bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۵۳
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۲۰ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
دادستان عمومی و انقلاب دیلم بر ضرورت مقابله بر زمین‌خواری تاکید کرد.
حسین بازدرهوا روز گذشته در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری این شهرستان با بیان این‌که یکی از راه‌های مبارزه با زمین‌خواری تثبیت مالکیت دولت بر زمین‌های ملی و صدور سند مالکیت رسمی، تک برگ و اجرای طرح کاداستر است که ادارات متولی این زمین‌ها باید هرچه زودتر اسناد و مدارک خود را به ثبت اسناد و املاک ارائه کنند تا در سریع‌ترین زمان سند صادر شود، گفت: در یکی از پرونده‌های این دادسرا، از تصرف حدود 100 هکتار از زمین‌های ملی از سوی زمین‌خواران با همکاری اداره اطلاعات در سال جاری جلوگیری شد و متهمان با قرار تامین مناسب راهی زندان شدند و این اقدام افتخاری برای دادستانی است.

به گفته وی، با تلاش‌های انجام شده و همکاری و تعامل اداره اطلاعات عرصه بر زمین‌خواران در این شهرستان تنگ شده است. اجرای طرح کاداستر (حدنگار)، برای تعیین حدود و شناسایی این زمین‌ها و تثبیت مالکیت دولت در این شهرستان ضرورت دارد. مبارزه با زمین‌خواری باید در شروع به تصرف انجام شود و دستگاه قضائی با متخلفان و متصرفان زمین‌های دولتی با قاطعیت برخورد خواهد کرد که این امر با همکاری و هم‌افزایی همه دستگاه‌های متولی محقق می‌شود.
رئیس دادگستری دیلم با اشاره به این‌که زمین‌های ملی و دولتی در صورتی که احصا و علامت‌گذاری شوند، میزان پرونده‌ها در مراجع قضائی کمتر می‌شود، خاطرنشان کرد: مبارزه با پدیده شوم زمین‌خواری از دغدغه‌های اصلی بوده که از بدو مسوولیت بیش از 200 رای به نفع دولت جمهوری اسلامی صادر کرد و هزاران هکتار به بیت‌المال برگشت داده شده است.

برچسب ها: زمین ، زمین‌خواری ، دیلم
نام:
ایمیل:
* نظر: