bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۱۹ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
آمارهایی که از عملکرد فرودگاه‌های ایران در سال ۲۰۱۷ میلادی تعداد مسافران این فرودگاه‌ها در سالی که گذشت، رشدی ۹ درصدی داشته است.
رشد 9درصدی پروازها در فرودگاه‌های ایراندر فرودگاه‌هایی که تحت مالکیت شرکت‌ فرودگاه‌ها قرار دارد بیش از ۵۶ میلیون نفر مسافر جابه‌جا شده که در کنار رشد ۹ درصدی رشد آنها حاکی از رشد هشت درصدی نشست و برخاست‌ها و رشد ۱۱ درصدی پذیرش بار و پست است.
در سالی که گذشت تعداد مسافران فرودگاه مهرآباد در بیش از ۱۴۲ هزار پرواز ثبت شده این فرودگاه به بیش از ۱۷ میلیون مسافر رسید تا این فرودگاه قدیمی تهران سهم خود در مسافران هوایی ایران را همچنان در حد یک سوم کل ظرفیت حفظ کند.

فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد نیز با ثبت بیش از ۷۳ هزار پرواز ۱۰ میلیون مسافر را به خود اختصاص داده است و در رتبه سوم فرودگاه امام خمینی (ره) تهران با بیش از ۵۸ هزار پرواز و بیش از ۱۰ میلیون مسافر قرار گرفته است. همچنین این فرودگاه با جابه‌جایی بیش از ۱۶۳ میلیون کیلوگرم بار رتبه نخست فرودگاه‌های تجاری ایران را به خود اختصاص داده است.
در سال میلادی گذشته ۳۶۶ هزار پرواز در فرودگاه‌های ایران داخلی بوده که در جریان آن بیش از ۴۴ میلیون مسافر جابه‌جا شده‌اند و در این آمار فرودگاه‌های مهرآباد، مشهد و شیراز رتبه‌های نخست را در اختیار دارند.
در حوزه پروازهای خارجی نیز ۸۵ هزار نشست و برخاست ثبت شده و بیش از ۱۲ میلیون مسافر در جریان آنها جابه‌جا شده‌اند. از این آمار نیز فرودگاه امام خمینی (ره) نیز بیشترین سهم را داشته و پس از آن فرودگاه‌های مشهد و اصفهان در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

نام:
ایمیل:
* نظر: