bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ : ۱۴ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
رئیس شورای شهر بوشهر صبح شنبه در مراسم نواختن زنگ مدرسه تاریخی سعادت بوشهر و آغاز هفته بوشهر، گفت: برگزاری مراسم و برنامه‌های روز بوشهر به مدت یک هفته فرصت خوبی برای معرفی تاریخ پر افتخار بوشهر است.

ابوذر دهدار با اشاره به تجلیل و تقدیر از کسانی که زندگی خود را وقف بوشهر کرده‌اند، افزود: برگزاری نکوداشت روز بوشهر فرصتی ویژه و خاص برای معرفی بیشتر بوشهر مهربان است. استان بوشهر در تاریخ پرافتخار خود دارای دلاورمردانی است که با بزرگی و ایثار از این مرز و بوم دفاع کرده و نام بوشهر در تاریخ پرافتخار ایران اسلامی می‌درخشد.

وی با اشاره به سابقه تاریخی بوشهر در عرصه آموزشی، بیان کرد: مدرسه سعادت بوشهر به سبک نوین آموزشی و به عنوان نماد دگرگونی علمی و فرهنگی و مادر مدارس کرانه‌های جنوبی ایران شناخته می‌شود. علما و شخصیت‌های برجسته‌ای در مدرسه ماندگار سعادت بوشهر تحصیل کرده‌اند و مدرسه تاریخی سعادت، مادر مدارس جنوب ایران است و سالروز تاسیس این مدرسه به نام روز بوشهر نامگذاری شده است. قرار دادن سالروز تاسیس مدرسه سعادت به عنوان روز بوشهر نشان از اهمیت فرهنگ در این استان حماسه ساز است و سعادت را باید مدرسه سعادتمندی بوشهری‌ها دانست.
نام:
ایمیل:
* نظر: