bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۰۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۱۷ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
آیین پایانی چهارمین دوره انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران و جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب با حضور سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار وحدت تهران برگزار شد.
کاشان پایتخت کتاب ایران شدبر اساس این خبر، شهر کاشان در این دوره به دلیل ارائه برنامه‌های مشارکت‌جویانه و خلاقانه در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب شد. این در حالی است که سال گذشته این عنوان به شهر بوشهر به‌سبب طرح‌های منسجم و خلاقانه تعلق گرفت؛ عنوانی که توانست دست‌کم کتاب را در میان کودکان و نوجوانان بوشهری محبوب‌تر از پیش کند.  
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر روز گذشته در آیین پایانی چهارمین جشنواره پایتخت کتاب ایران گفت: امروز نهالی که در سال ۹۳ کاشته شد، چهارساله شده و به بار نشسته است و چهار شهر ایران با ارائه برنامه‌های خلاقانه، مفتخر به دریافت عنوان پایتخت کتاب ایران شده‌اند.

حمیده ماحوزی ادامه داد: بوشهر، در سال ۹۳ با ۲۵ برنامه در قالب ۱۰۰ تفاهمنامه در رتبه سوم و در سال ۹۴ با ۲۶ برنامه و ۱۰۰ تفاهمنامه در رتبه دوم  انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایستاد و در سال ۹۵، با ۳۲ برنامه و ۲۰۰ تفاهمنامه و ایجاد شبکه شهرداران و بخشداران و استفاده از توان تشکل‌های غیردولتی و کارخانجات و اجرای برنامه‌ها در سه سال پیاپی مفتخر به دریافت عنوان پایتخت کتاب شد.

وی در پایان با بیان این‌که طی نظرسنجی و پژوهش صورت‌گرفته در بوشهر، سرانه مطالعه در این شهر متجاوز از ۶۰ دقیقه است و هر سال، یکی از روستاهای این استان در بین ۱۰ روستای برتر دوستدار کتاب قرار گرفته است، افزود: سعی و تلاش ما در این سه سال، اجرای همه طرح‌ها و برنامه‌ها در شهرها و روستاهای استان بوده تا کتابخوانی ترویج و نهادینه شود. خدا را سپاس که امروز شاهد موج کتابخوانی و مطالبه‌گری کتاب در کل استان هستیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: