گذشته بر اثر وقوع سیل تخریب شد و ترمیم آن آنقدر به درازا کشید که تا مردم این روستا باز هم با مشکلات بسیاری روبه‌رو باشند. همچنین تصویر خودروهایی که در مقابل فاز 12 پارس جنوبی در کنگان دچار آبگرفتگی شده بودند خود حکایت قدرت مدیریت ما در زمان بحران است.
در همین راستا، مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ابر در سطح استان طی روزهای آینده خبر داد و گفت: انتظار می‌رود شاهد بارش باران در روزهای آینده باشیم.

نادر شفیع‌خدایی با بیان این‌که طی روزهای گذشته شاهد بارش باران در نقاط مختلف استان بوشهر بودیم که بیشترین میزان بارش‌های مربوط به جنوب استان بوشهر بوده است، تصریح کرد: مجموع‌ بارش سامانه اخیر در عسلویه ۷۵ میلیمتر، در جم ۶۴ میلیمتر، در کنگان ۵۶ میلیمتر، در گلدشت ۵۲ میلیمتر، در حناشور ۳۰ میلیمتر، در سیراف ۳۳ میلیمتر، در بوشکان ۲۸ میلیمتر و در بندر دیر ۲۵ میلیمتر ثبت شده است.

وی میزان بارش در مرکز استان را ۱۲ میلیمتر عنوان کرد و افزود: بر اثر فعالیت این سامانه در عامری دیلم ۲۴ میلیمتر، در شنبه دشتی ۲۴ میلیمتر، در شول گناوه ۲۱ میلیمتر، در کاکی ۱۹ میلیمتر بت شده است. بعد از فعالیت سامانه بارشی که همراه بارش‌های مطلوبی در قسمت‌های جنوبی و شرقی استان بود، بررسی نقشه‌های هواشناسی حاکی از کاهش موقت ابرناکی و مه صبحگاهی پدیده مورد انتظار روزهای آینده است.
به گفته شفیع خدایی، طی دو روز آینده مجددا بر پوشش ابر در آسمان استان افزوده می‌شود و احتمال بارش‌های پراکنده به‌ویژه در مناطق شمالی و مرکزی استان تقویت خواهد شد. جهت باد غالبا جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج بین ۳۰ تا ۹۰ گاهی تا ۱۲۰ سانتنیمتر خواهد بود.

باز هم برای استان بوشهر، بارندگی پیش‌بینی شده و چشم‌انتظاری برای باران هنوز هم برای بوشهری‌ها که پس از این روزهای بسیار گرمی را پیش رو دارند، همچون سیراب کردن تشنه‌ای است. کشاورزانی که همچنان هم معیشتشان بر پایه کشاورزی می‌چرخد، با این بی‌آبی‌ها حال و روز خوبی ندارند و قطعا اگر به ناچار کمبود آب برای آبیاری محصولاتشان را به طریقی تامین می‌کنند، نه تنها موجب می‌شود که دیگران هم به واسطه این کمبود آب‌ها و هزینه شدن برای مصارف کشاورزی، متضرر شوند بلکه نیازمند بررسی، نظارت و مدیریت همه‌جانبه است. وقت آن رسیده که اشتغال از طریق کشاورزی طرد شود و مشاغل نوآورانه دیگری خلق شوند که هم اشتغال پایدار محسوب شوند و هم منابع پایان‌پذیر ما را مدیریت کنند.

برچسب ها: باران ، هواشناسی ، بوشهر
نام:
ایمیل:
* نظر: