bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۳۴ : ۲۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر از ارتقای جایگاه راهبردی سمن‌ها را در سال 97 خبر داد.
ارتقای جایگاه سمن‌ها در سال 97محمد بیرجندی در نشست 110 سازمان مردم‌نهاد ملی سطح یک با بیان این‌که باید برنامه جامع و هدف محور واقعی داشته باشیم، تصریح کرد: پوشش فراگیر سمن‌ها اتفاق افتاده و امیدواریم جایگاه راهبردی سمن‌ها را در سال 97 ارتقا دهیم.
وی تاکید کرد که ترکیب این جلسه سمن‌های سطح یک و سمن‌های پیشگیری عضو کمیته توسعه مشارکت‌های مردمی هستند که 71 درصد آنها فعالیت ساختارمند و مبتنی بر دانش دارند.
بیرجندی در ادامه با بیان این‌که 15 درصد در حوزه درمان و 14 درصد در حوزه صیانت و پیشگیری فعالیت می‌کنند، افزود: تبیین نقش کلیدی مسوولیت‌پذیری اجتماعی هدف این نشست است به این نکته اشاره کرد که تمرکز دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی طی چهار سال گذشته راهبرد اجتماعی شدن و استفاده از ظرفیت‌های سمن‌هاست.

مدیرکل دفتر توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در ادامه گفت: چهار مسیر برای رسیدن به این هدف تببین شده است. در همین راستا نهادسازی و ساماندهی ظرفیت‌ها از طریق تدوین پروتکل‌ها، نظام‌سازی، توانمندسازی با توسعه مداخلات و گفتمان‌سازی با ترویج حوزه اجتماعی با همه کنش‌گران و ذی‌نفعان دنبال شده است.
 بیرجندی به کمیته تخصصی اشاره کرد که بر اساس آن توسعه مشارکت‌های مردمی بعد از مدت‌ها در سال 94 تغیین تکلیف شده و همچنین ساختار آن ارتقا یافته است. تعداد سمن‌های عضو این کمیته نیز افزایش یافته است، همچنین اتفاق نوآورانه در این کمیته انتخاب نائب‌رئیس از خود سمن‌ها بود.

این مسوول با تاکید بر این‌که سمن‌های طی چهارسال اخیر به این باور رسیده‌اند که کادر ماهر برای اعزام به کانون‌های بحران را داشته باشند، خاطرنشان کرد: این اتفاق رخ داده است. همچنین همدلی و همصدایی مثال‌زدنی رخ داده که کمتر در سایر سمن‌ها شاهد آن هستیم. باید برنامه جامع و هدف محور واقعی داشته باشیم، پوشش فراگیر سمن‌ها اتفاق افتاده و امیدواریم جایگاه راهبردی سمن‌ها را در سال 97 ارتقا دهیم.

نام:
ایمیل:
* نظر: