bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۱۶ - ۱۱ اسفند ۱۳۹۶
ما قدیم یک دوستی داشتیم که خودش را «فرزند اصلاحات» می‌دانست و در انتخابات مجلس دهم هم شرکت کرد و چند هزارتایی هم رای آورد. دو سال پیش بود که این «فرزند اصلاحات» صبح دوشنبه‌ای با من تماس گرفت و گفت: «فلانی، چرا روزنامه شما به استانداری نمی‌آید؟...
کریم جعفری:
ما قدیم یک دوستی داشتیم که خودش را «فرزند اصلاحات» می‌دانست و در انتخابات مجلس دهم هم شرکت کرد و چند هزارتایی هم رای آورد. دو سال پیش بود که این «فرزند اصلاحات» صبح دوشنبه‌ای با من تماس گرفت و گفت: «فلانی، چرا روزنامه شما به استانداری نمی‌آید؟ مگر مشکلی هست؟ امروز من رفته‌ام آنجا و گفته‌ام که باید بامداد جنوب هم به استانداری بیاید، من حتما فردا حضوری خدمت می‌رسم و....» من هم که نمی‌توانستم خودم را بگیرم، طبق معمول زدم زیر خنده و گفتم، اول اجازه بده حکمت را بزنند، بعد عنایت داشته باش. 

در ادامه نیز خدمت این دوست عزیز عرض کردم که «برادر جان، نه روزنامه ما به استانداری خواهد آمد و نه بنده حوصله دارم که بروم سراغ استانداری که بخواهد بیاید و یا نیاید. از حسن نظر جنابعالی هم کمال تشکر را دارم، نمی‌خواهد زحمت بکشید و به روزنامه بیائید. شما بعد از این نه جواب تلفن من را خواهید داد و نه آنکه اگر من را جایی دیدی، جواب سلام ما را.» خلاصه از آن روز دو سال گذشته و من هم به عمد دو سه بار با تلفن اسماعیل کاظمی تماس گرفتم و همانی که پیش‌بینی می‌کردم، اتفاق افتاد. حالا این فرزند سابق اصلاحات، رفیق قدیمی ما که خیلی هم دوستش دارم روز گذشته در جلسه‌ای که انگار در اداره ارشاد استان برگزار شده و بنده هم از آن بی‌اطلاع بوده‌ام (شاید هم دوستان با محبت ما تماس گرفته و بنده به دلیل مشغله پاسخگو نبوده‌ام) حرف‌هایی زده که بوی بسیار بدی از آن به مشام می‌رسد. اگر در دوره قبل با توجه به شناخت و برخوردی که داشتم گفته می‌شد بگذارید رسانه‌ها هر حرفی دلشان می‌خواهد بزنند، شما نه جواب بدهید و نه تماس بگیرید، اما امروز انگار سیاست عوض شده و عبدالکریم گراوند بادهای بالاتر از شمال در ذهنش اثر کرده که از زبان روابط عمومی‌اش بیرون زده است. در این جلسه که چند نفر دیگر از دوستان رسانه‌ای ما هم حضور داشته‌اند پس از ابراز دیدگاه‌های خانم مظفری معاون محترم فرهنگی ارشاد استان، کاظمی هم چند جمله‌ای گفته که از یک فرد تحصیل‌کرده و با دانشی مانند وی بعید است. این چند جمله را با دقت بخوانید: «امروز توسعه برمبنای اطلاعات است و هرکشوری که اطلاعات بیشتری داشته باشد مسیر توسعه را راحت تر طی می‌کند. تنوع رسانه‌ها و حضور رسانه‌های مجازی باعث شده که دیگر شاهد انحصار اطلاعات نباشیم. رسانه‌ها در کنار کار حرفه‌ای خود به مبانی دینی، اخلاقی و عرفی جامعه توجه داشته باشند. باتوجه به نقش و تاثیرگذاری رسانه‌ها باید این فضا به گونه‌ای «مدیریت» شود که کمترین آسیب را ببینیم.» با توجه به این چند کلمه آخر، گراوند عاجز از همه چیز، می‌خواهد رسانه‌های استان را مدیریت کند!!

من به‌عنوان موسس روزنامه بامداد جنوب به‌عنوان کسی که افتخار دارد در بدترین شرایطی که برای یک رسانه در جمهوری اسلامی ایران وجود داشته به همراه سایر دوستان و همکارانم موفق شده‌ام نزدیک به 900 شماره روزنامه بدون حتی یک روز تعطیلی غیررسمی را منتشر کنم، به آقای گراوند هشدار می‌دهم که این بادهای نابودکننده را از سر مبارک بیرون کرده و فکری به حال اوضاع خراب و نابسمان استانداری‌ کن که تقریبا 90 درصد مردم استان را ناامید کرده است.
نامبرده در طول این هفته در یک روز خاص به توصیه این و آن، به چند نشریه سر زد که ما هم آن را به فال نیک گرفتیم، اما اینکه اگر این سر زدن‌ها برای «مدیریت کردن» به گونه‌ای باشد که «آقایان کمترین آسیب» را ببینند، دیگر نوبرش است. اگر چنین قصد و برنامه‌ای در ذهنش است از همین الان بگویم که نه توانش را دارید و نه نیروی انسانی‌اش را. مدیریت کردن فضا، نه کار شماست و نه کار بزرگ‌تر از شما.

در حالی که دولت تدبیر و امید و به قول بزرگ‌ترهایی که حکم‌تان را امضا کردند، دولت اعتدال همه شعارش این است که باید آزادی رسانه وجود داشته باشد و از همین فضای آزاد رسانه‌ای بود که این دولت موفق شد دوباره نظر مردم را جلب کند و رای بیاورد تا از قِبَل آن شما استاندار شوید و به دستور همان‌ها حکم افرادی را بزنید که روحانی در حوزه‌اشان کمترین رای را آورد، باید پرسید که این وسط شما واقعا سرگرم چه کاری هستید؟ فکر می‌کنید که اگر فضا را مدیریت کنید، آسیب نمی‌بینید؟ یا اینکه فکر می‌کنید رسانه‌ها ارث پدری شما و دیگر دوستان‌تان است که می‌خواهید آنها را مدیریت کنید؟ اصولا بگوئید که چه گلی به سر رسانه‌ها زده‌اید؟ در نزدیک به پنج‌ماهی که حکم‌تان به عنوان استاندار خورده، یک نشست خبری برگزار کرده‌اید؟ توانسته‌اید نظر عمومی را به خودتان جلب و جذب کنید؟ اصولا از خودتان پرسیده‌اید چرا فضا اینگونه شده است؟
با کمال تاسف باید گفت شما درست همان مسیر اشتباهی را می‌روید که سلفتان رفت و به بن‌بست خورد و هنوز هم دارد تاوانش را می‌دهد. از آنجایی که شما انگیزه‌ای برای استانداری ندارید، نمی‌توانید خوب کار کنید. از انتخاب‌هایی که کرده‌اید مشخص است که اصولا استان بوشهر و مردم آن برای‌تان مهم نیست. بنده نمی‌خواهم آنچه تاکنون دستکم پشت سر رسانه ما گفته‌اید را رسانه‌ای کنم و همانکه خصوصی برایتان ارسال کردم کافی است.

در پایان هم باید گله‌ای خدمت دوستان رسانه‌ای داشته باشم که در این جلسه حضور داشته و پاسخ نماینده گراوند در این جلسه را نداده‌اند. یا اینکه حواس‌شان نبوده که عذر بدتر از گناه است و اگر هم بوده و پاسخی به حرف‌های درشت و غیرقانونی مسوول روابط عمومی استانداری نداده‌اند ماهیت حرفه‌ای خودشان را زیر سوال برده‌اند. این آقای کاظمی بفرماید که در طول دو سالی که در استانداری است، چند جوابیه توانسته بنویسد؟ چند پاسخ به افکار عمومی داده است؟ چون خودم چند ماهی در همان اتاق حضور داشته‌ام، حرمت نگه داشته و برخی از مسائل را مطرح نمی‌کنم، اما برادر من اگر می‌خواهی ابزار دیگران شوی، مانند دیگران برو و یک گوشه بنشین، نه اینکه گوشه رینگ نشسته و آماج مشت‌های دیگران بشوی. والله که این جماعت نه قدر شما را می‌دانند و نه چیزی از مرام و معرف حالی‌شان است.

نام:
ایمیل:
* نظر: