bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
ادعای عبدالکریم گراوند؛
خودم تصمیم می‌گیرم، شاید این مهمترین برداشتی باشد که می‌شود از سخنان روز گذشته عبدالکریم گراوند داشت با این مضمون: «در انتخاب معاونان، فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استقلال رای دارم و هرکسی را در هر منصبی برگزیدم انتخاب شخصی خودم بوده است.»
بامداد جنوب- ابوعلی‌ زرین‌قلم: 
خودم تصمیم می‌گیرم، شاید این مهمترین برداشتی باشد که می‌شود از سخنان روز گذشته عبدالکریم گراوند داشت با این مضمون: «در انتخاب معاونان، فرمانداران، بخشداران و مدیران دستگاه‌های اجرایی استقلال رای دارم و هرکسی را در هر منصبی برگزیدم انتخاب شخصی خودم بوده است.» نماینده دولت در استان بوشهر، روز گذشته بالاخره معاون سیاسی و امنیتی خود را معارفه کرد تا به این بهانه حرف‌هایی بزند که در نوع خودش جالب است. گراوند که این روزها به دلیل ناتوانی در تصمیم‌گیری و انتخاب افرادی که هیچ تخصصی در حوزه کاری خود نداشته و برخی نیز حتی سابقه وزارت کشوری ندارند تحت فشار شدید افکار عمومی است، روز گذشته خواست به‌شکلی بر این ناتوانی سرپوش بگذارد.

وی که به باور بسیاری از کارشناسان و فعالان سیاسی و مدنی استان تحت تاثیر بادهای شمالی است و بر خلاف میل باطنی‌اش دست به برخی انتخاب‌های بد و اشتباه زده است و حتی در حوزه عمرانی و اقتصادی نیز هیچ دستاورد، طرح و پروژه بالقوه‌ و بالفعلی نداشته، می‌خواهد به هر شکل ممکن خود را مستقل نشان دهد. با این حال، خبرهای رسیده از داخل استانداری حکایت از نارضایتی شدید کارمندان و کارکنان استانداری از عملکرد چند ماهه وی دارد، چرا که تعدادی از مدیران شایسته و سالم استانداری در حال رفتن از استانداری بوده و نمی‌خواهند هزینه اشتباهات گراوند را بدهند.

گراوند اما روز گذشته برای آنکه پاسخ انتقادات را داده باشد و حرف خودش در مورد انتخاب مدیران از بدنه وزارت کشور را هم زمین نگذاشته باشد، گفت که قانون اجازه داده تا 85درصد مدیران را بدنه وزارت کشور انتخاب کرد، این یعنی آنکه 15درصد دیگر می‌توانند خارج از این مجموعه باشند. با این حال، به‌نظر می‌رسد که او با همه این رفتارها نتوانسته آنگونه که باید و شاید مردم استان، به‌ویژه حامیان دولت تدبیر و امید را راضی نگه دارد. این مساله حتی انتقادات بسیار شدیدی را نسبت به عملکرد وی در سطح دولت و وزارت کشور نیز در پی داشته است. این انتقادات پس از آن شدیدتر شد که او موفق نشد بستر لازم برای سفر رئیس جمهور به استان را فراهم کند.

با این حال، روز گذشته خبرگزاری دولتی ایرنا گزارشی از نشست شورای اداری استان را منتشر کرد که عین این گزارش را در ادامه می‌خوانیم: گراوند روز شنبه درنشست شورای اداری و آئین تکریم و معارفه معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر افزود: براساس قانون 85درصد مدیران حوزه های ستادی استانداری ، فرمانداری و بخشداری ها را می توان از بدنه وزارت کشور انتخاب کرد. وی با بیان اینکه کارآمدی نظام اداری، سلامت مالی و اداری خط قرمز عزل و نصب‌ها در این استان است، گفت: انعقاد قرارداد ساخت راه آهن شیراز-بوشهر بهترین عیدی دولت تدبیر و امید به مردم این استان است که زمینه شتاب توسعه ای را فراهم می‌کند. با انعقاد قرارداد ساخت راه آهن شیراز - بوشهر یکی از مطالبه‌های مردم عملیاتی و به این وسیله پایتخت تجارت ایران رونق بیشتری می‌گیرد. در کنار راه‌آهن بافق - بندرعباس جای راه آهن بوشهر- شیراز خالی بود که با امضای قرارداد این خط ریلی توسعه استان بوشهر شتاب می‌گیرد.

وی با بیان اینکه تخصیص هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی سال آینده استان بوشهر به راه آهن بوشهراز جمله اقداماتی است که برای سرعت بخشی در روند اجرای این پروژه انجام شده است، یادآورشد: استان بوشهر روزگاری به‌عنوان پایتخت تجارت ایران بود و وصل این استان به خط ریلی سراسری توسعه و آبادانی این استان و ایران اسلامی را به دنبال دارد. از مهمترین دستاورد نشست هم اندیشی کمیسیون عمران و بودجه مجلس شورای اسلامی در استان بوشهر تامین سهم 15 درصدی فاینانس از محل صندوق توسعه ملی بود. 
در این جلسه، مجید خورشیدی به‌عنوان معاون جدید سیاسی و امنیتی استانداری بوشهر منصوب شد. برای مدت زمانی نزدیک به شش ماه، حیدر ساجدی این عنوان را در اختیار داشت. 

نام:
ایمیل:
* نظر: