bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۱۴
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۱۵ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
فرمانده انتظامی استان بوشهر در بازدید از بامداد جنوب؛
چند ماهی است که فرمانده انتظامی استان بوشهر تغییر کرده است و سردار خلیل واعظی به بوشهر آمده و سکان هدایت امور انتظامی استان را به دست گرفته است. اولین بار که با ایشان صحبت کردم، تلفنی بود و بعد هم برای دیداری دوستانه به مرکز فرماندهی انتظامی استان رفتم.
مردم به کمپین «نه به اسلحه در عروسی» بپیوندندبامداد جنوب: 
چند ماهی است که فرمانده انتظامی استان بوشهر تغییر کرده است و سردار خلیل واعظی به بوشهر آمده و سکان هدایت امور انتظامی استان را به دست گرفته است. اولین بار که با ایشان صحبت کردم، تلفنی بود و بعد هم برای دیداری دوستانه به مرکز فرماندهی انتظامی استان رفتم. سردار قول داد که در اولین فرصت به دفتر روزنامه آمده و با بچه‌های روزنامه دیدار کند. پس از سه ماه و چند بار عوض شدن روزها، بالاخره فرماندهی انتظامی استان بوشهر به دفتر روزنامه بامداد جنوب آمدند، اما اصرار ما برای حضور در بعد از ظهر راه به جایی نبرد و او به همراه یک گروه چهار نفره از همکاران حوزه اجتماعی، صبح به دفتر روزنامه رسیدند تا یک ساعتی پیرامونم مسائل مهم انتظامی استان و حتی در برخی موارد تاریخ و فرهنگ بوشهر گپ و گفتی دوستانه داشته باشیم.
 
اولین حرفی که میان ما رد و بدل شد، موضوع تاکید سردار بر موضوع مهم و کارگشای «نه به اسلحه» در عروسی‌ها بود، موضوعی که تاکنون جان تعدادی را گرفته و تعدادی را هم زخمی کرده است. سنت نه چندان پسندیده‌ای که عواقب بسیاری دارد و به گفته وی، این فرماندهی با تمام توان می‌خواهد مانع از تداوم چنین اقداماتی شود. سردار واعظی همچنین گزارشی جامع و جالب از آمارهایی که معاونت اجتماعی فرماندهی انتظامی استان در حوزه تخصصی خود تاکنون موفق به ثبت آنها شده، ارائه داد.
وی با اشاره به اینکه طی شش سال اخیر بر اثر تیراندازی در عروسی‌های دشتستان هفت نفر کشته و شش نفر زخمی شده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس قانون برخورد جدی و قاطع با افرادی که در عروسی‌ها اقدام به تیراندازی می‌کنند خواهیم داشت. تیراندازی در عروسی‌ها باعث می‌شود تا این مراسم به محلی پرمخاطره و پر از ترس برای مردم تبدیل شود و حتی در صورتی که کسی نیز آسیب نبیند برخورد جدی و محکمی خواهیم داشت.
وی با بیان اینکه حمل و استفاده از سلاح شکاری در مجالس عمومی ممنوع است، اضافه کرد: برخی افراد بدون اینکه مهارت و فنون لازم برای تیراندازی را داشته باشند در اماکن عمومی اقدام به تیراندازی می‌کنند. با داشتن پروانه حمل سلاح حق تیراندازی ایجاد نمی‌شود و حمل و خریداری و نگهداری غیرمجاز با حبس و جزای نقدی روبرو خواهد بود.
وی خواستار همکاری مردم برای شناسایی و معرفی افرادی که در عروسی‌ها تیراندازی می‌کنند شد و ادامه داد: در یکی از عروسی‌های شهرستان دشتستان یک خانم آسیب دید که پلیس با دریافت کلیپ از مردم توانست ضارب و دیگر تیراندازان را شناسایی کند.

یکی از این آمارهای ارائه شده توسط فرمانده انتظامی استان، موفقیت در مصالحه 96درصدی در حوزه اجتماعی بود، مساله‌ای که البته به گفته وی، اصولا در حوزه تعریفی انتظامی نمی‌گنجد اما معاونت اجتماعی این نیرو بر اساس تکلیف خود و با کمترین نیرو توانسته این عدد خوب را ثبت کند. این کار سماجت و پیگیری می‌خواهد. 
البته سردار واعظی آمارهای دیگری هم در حوزه‌های مختلف به ویژه در حوزه اطلاع‌رسانی، کشفیات صورت گرفته در حوزه مواد مخدر، قتل، جرایم سایبری، حوادث رانندگی و ... ارائه کردند که در همه حوزه‌ها کاهش چشمگیری نشان داده می‌شد. در تنها حوزه‌ای که بر اساس میانگین کشوری ما شاهد رشد بودیم، در حوزه جرایم سایبری بود که آن هم به گفته فرمانده انتظامی استان ناشی از رشد این فضا و استفاده غیر صحیح از آن صورت می‌گیرد.

سردار واعظی و هیات همراه که شامل سرهنگ موسوی فرماندهی اجتماعی استان، سرگرد یگانه مسوول روابط عمومی نیرو و آقای محمد رضایی، دوست خوب و همیشه همراه مطبوعات و رسانه‌های استان در پایان دیدار خود از مدیر مسوول روزنامه بامداد جنوب با تقدیم یک لوح، تقدیر به عمل آوردند. همچنین در این دیدار مدیر مسوول روزنامه بامداد جنوب از اقدامات و حضور به موقع یگان‌های مختلف انتظامی و همراهی با مردم تشکر کرده و یکی از وظایف اصلی و مهم رسانه‌ها را انتقال سریع و صحیح رویدادها با استفاده از منبع مطمئن خبری ارزیابی کرد. به گفته وی، بامداد جنوب به‌عنوان اولین روزنامه استان این افتخار را دارد که همواره در کنار پلیس استان بوده و آمادگی کامل دارد تا ضمن همکاری نزدیک در حوزه اطلاع‌رسانی در بخش مشاوره‌ای نیز با استفاده از توان خود ورود کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: