bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۴۰
تاریخ انتشار: ۳۷ : ۱۵ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
با ساخت تاسیسات جدید آبشیرین‌کن، شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر افزایش می‌یابد.
شیرین‌سازی آب دریا در استان بوشهر افزایش می‌یابدمدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: تامین منابع آبی یکی از مهمترین دغدغه‌ها و اولویت‌ها در استان بوشهر است چراکه بخش عمده‌ای از اب مصرفی استان از دیگر استان‌ها تامین می‌شود. توسعه تاسیسات آبشیرین‌کن به عنوان یکی از مهمترین راهکارها برای تامین آب شرب مورد نیاز در استان دانست است و در این راستا چند طرح مهم به بهره‌برداری رسیده و چند طرح مهم را در دستور کار داریم.

 کیقباد یاکیده، به احداث آبشیرین‌کن ۳۵ هزار مترمکعبی بوشهر اشاره کرد و ادامه داد: در این طرح آب دریا استحصال و پس از نمک‌زدایی و شیرین‌سازی وارد شبکه آبرسانی می‌شود. هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای این پروژه سرمایه‌گذاری می‌شود که در آینده نزدیک عملیات اجرای این طرح آغاز خواهد شد و به به مدت دو سال تکمیل می‌شود. تامین نیمی از نیازهای آب شرب شهر بوشهر با استفاده از این تاسیسات آبشیرین‌کن است و روزانه ۳۵ هزار مترمکعب اب شیرین از این تاسیسات تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه این آبشیرین‌کن در سطح کشور بزرگترین خواهد بود، تاکید کرد: ۶.۵ کیلومتر خط انتقال نیز برای این تاسیسات آبشیرین‌کن احداث می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر: