bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۱۱۸۳
تاریخ انتشار: ۴۴ : ۱۴ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۶
مستمری اسفندماه برای مددجویان با هماهنگی با سازمان هدفمندی یارانه ها٬ ۲۶ اسفندماه پرداخت می‌شود.
رئیس کمیته امداد در نشست خبری گفت: با بیان اینکه تا امروز ۹۲ درصد از بودجه دولتی کمیته امداد در سال ۹۶ تخصیص یافته است٬ افزود: با توجه به محدودیت منابع دولت٬ این تخصیص در بین دستگاه‌ها تخصیص خوبی است و از حمایت بالاتری در دولت و مجلس برخورداریم.  مستمری بهمن ماه به طور کامل برای تمام افراد تحت پوشش کمیته امداد پرداخت شده است و همچنین عیدی افراد تحت پوشش را دغدغه داشتیم که پنج شنبه گذشته پرداخت شد. مستمری اسفندماه برای مددجویان با هماهنگی با سازمان هدفمندی یارانه ها٬ ۲۶ اسفندماه پرداخت می‌شود.

سیدپرویز فتاح، افزود: به مددجویان اعلام کردیم که همه وام دولت و کمک بلاعوض را دریافت کنند. توافق ما این است که دولت ۳۵ میلیون تومان در مناطق روستایی و ۴۰ میلیون تومان در شهر‌ها وام پرداخت کند. همچنین حدود ۷ میلیون کمک بلاعوض برای امور مختلف پرداخت می‌شود. در زلزله کرمانشاه صد میلیارد تومان کمک‌های مردمی از طریق امداد تهیه و توزیع شد و به این صورت تمام جامعه تحت پوشش ما در چادر‌ها اسکان گرفتند که به آن‌هایی که نیاز به کانکس داشتند آن را دریافت کردند.

به گفته وی، ۲۴ هزار خانوار در این حادثه حضور داشتند که ۶ هزار واحد آسیب دیده، ۲۵۰۰ واحد کاملاً تخریب شده که باید ساخته شود و ۳۵۰۰ واحد باید بازسازی و ترمیم گردد. 

فتاح در مورد وضعیت برخی از مددجویان که توان پرداخت اقساط وام مسکن خود را ندارند، گفت: امسال ۴۰۰ میلیارد تومان برای مسکن هزینه کردیم و ۴۵۰ میلیارد تومان برای پرداخت معوقه مددجویانی که نمی‌توانند وام مسکن خود را بدهند تخصیص دادیم. این رقم را پرداخت کرده‌ایم و بیش از این از توان ما خارج است. به مجلس گفته‌ایم که نیازمند کمک به این افراد هستیم تا در وضع قانون یا بخشودگی جرایم این افراد به ما کمک کنند.   ردیفی داریم برای افرادی که نمی‌توانند اقساط خود را پرداخت کنند این رقم ۱۵ میلیارد تومان امسال پیش‌بینی شده که برای موارد ضروری استفاده شده، اما بیش از این قادر به پرداخت ارقام بالاتر نیستیم.

این مقام مسوول ادامه داد: ۲ هزار میلیارد تومان برای اشتغال مددجویان امداد و بهزیستی برای سال آینده در نظر گرفته شده است. سقف وام اشتغال در سال گذشته ۱۵ میلیون تومان بود که امسال ۲۰ میلیون تومان شده و برای سال آینده نیز همین رقم پیش‌بینی شده است. امسال باید ۵۰۰ میلیارد تومان برای بخش بهداشت و درمان هزینه کنیم این در حالی است که ۳۵ هزار نفر از افراد تحت پوشش امداد بیماران خاص و صعب‌العلاج هستند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به روند دقیق پرداخت این یارانه و جلوگیری از هر گونه اختلال همزمان با تغییر روش این پرداخت اظهار کرد: یک میلیون و ۶۰۰ هزار کارت بانکی طی چند ماه گذشته در ادامه روند پرداخت یارانه‌ها به مدد جویان صادر شده و حساب بانکی برای این افراد باز شده تا واریز مبلغ یارانه این افراد صورت گیرد.

فتاح با بیان اینکه بر اساس تبصره ۱۶ بودجه سال ۹۶، دوهزار ۱۰۰ میلیارد وام اشتغال به شکل قرض الحسنه پرداخت شده است تصریح کرد: تا ۲۰ اسفندماه در همکاری با بانک‌ها ۸۵ درصد این طرح عملیاتی شده و با جذب بودجه این وام پر داخت شده و پیش بینی می‌کنیم طی ده روز آینده این میزان افزایش یابد. مهلت قانونی ما برای پرداخت وام‌ها تا پایان فرورودین ماه است البته در سال‌ها گذشته تا پایان خردادماه به کمیته فرصت داده شده بودکه اگر امسال برای باز هم اتفاق بیفتد صد درصد این وام‌ها پرداخت می‌شود.

فتاح با اشاره به پرداخت وام اشتغال زایی برای ۱۴۰ هزار نفر از مددجویان تحت پوشش گفت: امیدواریم تا این افراد با رسیدن به خودکفایی از چرخه کمیته امداد خارج شوند.

وی در ادامه از افزایش ۳۰ درصدی درآمد‌های کمیته امداد نسبت به مدت مشابه سال ۹۵ خبر داد و افزود: طرح اکرام و کمک به ایتام و محسنین ۲۶ درصد، صدقات ۱۴ درصد، زکات بین ۴۰ تا ۵۰ درصد و مجموعه طرح‌ها نیز ۳۰ درصد رشد داشته است.

نام:
ایمیل:
* نظر: