bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۰۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۱۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
۲۷ میلیارد کیلووات ساعت برق از نیروگاه اتمی بوشهر تولید شد که از این میزان بیش از ۲۵ میلیارد کیلووات ساعت آن به شبکه برق سراسری منتقل شده است.
به گفته مدیر نیروگاه اتمی بوشهر، اقتصاد مقاومتی حلقه مفقوده نظام اقتصادی در عصر جهان کنونی است. تجاوز به خاک کشور‌ها هیچگاه به دور طمع بیگانگان استعمارگر نبوده و کشور ما از این تجاوز بی نصیب نبوده است. اقتصاد مقاومتی پویا، مولد و پایه اقتصاد و فرصت‌زا محسوب می‌شود و در مرتبه‌ای تراز با جهاد علیه طاغوت است.

حسین غفاری، صنعت هسته‌ای را بخشی از ارتش ۲۰ میلیونی دانست و افزود: صنعت هسته‌ای به خود می‌بالد که زیر بار شدیدترین تحریم‌ها رشد کرد و به دست دانشمندان و نخبگان ایرانی به بالندگی رسید. همچنین عزم کارکنان نیروگاه اتمی بوشهر در بهبود شاخص‌های اقتصاد مقاومتی ۲۰ ساله است و تولید ملی مهمترین محور‌های اقتصاد مقاومتی دغدغه بسیاری از سران بوده است.

به گفته وی، نیروگاه اتمی در عمل به امر خداوند راهبرد تولید ایمن و مطمئن و با کیفیت برق را در دستور کار قرار داد. این نیروگاه اتمی از سال ۱۳۹۲ تاکنون ۲۵ میلیارد کیلووات ساعت برق تحویل شبکه سراسری داده که بیش از ۲ درصد برق کشور را تامین می‌کند.

مدیر نیروگاه اتمی بوشهر با بیان اینکه تولید این میزان برق صرفه جویی مصرف نفت شده است افزود: جلوگیری از ۲۵ میلیون تن آلاینده‌های زیست محیطی از دیگر مزیت‌های تولیر برق از نیروگاه اتمی بوشهر است.

در ادامه غفاری از تولید ۲۷ میلیارد کیلووات ساعت برق از نیروگاه اتمی بوشهر خبر داد و گفت: از این میزان تولید بیش از ۲۵ میلیارد کیلووات ساعت آن به شبکه برق سراسری منتقل شد. تعداد کارشناسان و متخصصان روسی از سال ۹۲ بیش از ۹۰ درصد کاهش یافته است تا سال ۹۹ کلیه امور مربوط به بهره برداری به دست متخصصان ایرانی انجام می‌شود.
برچسب ها: اقتصاد ، نیروگاه ، برق
نام:
ایمیل:
* نظر: