bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری بوشهر؛
هفته بوشهر، رویدادی مهم در عرصه فرهنگی و اجتماعی مرکز این استان به‌شمار می‌رود، رویدادی که با شروع خود در نزدیک به یک دهه پیش، به سمت و سوی بهینه‌شدن برنامه‌ها پیش رفت. طبق معمول سال گذشته، امسال هم سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری بوشهر مسوول تدارک برنامه‌های این هفته است..
 هفته بوشهر، رویدادی مهم در عرصه فرهنگی و اجتماعی مرکز این استان به‌شمار می‌رود، رویدادی که با شروع خود در نزدیک به یک دهه پیش، به سمت و سوی بهینه‌شدن برنامه‌ها پیش رفت. طبق معمول سال گذشته، امسال هم سازمان فرهنگی-ورزشی شهرداری بوشهر مسوول تدارک برنامه‌های این هفته است و به گفته مدیرعامل این سازمان، می‌توان شاهد هفته‌ای شاد و پربار و پرنشاط بود و این در آستانه نوروز نویدبخش روزهایی خوب برای اهالی شهر و سایر میهمانانی که از سراسر کشور به بوشهر سفر می‌کنند، خواهد بود.
روز گذشته فاطمه صفری‌زاده نشست خبری با اهالی رسانه برگزار کرد تا طی آن به بررسی ابعاد و توضیح برنامه‌های این روز بپردازد. دهمین نکوداشت هفته بوشهر اگر چه از روز پنجشنبه با عطر‌افشانی گلزار شهدا در شهر بوشهر آغاز شد اما آیین افتتاحیه رسمی این مراسم (امروز) شنبه انجام می‌شود.

صفری‌زاده با بیان این‌که در این هفته بیش از 40 برنامه برگزار خواهد شد، ضمن برشمردن ویژگی‌های این روز، گفت: شهر تاریخی و کهن بوشهر دارای نام‌آوران و فرهیختگانی است که برای معرفی این مشاهیر و مفاخر و جایگاه شهر بندری بوشهر در عرصه‌های مختلف 18 اسفند روز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت به‌عنوان روز بوشهر معرفی شده است.
به گفته وی، از 12 تا 18 اسفند به‌عنوان هفته نکوداشت بوشهر معرفی شده که 40 برنامه کلی و ده‌ها برنامه جانبی در این مدت برگزار خواهد شد. هم‌زمان با آغاز برنامه‌های هفته بوشهر در 12 اسفند اتوبوس‌های شهرداری بوشهر به‌صورت رایگان به شهروندان ارائه خدمات می‌کنند. همچنین به مناسبت آغاز هفته بوشهر 12 اسفند با حضور نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، زنگ مدرسه تاریخی بوشهر نواخته و از دانش‌آموزان نمونه این مدرسه تجلیل می‌شود.
دبیر هفته نکوداشت بوشهر با اشاره به این‌که دیدارهایی با خانواده‌های شهدا خواهند داشت، تجلیل از پیشکسوتان در عرصه‌های مختلف را از دیگر برنامه‌های این هفته برشمرد و تاکید کرد: در این هفته نمایشگاهی برپا خواهد شدکه در آن غرفه‌های مختلف کارآفرینی، موسیقی، نقاشی، عکاسی و در حاشیه آن انواع برنامه‌های ورزشی-فرهنگی و تفریحی ارائه می‌شود.
در همین حال، نایب‌رئیس شورای شهر بوشهر نیز در این نشست خبری ضمن درخواست از اهالی رسانه برای پوشش بهتر و تام و تمام این هفته، در توضیح رویدادها و برنامه‌های هفته بوشهر نکاتی را برشمرد. مهرزاد آسایش با بیان این‌که برگزاری جشن‌های شبانه در میدان تشریفات، برپایی نمایشگاه بازی‌های بومی و محلی، کنسرت موسیقی محلی، شب شروه (در مقبره شیخ حسین خان چاهکوتاهی) از جمله ویژه برنامه‌های هفته بوشهر است، گفت: هدیه درخت به شهروندان با هدف بزرگداشت روز درختکاری، رایگان شدن اتوبوس‌های درون شهری در 12 اسفند به مناسبت روز آغازین برنامه‌های هفته بوشهر، اکران فیلم‌های بومی و تقدیر از عوامل آن در عمارت حاج رئیس از دیگر برنامه‌های بزرگداشت این روز است.

آسایش در توضیح دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده برای این روز، یادآور شد: برگزاری زنگ انشا در مدارس، رالی خانوادگی، جشنواره دوقلوها و راه‌اندازی کارناوال‌های شادی در سطح شهر از جمله برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است. جشنواره عکاسی، تجلیل از چهره‌های ماندگار و شهروند افتخاری شهر بوشهر، افتتاح سه زمین چمن مصنوعی، آغاز عملیات اجرائی نخستین پارکینگ طبقاتی شهر بوشهر در هفته بزرگداشت روز بوشهر انجام می‌شود.
آسایش در ادامه با بیان این‌که ورود هشت دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل نقل عمومی شهر بوشهر از دیگر برنامه‌هایی هفته بزرگداشت روز بوشهر است که امید می‌رود با تحقق این مهم شمار تحول چشمگیری در عرصه حمل و نقل درون‌شهری بوشهر باشیم، گفت: از جمله شاخص‌های هفته بوشهر عمومی بودن آن است که برای گروه‌های مختلف سنی ویژه برنامه‌های خاصی پیش‌بینی شده است. با توجه به این‌که بزرگداشت روز بوشهر برگرفته از سالروز تاسیس مدرسه تاریخی سعادت بوشهر است ویژه برنامه‌های بزرگداشت هفته بوشهر طی آیینی با حضور شماری از مسوولان استانی و شهرستانی در مدرسه یاد شده برگزار می‌شود.

نام:
ایمیل:
* نظر: