bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۷۹
تاریخ انتشار: ۴۹ : ۲۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
اسحاق جهانگیری با اشاره به توصیه به «سکوت»؛
اسحاق جهانگیری می‌گوید او را توصیه به «سکوت» کرده‌اند تا آنچه را که در طول هشت سال ویرانی کشور روی داده، نگوید. توصیه‌ای که شاید برای آرام شدن جامعه صورت گرفته باشد اما این توصیه باعث شد تا مدعیان به پا خواسته و خواستار برگزاری انتخابات بدون مهندسی شوند!
ابوعلی‌ زرین قلم:
اسحاق جهانگیری می‌گوید او را توصیه به «سکوت» کرده‌اند تا آنچه را که در طول هشت سال ویرانی کشور روی داده، نگوید. توصیه‌ای که شاید برای آرام شدن جامعه صورت گرفته باشد اما این توصیه باعث شد تا مدعیان به پا خواسته و خواستار برگزاری انتخابات بدون مهندسی شوند!
روز گذشته همایش استانداران، مدیران کلان سیاسی و فرمانداران کل کشور برگزار شد، نشستی که میزبان برخی از چهره‌های دولت دوازدهم بود که در آن برخی از دستاوردهای دولت را گزارش داده و شاید هم به شکل خصوصی راهکارها و راهبردهایی را به نمایندگان خود در استان‌ها اعلام کنند.

معاون اول روحانی نیز از جمله کسانی بود که در این همایش حضور یافت و گزارشی در مورد همه چیز داد و هشدارگونه اعلام کرد که در صورت تداوم برخی مسائل، دوباره موتورش را روشن خواهد کرد. جهانگیری که با صحبت‌هایش در دولت اول روحانی و در طول دوران تبلیغات انتخاباتی بیشتر بین مردم جا باز کرده بود و برخی حتی او را به روحانی ترجیح می‌دادند، ابتدا گریزی به بحران اقتصادی کشور زد و گفت: وقتی رشد اقتصادی منفی هفت درصد بود می‌گفتند دوره خوبی بود الان که رشد اقتصادی به شش درصد رسیده است می‌گویند رکود است. برادر عزیز می‌دانید رکود یعنی چه؟ یکبار رکود را برای مردم تعریف کنید. اگر گفته شود این اقدامات را دولت انجام داده است اما به اقدامات بیشتری نیاز است ما این را قبول داریم و درست است ما بیش از 800 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم ولی هنوز افراد بیکار زیاد داریم کارهای بزرگی انجام شده که نباید ‌آنها کوچک جلوه داد. اشتباه می‌کنند که دولت را ناکارآمد جلوه می‌دهند و به امریکا که می‌خواهد بگوید نظام ناکارآمد است هم صحبت می‌شوند. شاخص‌های اقدامات دولت که مشخص است.

معاون اول با بیان این‌که من راجع به دوره بد کشور خیلی صحبت کرده‌ام، بیان کرد: از مقطعی به من توصیه به سکوت کردند و من هم گفتم چشم ولی الان سر تا ذیل حکومت را به بحث گرفته و می‌گویند انتخابات زودهنگام و بدون مهندسی برگزار شود. وقتی نگذاشتید اقدامات او گفته شود الان باید به این حرف‌ها جواب بدهید البته اگر لازم باشد من موتور را مجدد روشن می‌کنم.
وی همچنین با اشاره به مسائل مختلف روی داده در کشور از جمله ناآرامی‌های دی‌ماه گذشته، تصریح کرد: اتفاقات دی‌ماه 96 هم خسارات و هم منافعی داشت همه شخصیت‌های سیاسی حتی از کسانی که انتظار نمی‌رفت بیان کردند که اعتراض حق مردم است البته در برخی اعتراضات حرف‌های بی‌ربطی زده شد که برای ما قبل قبول نبود، اما همه به این نتیجه رسیدند که باید صحبت مردم را شنید. آنچه ما را باید نگران می‌کند نفرت، خشم و کینه مردم نسبت به مسوولان و نظام است، بنابراین نباید اجازه دهیم اعتراض مردم به نفرت و خشم تبدیل شود. هنر ما باید این باشد که به اعتراض مردم پاسخ دهیم. من به دبیرخانه دولت هم ماموریت دادم که کار قانونمندی برای پاسخگویی دولت به اعتراضات قانونی مردم انجام شود و دولت مکلف باشد پاسخ اعتراضات را بدهد.
به گفته وی، ما باید با جامعه مدنی احزاب و جریان‌های سیاسی قانونی و شناخته شده گفت‌وگو کنیم راه حل مشکلات اقتصادی و اجتماعی ما صرفا راهکاری تکنیکی و فنی نیست، راهکار اصلی ما سیاسی است اگر می‌خواهیم همه مسائل کشور را حل کنیم باید دنبال راهکار سیاسی باشیم، یعنی همه با هم باشند و در یک راستا قرار بگیرند. مثلا افزایش قیمت حامل‌های انرژی فقط با تصمیم و جلسه گذاشتن اجرائی نمی‌شود، بلکه همه قوا، دستگاه‌ها و در راس همه رهبری و مردم باید با گفت‌وگو به این نتیجه برسند که برای حل مشکل کشور باید مثلا این تصمیم را گرفت که خوشبختانه وزرات کشور  وارد بحث و گفت‌وگو شده و جای گفت‌وگوهای سیاسی هم در وزارت کشور است، استانداران و فرمانداران نیز باید با نخبگان و احزاب وارد گفت‌وگو شوند.

جهانگیری خطاب به فرمانداران، خاطرنشان کرد: فرمانداران باید قانونگرا بوده، تضعیف ایجاد نکنند و از فساد دور و مردمدار باشند. چند ماهی جلسات ستاد مبارزه با فساد به دلایلی تشکیل نشد ولی از اوایل سال آینده فعال می‌شود. من این شیوه که عده‌ای فکر می‌کنند همه مدیران حقوق نجوم‌بگیر هستند و آنها را زیر سوال می‌برند قبول ندارم و این‌که بگوییم همه خوب هستند را قبول ندارم. فساد در کشور زیاد است و فساد سیستمی وجود دارد. برخی از کسانی هم که آلوده هستند سعی می‌کنند با علامت‌هایی ناصحیح ما را منحرف کنند اما من تاکنون فریب این علامت‌های انحرافی را نخوردم. من معتقدم در حوزه پیشگیری از فساد باید خیلی کار انجام دهیم و بازرسی‌های بیشتری باید داشته باشیم حتی از مردم اطلاعات بگیریم که در آیا در ادارات از آنها رشوه می‌خواهند؟ استانداران و فرمانداران در هفته، روزی را برای گفت‌وگو با مردم در نظر بگیرند. من این موضوع را بخشنامه کردم و با برگزاری این جلسات، شما به مردم می‌گویید که آنها می‌توانند به مسوولان دسترسی داشته باشند و اگر کسی به آنها اجحاف کرده است می‌توانند آن مساله را طرح کنند.

برچسب ها: سیاسی ، دولت ، روحاتی ، جهانگیری
نام:
ایمیل:
* نظر: