bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
نگاهی به اولین تجربه جدی ورزشگاه شهید مهدوی؛
ورزشگاه شهید مهدوی بالاخره اولین بازی رسمی خود را تجربه کرد. تجربه‌ای که می‌تواند در آینده منجر به اتفاقات خوبی برای فوتبال بوشهر شود اگر چه این اتفاق باید خیلی زودتر از اینها رخ می‌داد ولی باز هم خدا را شکر که حداقل بازی افتتاحیه مرحله دوم لیگ دسته 2 کشور در ورزشگاه جدید با امکانات جدید‌تر نسبت به ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر برگزار شد.
زمان، کیفیت ورزشگاه را مشخص می‌کندبامداد جنوب- علی تنگستانی:
ورزشگاه شهید مهدوی بالاخره اولین بازی رسمی خود را تجربه کرد. تجربه‌ای که می‌تواند در آینده منجر به اتفاقات خوبی برای فوتبال بوشهر شود اگر چه این اتفاق باید خیلی زودتر از اینها رخ می‌داد ولی باز هم خدا را شکر که حداقل بازی افتتاحیه مرحله دوم لیگ دسته 2 کشور در ورزشگاه جدید با امکانات جدید‌تر نسبت به ورزشگاه شهید بهشتی بوشهر برگزار شد. 
در ماه‌های گذشته ما در چند گزارش به بررسی ورزشگاه شهید مهدوی پرداختیم و در این گزارش‌ها سعی کردیم دلایل برگزار نشدن مسابقات در این ورزشگاه را پیدا کنیم که به نکات جالبی هم رسیدیم؛ قبل از شروع لیگ دسته یک کشور ایرانجوان دو جلسه تمرینی در این ورزشگاه برگزار کرد ولی پس از آنها در حرکتی عجیب، درهای ورزشگاه روی تمام تیم‌ها بسته شد که البته این اتفاق بی‌دلیل نبود. مسوولان ورزشگاه و اداره ورزش و جوانان در گفت‌وگو‌های متعدد معتقد بودند که این ورزشگاه می‌تواند آینده‌ای درخشان برای بوشهر رقم بزند ولی از این‌که چرا بازی در آن برگزار نمی‌شود چیزی نمی‌گفتند. حقیقت این بود که چمن ورزشگاه به‌نوعی آفت دچار شده بود که البته هیچکس از این موضوع حرفی نزد. ورزشگاه‌ شهید مهدوی داستان طولانی دارد و از حاشیه‌هایی که پشت سر گذاشته، می‌توان یک رمان نوشت که ما امروز به چالش‌های پیش روی این ورزشگاه می‌پردازیم.

ابتدا از موضوع اصلی یعنی چمن ورزشگاه می‌گوییم. در گفت‌وگویی که با سرمربی شاهین شهرداری داشتیم و با توجه به گزارش‌هایی که در خبرگزاری‌ها خواندیم، متوجه شدیم که چمن ورزشگاه کیفیت خوبی دارد و نسبت به چمن ورزشگاه شهید بهشتی از وضعیت بهتری برخوردار است. البته باید به این‌ نکته توجه کرد که د حال حاضر فقط یک بازی روی این چمن انجام شده است و زمان مشخص می‌کند آیا کیفیت چمن پایدار است یا خیر. به هر حال این ورزشگاه با داشتن یک چمن هموار و با‌کیفیت می‌تواند آینده روشنی را برای خود رقم بزند. حال چیزی که ما را نگران می‌کند، این است که مسوولان ورزشگاه می‌توانند کیفیت چمن را حفظ کنند یا خیر. تجربه ورزشگاه شهید بهشتی ما را به این نتیجه می‌رساند که مسوولان ورزشگاه جدید بوشهر باید راهکارهای جدیدی برای حفاظت از چمن ورزشگاه در پیش گیرند وگرنه باز هم باید منتظر باشیم پس از یک ماه همه‌چیز مثل قبل ‌شود. 

در مبحث بعدی به سراغ فاصله ورزشگاه از شهر و مشکلاتی که ایجاد کرده است، می‌رویم. به‌شخصه اعتقاد دارم که ورزشگاه نباید داخل شهر باشد که با توجه به فضای محدود شهر بوشهر هم راه حلی دیگری جز ساخت ورزشگاه در خارج از شهر وجود نداشت اگرچه می‌توانست اقدامات بهتری صورت گیرد. در اولین بازی مرحله دوم لیگ، شاهد بودیم که تماشاگران با وسیله‌ای خود را به ورزشگاه رساندند و از تیم محبوب خود حمایت کردند ولی فاصله 25 کیلیومتری ورزشگاه از شهر ممکن است باعث ‌شود در بازی‌های آینده استقبال کمتری از بازی‌ها شود مگر این‌که مسوولان شهرداری با احداث ایستگاه مخصوص اتوبوس، از مشکلات حمل و نقل بکاهند که این حرکت زمان می‌برد. همچنین به‌دلیل ساخت پروژه تقاطع غیر هم‌سطح میدان آزادی، مشکلات ترافیک نیز در آن منطقه به‌وجود آمده است. پس از پایان بازی شاهین شهرداری و سردار بوکان، آنچه که در خیایان‌های تنگک گذشت نشان می‌دهد که مسوولان شهرداری حالا با چالش دیگری مواجهه شده‌اند. ترافیک تشکیل شده در خیابان آن هم پس از پایان بازی نشان می‌دهد که در این راستا هنوز کاری انجام نشده است و باید طرحی ریخته شود که حداقل در بازی‌های آینده شاهد چنین مسائلی نباشیم. همچنین در پایان بازی و به هنگام ترک هواداران از ورزشگاه آب روانی مانند یک رودخانه از درب خروجی ورزشگاه سرازیر بود که مشخص نشد از کجا می‌آید و به کجا خواهد رفت!
از دیگر نکاتی که ورزشگاه شهید مهدوی را در ورزشگاه‌های نه‌چندان آماده قرار می‌دهد، صندلی‌های کثیف و پر از گرد و خاک آن بود. نکته عجیبی که باعث تعجب هواداران شد تا آنجا که برخی از آنها برای جلوگیری از خاکی شدن لباس خود از کارتن استفاده کردند. به هر حال فکر می‌کنم که مسوولان ورزشگاه حداقل دو روز قبل از برگزاری بازی باید به وضعیت صندلی‌های ورزشگاه می‌رسیدند تا اینگونه شرمنده هواداران فوتبال نشوند. امیدواریم که در بازی‌های آینده حداقل به این موضوع کوچک اما بزرگ رسیدگی بشود، چراکه هواداران حق دارند در یک جای تمیز به تماشای بازی تیم محبوب خود بپردازند. البته وضعیت رختکن‌ها و جایگاه مربیان نسبت به ورزشگاه شهید بهشتی خیلی بهتر شده بود که این نکته مهم است. اگرچه با توجه به زمانی که اداره ورزش و جوانان برای افتتاح این ورزشگاه داشت، به‌نظرم آنها می‌توانستند فضای بهتری را برای رختکن‌های دو تیم فراهم کنند.

به هر حال ورزشگاه شهید مهدوی اولین امتحان خود را با نمره قبولی گذراند ولی این بدین معنی نیست که ورزشگاه هیچ مشکلی ندارد. آن چیزی که مشخص است این است که باید مسوولان اداره ورزش و جوانان راهکارهای برای مشکلات به‌وجود آمده پیدا کنند. به هر حال این ورزشگاه می‌تواند میزبان بازی‌های بزرگی در آینده نه‌چندان دور باشد. پس چه بهتر از همین الان مسوولان برای رسیدگی به مشکلات دست به‌کار شوند. زمان است که همه‌چیز را مشخص می‌کند. 

نام:
ایمیل:
* نظر: